Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
przewód od podciśnienia - gdzie go podłączyć?
Autor Wiadomość
aktusik

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: X7
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 60
Skąd: Hajnówka
  Wysłany: 25 Sierpień 2019, 18:16   przewód od podciśnienia - gdzie go podłączyć?

Szanowni,
Mam jak na zdjęciu - pytanie gdzie to powinno byc połdączone lub czego brakuje.( załącznik)
Proszę pomóżcie



2.0hdi.jpg
Plik ściągnięto 207 raz(y) 79,7 KB

_________________
Było: SEAT IBIZA> OPEL ASTRA I> VOLVO S40> VOLVO V70> MERCEDES C220>OPEL ASTRA IV> VOLVO S60

Jest: CITROEN C5 X7, MERCEDES C220
 
 
mariuszcytryna

Mój samochód: c5
Poj. silnika (cm3): 2,0
Paliwo: diesel
Wersja:: 2
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 26 Kwi 2019
Posty: 137
Skąd: chechło
Wysłany: 25 Sierpień 2019, 18:31   

szczerze to ja akurat nic z tego zdjęcia nie widzę.Przewód idzie z wakum pompy do sterownika a z niego do turbiny.

 
 
aktusik

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: X7
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 60
Skąd: Hajnówka
Wysłany: 25 Sierpień 2019, 18:48   

trochę inne zdjecie



IMG_2833.JPG
Plik ściągnięto 219 raz(y) 301,11 KB

_________________
Było: SEAT IBIZA> OPEL ASTRA I> VOLVO S40> VOLVO V70> MERCEDES C220>OPEL ASTRA IV> VOLVO S60

Jest: CITROEN C5 X7, MERCEDES C220
 
 
mariuszcytryna

Mój samochód: c5
Poj. silnika (cm3): 2,0
Paliwo: diesel
Wersja:: 2
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 26 Kwi 2019
Posty: 137
Skąd: chechło
Wysłany: 25 Sierpień 2019, 20:21   

Ja ci nie pomogę ,dalej nic nie widzę,żadnego lużnego wężyka ani wolnego wejścia.Może ktoś się dopatrzy i podpowie.

 
 
aktusik

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: X7
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 60
Skąd: Hajnówka
Wysłany: 25 Sierpień 2019, 20:26   

Przecież nawet strzałka zaznaczyłem - zaślepiony śrubka

_________________
Było: SEAT IBIZA> OPEL ASTRA I> VOLVO S40> VOLVO V70> MERCEDES C220>OPEL ASTRA IV> VOLVO S60

Jest: CITROEN C5 X7, MERCEDES C220
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 26 Sierpień 2019, 06:59   

Może EGR ktoś chciał zaślepić starą metodą ?

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
aktusik

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: X7
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 60
Skąd: Hajnówka
Wysłany: 26 Sierpień 2019, 08:09   

EGR mam sterowany elektrycznie - więc odpada

_________________
Było: SEAT IBIZA> OPEL ASTRA I> VOLVO S40> VOLVO V70> MERCEDES C220>OPEL ASTRA IV> VOLVO S60

Jest: CITROEN C5 X7, MERCEDES C220
 
 
ZygEla

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: ON
Wersja:: HB-Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 51
Skąd: Giżycko
Wysłany: 26 Sierpień 2019, 14:21   

Kolega wyżej dobrze podpowiada, ktoś zaślepił sterowanie dopływem ciepłego powietrza do kolektora ssącego. Popatrz na kolektor ssący, jest do niego dokręcony trójnik z zamontowanymi dwoma zaworami-siłownikami, które są sterowane podciśnieniem. Od jednego prawdopodobnie jest odłączony ten wężyk. :-)

 
 
aktusik

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: X7
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 60
Skąd: Hajnówka
Wysłany: 26 Sierpień 2019, 18:51   

szukałem i ja nie znalazłem nigdzie gdzie by pasował



IMG_2839.jpg
Plik ściągnięto 204 raz(y) 316,49 KB

_________________
Było: SEAT IBIZA> OPEL ASTRA I> VOLVO S40> VOLVO V70> MERCEDES C220>OPEL ASTRA IV> VOLVO S60

Jest: CITROEN C5 X7, MERCEDES C220
 
 
ZygEla

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: ON
Wersja:: HB-Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 51
Skąd: Giżycko
Wysłany: 26 Sierpień 2019, 19:49   

Widzę że do jednego siłownika (oznaczonego na zielono) jest podłączony wężyk, czy na drugim wlocie powietrza pod tym górnym jest też założony wężyk (wygląda tak samo)? Aby sobie ułatwić można poluzować zacisk na górnym wlocie powietrza do kolektora i ściągnąć ten gruby wąż. Obejrzyj to dokładnie.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 26 Sierpień 2019, 22:36   

Witam. W tym silniku masz pompe podcisnienia, akumulator podcisnienia, dwa zawory elektromagnetyczne i dwa silowniki. Jeden silownik od turbo zasilany jest przez zawor - dostaje podcisnienie z akumulatora , a drugi steruje przepustnica powietrza na wlocie ( ktos tu podpowiadal kolor zielony ) i zasilany jest z drugiego zaworu , rowniez zasilanego z akumulatora podcisnienia. Jak to jest rozmieszczone przy silniku nie wiem, ale tak to powinno byc polaczone. Poszukaj najpierw zaworow. Ten od turbo jest gdzies za silnikiem, a ten od przepustnicy powinien byc przy filtrze powietrza.
Teoretycznie przepustnica nie musi byc zamykana ( dziala tylko przy gaszeniu) i jej akcja (zamykanie ) zmniejsza ilosc tlenkow azotu przy gaszeniu silnika. Dla pracy silnika nie ma zadnego znaczenia - smialo moze byc odlaczona, co jak widac , poprzedni wlasciciel to zrobil. Istotne jest tylko, aby nie bylo straty podcisnienia na akumulatorze i oczywiscie systemie sterowania turbina.
Mozesz smialo zostawic tak jak jest teraz zrobione, nie ma to zadnego znaczenia dla pracy i kondycji silnika.
Ktos tu pisal o" podgrzewaniu powietrza na wlocie " - to nie ten silnik, tu po prostu tego brak. Zycze powodzenia

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA