ZygEla
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: ON
Wersja:: HB-Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 03 Wrz 2013 Posty: 51 Skąd: Giżycko
Wysłany: 26 Sierpień 2019, 14:21
Kolega wyżej dobrze podpowiada, ktoś zaślepił sterowanie dopływem ciepłego powietrza do kolektora ssącego. Popatrz na kolektor ssący, jest do niego dokręcony trójnik z zamontowanymi dwoma zaworami-siłownikami, które są sterowane podciśnieniem. Od jednego prawdopodobnie jest odłączony ten wężyk.
ZygEla
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: ON
Wersja:: HB-Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 03 Wrz 2013 Posty: 51 Skąd: Giżycko
Wysłany: 26 Sierpień 2019, 19:49
Widzę że do jednego siłownika (oznaczonego na zielono) jest podłączony wężyk, czy na drugim wlocie powietrza pod tym górnym jest też założony wężyk (wygląda tak samo)? Aby sobie ułatwić można poluzować zacisk na górnym wlocie powietrza do kolektora i ściągnąć ten gruby wąż. Obejrzyj to dokładnie.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 26 Sierpień 2019, 22:36
Witam. W tym silniku masz pompe podcisnienia, akumulator podcisnienia, dwa zawory elektromagnetyczne i dwa silowniki. Jeden silownik od turbo zasilany jest przez zawor - dostaje podcisnienie z akumulatora , a drugi steruje przepustnica powietrza na wlocie ( ktos tu podpowiadal kolor zielony ) i zasilany jest z drugiego zaworu , rowniez zasilanego z akumulatora podcisnienia. Jak to jest rozmieszczone przy silniku nie wiem, ale tak to powinno byc polaczone. Poszukaj najpierw zaworow. Ten od turbo jest gdzies za silnikiem, a ten od przepustnicy powinien byc przy filtrze powietrza.
Teoretycznie przepustnica nie musi byc zamykana ( dziala tylko przy gaszeniu) i jej akcja (zamykanie ) zmniejsza ilosc tlenkow azotu przy gaszeniu silnika. Dla pracy silnika nie ma zadnego znaczenia - smialo moze byc odlaczona, co jak widac , poprzedni wlasciciel to zrobil. Istotne jest tylko, aby nie bylo straty podcisnienia na akumulatorze i oczywiscie systemie sterowania turbina.
Mozesz smialo zostawic tak jak jest teraz zrobione, nie ma to zadnego znaczenia dla pracy i kondycji silnika.
Ktos tu pisal o" podgrzewaniu powietrza na wlocie " - to nie ten silnik, tu po prostu tego brak. Zycze powodzenia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum