Użytkownicy
Grupy
Statystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: pedro
7 Lipiec 2019, 22:02
Słabe tylne hamulce.
Autor Wiadomość
Natalka321

Mój samochód: Citroen Saxo
Poj. silnika (cm3): 1.0
Paliwo: benzyna
Wersja:: Tonic
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 07 Lip 2019
Posty: 3
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 7 Lipiec 2019, 15:02   Słabe tylne hamulce.

Hejka.

Posiadam Citroen Saxo 1999 1.0 45KM (koła na 3 śruby).

Gdy zaciągnę ręczny to potem auto ledwo hamuje.
Po pewnym czasie jazdy zaczyna znów być dobrze.
Na stacji diagnostycznej wyszło, że tył jest bardzo słaby. Wymienione zostało w ostatnim czasie:
bębny, szczęki (kompletny zestaw Febiego), cylinderki, linki.

Mechanik stwierdził, że przeskakuje na ząbkach od samoregulatora wiec wymieniliśmy na nowy komplet. Po raz trzeci! Dalej bez zmian.

Po wymianie jest dobrze przez jakiś czas. Za pierwszym razem jakiś miesiąc, a ostatnio wytrzymało tylko kilka dni.

Ratunku.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: citroen xsara 2Hdi
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 112 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 2775
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 7 Lipiec 2019, 20:28   

Witam:) Z opisu widać że wymieniłaś wszystko..bo już miałem się przyczepić do linek;) teraz kwestia czy mechanik złożył wszystko prawidłowo czy powiela jakiś błąd? :roll: Bo nowe to powinno być brzytwa po dotarciu okładzin po paru kilometrach hamowania-to samo ręczny już na podniesionym lewarku powinien chwytać na trzeci ząbek (luz też jest wymagany bo auto obciążone będzie tarło w bębnach w czasie jazdy co odbije się na gorącej feldze i zużyciu paliwa) i teraz kwestia czy po odpowietrzeniu hamulec nożny jest twardy czy się zapada bo miałem przypadek w swoim życiu że zapowietrzała się że zużycia pompa hamulcowa..Jeśli na ręcznym trzyma a na nożnym nie hamuje tył ,bym to sprawdził(auto już ma swe lata a tłok pompy też posiada oringi)

 
 
pedro
Aktywny
citroen kalisz



Mój samochód: Citroen C4 Picasso 1.6HDi, Xsara2 2.0HDi
Poj. silnika (cm3): 1600;2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Mały picasso , VTS-3D
Rok prod.:: 2
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2050
Skąd: Kalisz
Wysłany: 7 Lipiec 2019, 22:02   

Wymienione wszystko więc zostaje do sprawdzenia korektor siły hamowania, on rozdziela siłę między przód i tył. A jego wadliwe działanie w tym wieku auta jest normalne,

_________________
LEXIA/PP2000
C4 Picasso 1.6 HDi
Xsara2 2.0HDi VTS(żony)
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Natalka321

Mój samochód: Citroen Saxo
Poj. silnika (cm3): 1.0
Paliwo: benzyna
Wersja:: Tonic
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 07 Lip 2019
Posty: 3
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 7 Lipiec 2019, 22:23   

W tym samochodzie nie występuje korektor siły hamowania jako osobny element. Jest zintegrowany z cylinderkiem.

Chodzi mi o to, że przestaje hamować hamulec zasadniczy po zaciągnięciu ręcznego.
Cytuję:
"Gdy zaciągnę ręczny to potem auto ledwo hamuje.
Po pewnym czasie jazdy zaczyna znów być dobrze. "
"Mechanik stwierdził, że przeskakuje na ząbkach od samoregulatora wiec wymieniliśmy na nowy komplet. Po raz trzeci! Dalej bez zmian.
Po wymianie jest dobrze przez jakiś czas. Za pierwszym razem jakiś miesiąc, a ostatnio wytrzymało tylko kilka dni."

 
 
pedro
Aktywny
citroen kalisz



Mój samochód: Citroen C4 Picasso 1.6HDi, Xsara2 2.0HDi
Poj. silnika (cm3): 1600;2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Mały picasso , VTS-3D
Rok prod.:: 2
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2050
Skąd: Kalisz
Wysłany: 8 Lipiec 2019, 14:59   

A przewody hamulcowe nie są spuchniete

_________________
LEXIA/PP2000
C4 Picasso 1.6 HDi
Xsara2 2.0HDi VTS(żony)
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Natalka321

Mój samochód: Citroen Saxo
Poj. silnika (cm3): 1.0
Paliwo: benzyna
Wersja:: Tonic
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 07 Lip 2019
Posty: 3
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10 Lipiec 2019, 14:51   

Proszę mi wyjaśnić związek przewodów z przeskakującym na ząbkach samoregulatorem. Jestem bardzo ciekawa :)
Pytanie jest czernu przeskakuje? Czernu co chwilę trzeba go wymieniać? Czemu po chwili przestaje trzymać na tych ząbkach tak jak powinien? Co go tak psuje? Czemu przestaje hamować po zasięgnięciu ręcznego, a potem magicznie się naprawia?
To sprawa dla prawdziwego Sherlocka.

 
 
pedro
Aktywny
citroen kalisz



Mój samochód: Citroen C4 Picasso 1.6HDi, Xsara2 2.0HDi
Poj. silnika (cm3): 1600;2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Mały picasso , VTS-3D
Rok prod.:: 2
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2050
Skąd: Kalisz
Wysłany: 10 Lipiec 2019, 16:41   

płyn jak się nie cofa powoduje naprężenie a w momencie zaciągnięcia ręcznego ząbki kasują luz...
może moje myślenie jest nieprawidłowo skierowane ale jeżeli wymienione jest już wszystko to tylko taka wariacka teoria mi przychodzi do głowy...
lekko "wciśnięty" hamulec to jak by się klocki zużyły więc ząbki kasują luz tym powodowany...
być może w tym szaleństwie jest metoda...

_________________
LEXIA/PP2000
C4 Picasso 1.6 HDi
Xsara2 2.0HDi VTS(żony)
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 FL
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: benzyna + LPG
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2005
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 1468
Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Lipiec 2019, 22:30   

Byc moze te korektory sa zle zamontowane (pomylone stronami, zle zalozone zatrzaski , itp) i zamiast korygowac zuzycie okladzin , zwiekszaja luz na szczekach. Moze zamiast wydluzac sie , skracaja swoja dlugosc i to jest powodem, ze po pewnym czasie hamulce slabna, gdyz ich sprawnosc zalezy rowniez od luzu na szczekach z tylu. Wiekszy luz to glebszy pedal i od pewnego momentu brak cisnienia w ukladzie (caly wydatek pompy idzie na niwelacje luzu szczek). Te samoregulatory Maja skomplikowana budowe i jesli byly, np. zle zalozone, Mechanik mogl powtorzyc ten blad w dobrej wierze, ze byly zmontowane prawidlowo. Brakuje instrukcji montarzu, a kto patrzy w instrukcje? Mozna latwo ocenic stan regulacji szczek - wysokosc pedalu hamulca nie powinna wzrastac po zaciagnieciu recznego, jesli rosnie znaczaco, powodem jest luz miedzy szczekami, a bebnem. Inaczej: zbyt duzy luz to niski pedal hamulca i slaba sila hamowania, bo caly wydatek pompy idzie na likwidacje tego luzu. Zakladam oczywiscie, ze uklad jest odpowietrzony prawidlowo. Stare przewody gumowe moga byc powodem blokowania hamulcow

 
 
Tomasz1964

Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 66
Skąd: Gliwice
Wysłany: 10 Lipiec 2019, 22:42   

Proszę, opisz dokładnie w jaki sposób używasz tego hamulca ręcznego. Czy zaciągasz za każdym razem stojąc na skrzyżowaniu,mając wciśnięty hamulec zasadniczy, czy zaciągasz na dłuższy postój pojazdu? Przychodzi mi do głowy albo wadliwy zestaw naprawczy albo błąd w sztuce.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: citroen xsara 2Hdi
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 112 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 2775
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 11 Lipiec 2019, 09:18   

Fotka ze sklepu-tak jest poskładane?saxo

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA