Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Berlingo 1,9 D DW8B nie chce odpalać na ciepłym silniku
Autor Wiadomość
Laumans

Mój samochód: Citroen Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1868
Paliwo: Diesel
Wersja:: ciężarowy
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 30 Lip 2019
Posty: 4
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 30 Lipiec 2019, 20:36   Berlingo 1,9 D DW8B nie chce odpalać na ciepłym silniku

Witam wszystkich serdecznie.
Mam następujący problem z moim Citroenem. Silnik zapala na zimnym od pierwszego kopa zawsze.Po wykonaniu jazdy gdy już się rozgrzeje nie mogę go uruchomić, w skrócie wygląda to tak. Kręcę na ciepłym (zapala od razu !) chodzi normalnie na wolnych obrotach ze 20 może 30 sekund, nagle gaśnie i teraz się zaczyna, kręcę z 10-15 minut w czasie kręcenia pompując pedałem gazu, nieraz zapali po tych 20 minutach kręcenia, a nieraz trzeba go zostawić, aż ostygnie i na ostudzonym/zimnym odpala od strzała znowu. Problem występuje tylko w okresie letnim, takie mam wrażenie, w okresie jesienno/zimowym nigdy (bo się szybciej studzi ? ) Dla mnie wygląda to tak, zapala na resztkach paliwa w wężyku ? jak już je wypali to nie można go odpalić (paliwo nie dochodzi ?) jak ostygnie wszystko wraca do normy. Mogę Was prosić o jakieś sugestie ? Komputer nie wykazuje żadnych błędów...Bardzo proszę o pomoc.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 30 Lipiec 2019, 20:52   

Gdzieś czytałem że zajechana pompa wtryskowa jak gorąca potrafi tak robić,gdy ją ostudzić zapali,nawet pisali o polewaniu wodą ale ja bym się bał że co popęka w reakcji na zimno,chyba że na t34 to ruskie robili :-P .Druga sprawa ja mając pompkę w baku (xsara kombi 2.0hdi)ją wymieniłem bo mało dawała chodź auto w trakcie obserwacji i nie do końca jestem pewien czy aby tylko to jest zużyte.Jak to jest 1.9 diesel załóż mu gruszkę ze zaworem zwrotnym przed filtrem jak da radę bo cofanie paliwa miałem w fordzie escorcie 1.8 diesel bez pompy wstępnej w baku.Gruszkę dostaniesz nawet w motoryzacyjnym lub na gruszka tylko dobierz rozmiar na wężyk bo są od 6mm wzwyż i kierunek pracy pompki nie pomyl :-P .tanio a coś już będziesz wiedział

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 30 Lipiec 2019, 21:50   

Wolnossący 1.9 nie posiada pompki w baku to po pierwsze.
Po drugie nie ma mowy o cofaniu się paliwa skoro po nocy pali od strzała.
Elektrozawór od gaszenia sprawdź. Jaka tam siedzi pompa bosh czy Lucas ?

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Laumans

Mój samochód: Citroen Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1868
Paliwo: Diesel
Wersja:: ciężarowy
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 30 Lip 2019
Posty: 4
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 30 Lipiec 2019, 22:28   

Pompa Lucas, on pali nie tyle że po nocy, ale już po ostygnięciu silnika, w okresie letnim trzeba dłużej czekać, jesień-zima nie ma problemów z paleniem.Co to znaczy elektrozawór po zgaszeniu ? Jak to rozumieć ?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 31 Lipiec 2019, 12:26   

Na pompie wtryskowej masz pewnie jeden kabelek podpięty właśnie do elektrozaworu,jak znika napięcie to ten zawór odcina dopływ ropy i silnik gaśnie..gdyby go nie było to silnika byś nie zgasił ;-)

 
 
Laumans

Mój samochód: Citroen Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1868
Paliwo: Diesel
Wersja:: ciężarowy
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 30 Lip 2019
Posty: 4
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 9 Sierpień 2019, 21:16   

Witam.
Czy możecie mi podać symbol pompy wtryskowej Bosch, która była montowana w takim Berlingo DW8B ? Czy pasować ona będzie plug&play po odłączeniu tej nieszczęsnej Lucas ? czy jednak trzeba będzie coś przerabiać ? Poczytałem trochę i wychodzi że ta Bosch jest prostszej konstrukcji i zdecydowanie bezobsługowa i mniej awaryjna, gotów jestem wywalić Lucasa , bo nikt których znam nie potrafi sobie poradzić z tym dziadostwem, auto unieruchomione, sprawdzali kompem, żadnych błędów nie ma, nie wiedzą co to jest, załamka normalnie.Może użytkownicy z Trójmiasta znają jakiegoś dobrego specjalistę od pomp ? i polecą kogoś sprawdzonego ?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 9 Sierpień 2019, 22:31   

Laumans, Tak jeszcze zanim wywalisz pompę Lucasa..Odepnij przewód zasilający z baku i przed filtrem i zapodaj sprężone powietrze żeby wydmuchać zaległe brudy bo mnie gasł z tego powodu kiedyś lub nie kręcił escort 1.8 diesel(tylko niech to idzie w jaki pojemnik ze szmatą bo ja się zdziwiłem co zalega w przewodach i objaw jak by nie dostawał ropy) ,to samo filtr jak jest wymienny w obudowie bo tak miałem przedmuchać i złożyć ponownie wszystko w całość..Chyba ze masz czysty układ paliwowy to nie pomoże..;)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA