Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana uszczelki pod głowicą
Autor Wiadomość
tomcio132

Mój samochód: Citroen c3
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: C3
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 16 Sie 2019
Posty: 16
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 16 Sierpień 2019, 07:06   Wymiana uszczelki pod głowicą

Witam. Jestem nowy przeszukałem forum ale nie znalazłem i proszę k pomoc w znalezieniu jakiegoś manualna serwisowego jak się zabrać za wymianę uszczelki pod głowicą. W cytrynie jeszcze tego nie robiłem i nie chciałbym czegoś zepsuć.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4244
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 16 Sierpień 2019, 17:26   

Taki silnik?silnik 1.4 ,bo gdzieś w Peugeot 207 widziałem na takim samym demontaż głowicy na Yt

 
 
parkowy
[Usunięty]

Wysłany: 19 Sierpień 2019, 12:58   

Jest to jeden z wielu elementów eksploatacyjnych - który najzwyczajniej w świecie czasami się zużywa. Oznacza to w dużym skrócie, że nie ma co się zastanawiać, tylko inwestować w części i odprowadzić auto, do jakiegoś mechanika - zwłaszcza, gdy tak jak autor tutaj napisał, że nigdy wcześniej tego nie robił i nie chce czegoś zepsuć.
Części - proponuję sprawdzić np tutaj: https://motoszef.pl/partscatalogue/citroen,1-00021.aspx

 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 578
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 21 Sierpień 2019, 10:59   

Napisał, że w Cytrynie tego nie robił, nie zniechęcajmy do samodzielnych napraw.
Autor prosi o manuala, chce pewnie znać momenty, kolejności dokręcania itd.

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
tomcio132

Mój samochód: Citroen c3
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: C3
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 16 Sie 2019
Posty: 16
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 25 Sierpień 2019, 12:54   

Dzięki za odpowiedzi. Staram się właśnie doprowadzi. Cytrynę żony do używalności. Uszczelkę wymieniłem głowicą planowana, ale już żałuję że nie zająłem się jeszcze pierscieniami. Po odpaleniu wszystko ok ale troszkę dymi na niebiesko przy dodawaniu gazu.

 
 
oldmagneto

Mój samochód: XM V6
Poj. silnika (cm3): 2975
Paliwo: LPG
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1993
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 76
Skąd: Ożarów
Wysłany: 25 Sierpień 2019, 14:17   

Kolega się nie martwi i wymieni uszczelniacze trzonków zaworów .
Pierścieni lepiej nie ruszać .

 
 
tomcio132

Mój samochód: Citroen c3
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: C3
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 16 Sie 2019
Posty: 16
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 27 Sierpień 2019, 06:18   

Ekipa która głowice ogarniała niby szczelność zaworów sprawdziła i było ok. Wymienili tylko uszczelniacze właśnie. Jak sprawdzać poprawnie sprężanie na cylindrach i jakie powinno być prawidłowe. Ktoś mi podpooadal na priv E może przestawiony rozrząd ale blokady pasują.

 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 578
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 27 Sierpień 2019, 10:21   

Pytanie podstawowe czy pamiętasz żeby dymił wcześniej przed wymianą tej uszczelki?
Jeśli nie to jest to wynik błędów tej naprawy. Jeśli tak to trzeba szukać innych przyczyn.

Do sprawdzenia sprężania musisz mieć przede wszystkim manometr ze specjalną końcówką.
Silnik normalnie rozgrzany, akumulator nałdowany, odpinasz wtryskiwacze.
Wykręcasz wszystkie świece i wkręcasz, lub dociskasz manometr (w zależności od końcówki).
Kręcisz rozrusznikiem wciskając jednocześnie pedał gazu i sprzęgło do oporu, po kilku obrotach odczytujesz. Tak samo na kolejnych cylindrach.
Przepustnica musi być otwarta całkowicie.
Powinno być chociaż ze 12 atm ,ale lepiej jak więcej i najważniejsze, żeby podobnie wyszło na wszystkich cylindrach max 10% różnicy.

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
tomcio132

Mój samochód: Citroen c3
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: C3
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 16 Sie 2019
Posty: 16
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 27 Sierpień 2019, 11:05   

Minimalne dymki były ale tylko od czasu do czasu. Manometr mam wkręcany. Dzisiaj po południu sprawdzę. Dzięki.

 
 
tomcio132

Mój samochód: Citroen c3
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: C3
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 16 Sie 2019
Posty: 16
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 5 Wrzesień 2019, 06:13   

Wałki ciąg dalszy. Ciśnienie od lewej 12.2 , 12.3, 12.3,12 . Zauważyłem że trzecia świec od rozrządu jest cały czas mokra. Próba z olejem nie zmieniła ciśnień. Jak można spędzić uszczelniacze zaworów czy były dobrze wymienione.

 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 578
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 9 Wrzesień 2019, 09:15   

Wszystko, co piszesz skłania mnie, że to problem z uszczelniaczami, ale diagnoza niestety nie jest taka prosta.
-Sprężanie ujdzie, niestety próba olejowa nie wyklucza problemu z pierścieniami zagarniającymi olej. Jak nie ma sprężania i podnosi się po zalaniu to pierścienie walnięte, ale w drugą stronę może być różnie. Zdarza się uszkodzenie samych pierścieni zagarniających i wtedy ma sprężanie, ale olej pali.
-Może być tak, że uszczelniacze są dobrze wymienione, a zawory mają luzy na prowadnicach i szybko niszczą uszczelniacze. To powinni ewentualnie zdiagnozować ludzie, którzy robili ci głowicę.
-delikatny błękitny dymek wskazuje bardziej na uszczelniacze (może właśnie ten na 3 mokrym cylindrze), pierścienie z reguły kopcą intensywniej.
-pytanie ile teraz bierze oleju, bo pierścieniami zwykle większe ilości. Tyle że jeżdżenie w takim stanie nie jest wskazane, poza ekologią, zapchasz katalizator.
-Sprawdź, czy w tym dymie czuć zapach spalonego oleju. Jest taka możliwość, że to jednak nie olej tylko para, jeśli uszczelką pod głowicą dostaje się płyn. Trzeba by robić próbę CO2 na zbiorniczku. Planowałeś głowicę?
-Można jeszcze sprawdzić, czy dymi korkiem w pokrywie zaworów i bagnetem do sprawdzania oleju. Metoda trochę wyśmiewana, bo tam zawsze trochę dmucha, ale gdybyś miał możliwość porównania do sprawnego silnika, to można czasem coś wywnioskować. Nie powinno nadmiernie dmuchać i dymić, olej może rozchlapywać korkiem.

Czy bardziej dymi na zimnym silniku (zwłaszcza po nocy) czy jak się rozgrzeje?

Pozdrawiam

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
Piasek
Aktywny



Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 536
Skąd: CRA
Wysłany: 9 Wrzesień 2019, 11:35   

Przy takich objawach jak miałeś należy ten silnik "zrobić jak należy" a to pociąga za sobą szereg innych zabiegów. Bez nich to będzie walka z wiatrakami.

 
 
tomcio132

Mój samochód: Citroen c3
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: C3
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 16 Sie 2019
Posty: 16
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 13 Wrzesień 2019, 18:37   

Piasek napisał/a:
Przy takich objawach jak miałeś należy ten silnik "zrobić jak należy" a to pociąga za sobą szereg innych zabiegów. Bez nich to będzie walka z wiatrakami.


Można coś więcej.

Próba C)2 zrobiona i kolor się nie zmienił. Chyba jutro rozkręcam na nowo + wymiana pierścieni. Jeszcze po drodze te uszczelniacze zobaczę.

 
 
Piasek
Aktywny



Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 536
Skąd: CRA
Wysłany: 13 Wrzesień 2019, 18:58   

Jak już robić te silniki to porządnie czyli tuleje wyjmujemy i to
https://e-autoparts.pl/zestaw-uszczelek-tuleja-cylindra-p-2334756.html
wymieniamy obowiązkowo.
Dopiero potem dalej pierścienie jak trzeba, głowice kompleksowo itp.
Inaczej nie ma to sensu bo tuleja jest ciut niżej od bloku, w tym miejscu uszczelka głowicy nie ma pełnego styku na całej powierzchni przez co kolejna uszczelka wylatuje najdalej po kilkunastu tyś km i znowu rzyga olejem.

 
 
tomcio132

Mój samochód: Citroen c3
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: C3
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 16 Sie 2019
Posty: 16
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 15 Wrzesień 2019, 19:15   

Rozumiem. Więc tak zdjąłem głowicę, jeden zawór wydechowy mokry z oleju. Wymienię uszczelniacze oraz zawór. Pierścienie też uznałem że wymienię. Pierścienie po vnie ? i jeszcze chciałem zapytać ma ktoś może jakąś rozpiskę z jaką siła dociągać śruby głowicy ( to co ja mam ma podane siły dokręcana + kąty a okazało się że mam uszkodzony kątomierz klucza dynamometrycznego.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA