Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z wspomaganiem po regeneracji
Autor Wiadomość
kris-1104

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 23 Sie 2019
Posty: 10
Skąd: Libiąż
Wysłany: 23 Sierpień 2019, 19:59   problem z wspomaganiem po regeneracji

Witam, mam mały problem , auto to xantia 2 2.0 Hdi ,zawieszenie zwykłe 6 sfer. Wyciągałem przekładnie kierowniczą gdyż był wyciek z głowiczki , wymieniłem w niej oringi i simery , poskładałem wszystko i dolałem ok 3 litrów płynu do poziomu max i kierownica fajnie chodziła lekko ale źle został założony wałek w senie obróciłem przez przypadek i kierownica była obrócona o 180 stopni , jeździłem tak przez parę dni ale w końcu przełożyłem tak żeby było dobrze na prosto i od tego czasu kierownica ciężko chodzi z lekkim oporem , słychać przy skręcaniu syczenie przekładni a w szczególności przy skręcaniu w prawo, robiłem tzw pompki góra dół ale nic nie pomogło, płyn jest na max , a jak daje zawieszenie na min a później na max to świeci stop i zanim się podniesie to mija jakies 25 s, ciężko ma się podnieść z min poziomu.Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale W między czasie zauważyłem jeszcze że wąż który idzie do chyba sterownika abs (przed zbiornikiem lhm on się znajduje )był pęknięty i miałem z niego duży wyciek ale skróciłem i założyłem, dolałem płyn i ubytków już nie ma a przekładnia dalej syczy najbardziej przy skręcie w prawo. Krzyżak jest nowy także odpada, z przekładnia też nigdy problemów nie miałem ani z syczeniem ani z oporem kręcenia. Czy ktoś coś podpowie bo już nie mam pomysłów, bardzo proszę
Modyfikuj wiadomość

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 24 Sierpień 2019, 08:32   

Błędem było przełożenie kierownicy na wieloklinie.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
kris-1104

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 23 Sie 2019
Posty: 10
Skąd: Libiąż
Wysłany: 24 Sierpień 2019, 09:45   

W sensie nie walek zle założony byl tylko na walek zle nalozylem koncowke z krzyzakiem po prostu nie byly kola ustawione na wprost, ale przecież to sie obraca cały czas tak samo czy jest kierownica lekko krzywo czy na wprost to i tak sie kreci tak samo, zmienic z powrotem tak jak bylo tzn lekko krzywo kierownica?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Sierpień 2019, 18:34   

Najwyrazniej ta naprawa nie wypadla dobrze. To zadna regeneracja, to tylko dorazna wymiana uszczelniaczy. Podejrzewam , ze gdzies wystepuje przeciek miedzy sekcjami i dlatego wspomaganie pracuje ciezko i pojawia sie syczenie. Wspomaganie w Xantii to troche skomplikowana konstrukcja.
Samo ustawienie kierownicy nie ma znaczenia . Jesli jest ESP, istotny jest czujnik polozenia kierownicy, w tym przypadku , dla samego ABS nie ma czujnika i mozna dowolnie przestawiac kierownice i walek kierownicy. Nie tu szukalbym problemu. Problemem jest nieszczelnosc w glowicy sterujacej, byc moze ktorys pierscien jest uszkodzony i pojawia sie przeciek wewnetrzny.
Lepszym rozwiazaniem jest wymiana przekladni albo oddanie tej do regeneracji profesjonalnej.

 
 
kris-1104

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 23 Sie 2019
Posty: 10
Skąd: Libiąż
Wysłany: 24 Sierpień 2019, 22:06   

dziś z powrotem zmieniłem położenie kierownicy na wałku idącym z kolumny do głowiczki , przestawiłem na wieloklinie tak jak było zaraz po montażu przekładni po regeneracji czyli przestawiona jest o jakieś 150 stopni i kierownica chodzi lekko tak jak powinna , nie rozumiem dlaczego tak jest , a syczenie przekładni dalej występuję i zauważyłem że pompa też coś tak jakby wydawała jakieś dźwięki ale tylko przy kręceniu kierownicą , a jeżeli chodzi o wycieki nic już nie zauważyłem , wszędzie sucho, dziś jeszcze wymieniłem płyn lhm i filtry i dalej dźwięki dochodzą z przekładni i pompy. Dodam że przed wyjmowaniem przekładni żadnych dźwięków nie było

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA