Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: pedro
7 Lipiec 2019, 08:15
Błąd P0906,P0903 Moja Xsara;)
Autor Wiadomość
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 6 Lipiec 2019, 19:10   Błąd P0906,P0903 Moja Xsara;)

Prędkość na autostradzie dziś 130/h,nagle coś,, fuchło''chodź w tym momencie był uskok na asfalcie ,utrata mocy i noga z gazu lecz 90-100 dalej jechał kiedy zapaliła się lampka check engine.W katalogu błędów odczytałem co to jest ale nic mnie to nie mówi gdzie szukać.Wspomogłem się ELM i smartfonem;)
P0903 Sterowanie sprzęgłem siłownika, sygnał zbyt silny
P0906 Dźwignia wyboru pozycji przekładni, sygnał zbyt słaby.
Dodam że wnerwiająca lampka skasowana a silnik chodzi normalnie.Aby z czym to jeść mnie interesuje .Pozdrawiam Krzysztof:)

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 7 Lipiec 2019, 08:15   

Swojej xsary nie zdiagnozujesz poprawnie przez elm... Niestety za stare auto... Mam tak samo w xsarze żony,
Tylko podpięcie lexii da odpowiedzi co to...

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 7 Lipiec 2019, 13:43   

pedro, Wiem,mam podejrzenia że odnosi się do EGR lub Turbiny..Miałem tylko nadzieje że jeszcze pojeżdżę zanim zmienię auto.Dwa- zajrzę jeszcze do filtrów powietrza i paliwa mimo że na obroty się wkręca do czerwonego pola bez problemów,ale to jak znajdę czas bo do pracy nie chce rozgrzebać auta a same filtry chodź nie powinny być złe to raczej wymiana od razu..Po tej awarii zatankowałem i potem bez problemów szło 110/h chwilowo,więcej nie ryzykowałem;)Dodam że silnik ma stabilne obroty na biegu jałowym i pali na dotyk czy zimny czy rozgrzany do maxa. Dzięki za zainteresowanie:)

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 8 Lipiec 2019, 09:42   

A więc dziś sprawdziłem przewody podciśnienia do EGR,są na swoim miejscu i całe,na ile mogłem na silniku preparatem do egr spryskałem i wyczyściłem po wierzchu bo oś była zawalona brudem(w każdym razie na ,,przegazowanie ''silnika nie widzę aby się ta oś ruszała chodź jej widok to w lusterku bo taki dostęp) .Ale jak co poprawie preparatem w tygodniu..Filtr powietrza sprawdzony i cały(nie wybuchł :-D ).Więc pozostaje zakupić nowe filtry powietrza i paliwa(bo paliwa nie mam notatki kiedy wymieniłem a i też skleroza kiedy to mogło być) W każdym razie ten tydzień auto jeździ do pracy więc mam nadzieje że Check Engine już nie zobaczę ;)

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 10 Lipiec 2019, 09:59   

Aktualizacja stanu: Mechanik ma padnięty laptop z lexia więc nadal nie wiem co jest grane,Zaś znajomy mechanik podpowiedział mnie że to może być wina wyłącznika (czujnika) na pedale sprzęgła bo miał tak w oplu że od niego był Check engine,zaś ELM odnosi do sprzęgła błedem P0903 -więc w ciemno zamówiony mikrus i na razie skasowane błędy smartfonem. Pozostaje czekać na paczkę. PS,działanie mikrusa sprawdzałem i działa 100/100 ale może się wiesza za którąś razem stąd decyzja zakupu nowego.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 12 Lipiec 2019, 08:47   

A więc dziś wymieniłem ten czujnik pedału sprzęgła,nowy daje sygnał na 1/3 długości wciskania pedału a stary rozłączał 5mm od opornika pedału w pozycji górnej..Pojeździmy zobaczymy :-P

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 20 Lipiec 2019, 17:14   

A więc nadzieja umiera ostatnie :roll: Po półtora tygodnia jazdy znowu Check silnika na tej samej trasie i w tym samym miejscu przy tej samej prędkości :mrgreen: po zdjęciu nogi z gazu auto jedzie dalej,ale co zauważyłem -już tak się nie zbiera jak kiedyś auto zanim awaria check i mam podejrzenie że pompa w baku już nie daje odpowiedniej ilości paliwa i jazda do 110 jeszcze starcza paliwa ;-) Pompa według mnie chodzi cały czas -jak nie to proszę mnie poprawić.Stało się to dziś a mam pełny prawie bak,więc jak znajdę czas trzeba się będzie dobrać do pompy przy mniejszym stanie.W każdym razie jak zajrzałem tam pod siedzeniem zalega tam 19 letni kurz że pompy nie widać :-P Chyba że smok pompy jest już zalepiony jak taki istnieje;) Bo efekt to brak widocznej reakcji przy większej prędkości a w momencie zapalenia kontrolki auto się zachowuje jak by odcięło paliwo na moment

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 20 Lipiec 2019, 20:40   

sasun71, obstawiam regulator ciśnienia paliwa na pompie. Identyczne objawy miałem w 3 samochodach. Albo manometr i sprawdzaj ciśnienie albo podmianka. Tani skurczybyk nie jest. Lexią błędy zobacz.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 20 Lipiec 2019, 22:33   

wojtis1990, Aktualnie do lexii brak dostępu a swojej nie posiadam..Regulator na pompie CR rozumiem i wiem że tani nie jest..Jeszcze żeby nie było potrzebne do pracy i było coś na podmianę to było by super ale niestety auto potrzebne co dzień.Namiar na wkład pompy do baku mam,chodź szkoda że nie mam manometru ile ona daje bo powinno być koło 3.5 bara..Po tylu latach może jest połowa..Na dziś jestem w kropce lub po omacku :-P .Ale ma to swoje dobre strony -koniec wyprzedzań puki nie odzyska mocy :mrgreen: Poza trasami gdzie się leci na co dzień w jeździe nie zawiodło..

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 21 Lipiec 2019, 15:43   

wojtis1990, Jak byś miał czas zmierz ile czasu od zapłonu pompuje pompka(diesel hdi) aż się wyłączy bez zapalania silnika..chce porównać u siebie.A przy okazji zamówiłem tester -vacuometer :)Bo nie jestem pewien jak z podciśnieniem wygląda w xsarze..a i ciśnienie paliwa może uda się zmierzyć..

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 21 Lipiec 2019, 16:35   

Jakieś 7-8 sekund.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 21 Lipiec 2019, 17:55   

sasun71 napisał/a:
bo powinno być koło 3.5 bara

W dieslu wystarczy okolo 2 Bar. Istotna jest praca zaworka w filtrze, bo powinien on trzymac cisnienie na okolo 1,2 Bar. Jego niedomaganie daje podobne objawy, jak padniety regulator cisnienia CR na pompie. Bardzo czesto lekcewazy sie stan tego zaworka, a jest on dosc awaryjny. Dwa razy juz wymienialem obudowe filtra w silnikach HDI z pompa zasilajaca w baku. Sprawdz cisnienie za filtrem , a przed pompa CR.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 21 Lipiec 2019, 19:20   

wojtis1990, a myślalem że tylko moja pompa tak długo chodzi..dzięki:) zmierzyłem i tak 6-7 sekund..czyli podobnie

Ostatnio zmieniony przez sasun71 21 Lipiec 2019, 19:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 21 Lipiec 2019, 19:24   

dejnekomirek, Dzięki za wskazówki:) Na razie czekam za testerem jak się da nim coś zmierzyć , i wolnym dniem na takie sprawdzenie ponieważ do pracy cały tydzień mam pasażera więc liczę na sobotę .Zamierzam jak się da sprawdzić też ciśnienie na samej już pompie w baku..Co do 3.5 bara wyczytałem z opisu sprzedawanych pomp-3.2bara podawane

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 26 Lipiec 2019, 19:09   

Krótko bo jak zrobiłem długi opis to mnie wszystko wywaliło,pomiar ciśnienia nie udany ze względu na ograniczenie sprzętu pomiarowego ,za to wyjęty cały moduł pompy zasilającej w baku i wymieniona sama pompka(wkład za 156 z kosztami wysyłki po numerze modułu zasilającego made in germany) Auto przetestowane na biegach od 1-4 bo na 5 bieg i magiczne 130 nie było warunków na trasie .Ale na poszczególnych biegach ciągnie obroty powyżej 4tyś..co po zakupie 9lat temu przy ponad 3tyś wołało o zmianę biegu na wyższy. Testowanie pokaże i trasa czy będzie check ale dziś dostało po garach jak tak ciągło i nic nie wyskoczyło :mrgreen:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA