Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: pedro
7 Lipiec 2019, 08:15
Błąd P0906,P0903 Moja Xsara;)
Autor Wiadomość
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 26 Lipiec 2019, 19:17   

Cześć druga : bak po 19 latach czysty bo spodziewałem się tam wszystkiego w tym szlamu,sitko pompy jak rozebrałem było zabrudzone czymś na 5% powierzchni więc o braku przepływu nie mogło być mowy,mając nowa pompę chodź wirnik w pompie ma drobniejsze łopatki wymieniłem z racji tego że mogła się zacierać już na łożyskach i kończyć mogły się szczotki,oby nowa była też tak trwała. Ps. zakupiony zamiennik lexii na blutu wykrył jednak xsare w skromnych obszarach,że błędy skasowane nie znalazł problemów. Peugota 207 z roku 2009 zdiagnozował systemy jak sprawne bez błędów.ECU informuje ze diesle diagnozuje od 2004 a mój jest z roku 2000.Dla nowszego auta się przyda :-) Temat na razie otwarty,auto nadal w testach czy winna była wydajość pompki bo na to wskazuje skoro odzyskało moc jakiej nie było po zakupie chodź w moich rękach straciło turbo dziurę jaka też była:)Dziękuję Wszystkim za zainteresowanie tematem obym nie musiał wracać bo nadal problem (niestety,, pomógł ''wymaga trafnej diagnozy w regulaminie ) :-/

Ostatnio zmieniony przez sasun71 26 Lipiec 2019, 19:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 26 Lipiec 2019, 19:23   

część trzecia uzupełniająca: bieg trzeci przy 80 wołał o zmianę na czwórkę dziś poszedł ponad 100 (obserwacja drogi bo był tłok :-P ) czwórka zaś szła ponad 120 i był wyczuwalny zapas że jeszcze pójdzie co kiedyś przy 100-110 prosiło o piąty bieg bo obrotomierz już stawał..A reszta pokaże czas i możliwości do bezpiecznego testu na drodze :-)ps. pomiar podciśnienia na pompie vacum po tylu latach wzorowy :-)

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 1 Sierpień 2019, 18:45   

Aktualizacja: Po wymianie pompy w baku dziś miałem okazje zrobić test i magiczny punkt został osiągnięty i nawet znacznie przekroczony a lampka checka się nie zaświeciła :-) nie wiem czy istotne ale w między czasie rozebrałem zawór elektropneumatyczny EGR a w zasadzie jego spód gdzie jest filterek jak materiał na saszetki do herbaty tyle że mocniejszy;) umyty i wysuszony trafił z powrotem bo producent nie przewiduje chyba wymiany a cały elektrozawór..(podejrzane na YT podczas mycia i wymiany tego filtra w citroenie ) Teraz zachowanie auta,na początku przyśpiesza ,potem osiąga jak by maxa że niby ma dość po czym czuć jak by włączyło się turbo i gna dalej ..A dodam że te prędkości miałem osiągane przed awarią ale na spokojnie więc nie wiem czy tak ma być ?czy to się otwarł egr w końcu :lol: .Pozdrawiam:)

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 2 Sierpień 2019, 19:58   

Wiem że monolog ale powoli już tracę nerwy do tego auta.. Dziś przy spokojnej jeździe z pracy zapalił się check w przedziale 50-70/h ,podłączyłem do testera co kupiłem i pokazało system paliwa i egr ok bo wszystko nie czyta z tego rocznika auta(diesle od 2004) i jeden błąd,ale niestety nie potrafi go odczytać więc nowinek nie kupować radzę... że zakupiłem obudowę filtra to jeszcze ją wymienię jak znajdę czas i z trasy jutro wrócę :roll: Mogę podmienić jeszcze potencjometr gazu i tu pytanie czy potrzebna jaka adaptacja czy raczej sam się przyswoi?Co do błędu ten sam kod smartfonem P0903 i komunikat na obu testerach sprawdź,, światła NA''? tylko z czym to jeść internet cisza..

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 3 Sierpień 2019, 06:18   

Jak nie minęło 14 dni to oddaj to dziadostwo i kup Lexie bo to co kupiłeś to jakiś badziew który nawet obok Lexi nie leżał. Daj se spokój z obudową, jakby była nieszczelność to by się zapowietrzał. Podepnij lexię, sprawdź regulator ciśnienia paliwa na pompie, dwie śrubki.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 3 Sierpień 2019, 06:32   

wojtis1990, Obudowa myślę o zaworku w niej czy nie robi problemu..To oprogramowanie zostawię bo peugeota wyświetla bo młodszy..A xsary nie będę miał wieczność;) Wczoraj jeszcze znalazłem urwaną masę przez przypadek ale wątpię aby maska silnika kopała auto(połączenie maski z karoserią urwane ze starości) ,bo mnie kopało jak otwierałem drzwi;) Tak jeszcze myślę ile powinien mnie pokazywać przepływomierz wartości na biegu jałowym przy moim silniku..Szukałem wczoraj wartości ale nie znalazłem, mnie pokazuje od 3.6g/s do 4.1g/s na biegu jałowym chodź niby rośnie po dodaniu gazu w okolice 12g/s przy 3tyś obrotów

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 6 Sierpień 2019, 09:05   

dejnekomirek:) Dzięki za wskazówkę z zaworkiem obudowy filtra paliwa..Wymiana pompki w baku dała poprawę ale jedną z przyczyn osłabnięcia bo auto dalej w testach była pewnie też obudowa ponieważ podczas pompowania przed zapłonem od lat było słyszalne terkotanie przy dobijaniu ciśnienia a że było od kupna to było dla mnie normalnym objawem.Zdziwiłem się że na nowej pompce czasem pracuje ona bez tego terkotania i już myślałem że pompka do kitu a to wymiana obudowy filtra zrobiła, że ta cisza pompowania jest na stałe aż rozłączy przekaźnik zanim zapali się silnik..Na razie czekam na objawy zapalenia Checka lub utratę mocy.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Sierpień 2019, 21:48   

Przerabialem to w dwoch przypadkach. Podejzewalem pompe wysokiego cisnienia, a problem byl w obudowie filtra. Rowniez zaworek czasami wydawal dziwne odglosy, a po wymianie cisza. W jednym przypadku mialem problemy z rozruchem, a drugim z moca silnika.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 7 Sierpień 2019, 12:21   

dejnekomirek, Ja teraz to nasłuchuje czy pompa chodzi :one: A złożyło się na to wiele rzeczy bo wiek auta robi swoje..słabnąca pompa,awaryjna obudowa filtra,po tych zabiegach auto odżyło dwóch..Check się nie wyświetlał ale słaba dalej reakcja na gaz(chodź auto zaczęło jeździć jak przed awarią mocy i kontrolką checka).Pół godziny temu założyłem nowy przepływomierz bo kurier zdążył przed pracą i wskazania przepływu urosły o 100% na wolnych obrotach względem starego oryginału (7.7-8g/s) a auto nie dławi się na wciskanie gazu podczas jazdy, tylko się jak na 19-latka zbiera :lol: .Po testujemy i zobaczymy :-) W każdym razie za namiar na obudowę jeszcze raz dzięki:)

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 1 Wrzesień 2019, 10:46   

Myślę że temat zakończony,check do tej pory się nie objawił :-) Jest moc jak na tak stare auto,w między czasie dałem na wymianę rozrządu,chodź mam pewne odczucia czy pasek nie jest za mocno napięty ,ale to może tylko odczucia..;) no i musiałem wymienić nakrętkę z oringiem na baku bo na starej się pociło od ropy a dociąganie nic nie dawało(oring twardy i odkształcony przez lata stałego docisku)..teraz jest wreszcie sucho po podniesieniu kanapy. Za Wsparcie i Pomoc Serdecznie dziękuję:)

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 1 Wrzesień 2019, 13:17   

Sasun71 Gratuluje! Zuch!

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 9 Listopad 2019, 15:02   

Aktualizacja: Przy nastaniu zimna auto czasem gasło przy ruszaniu lub zakopcił bo się w tym momencie przydławił.Stwierdziłem że może nowy przepływomierz daje po analizie komputera lepsza dawkę paliwa czego już nie lubią stare wtryski :-D Latem było ok:) Wczoraj stary przepływomierz który pokazywał latem połowę wartości przemyłem a raczej spryskałem płynem do egr jaki miałem pod ręką ,brudu wyleciało co nie miara a niby nie wyglądał ;-) i tak zostawiłem do odparowania na całą noc.Dziś pomiar rano nowego przepływomierza i wskazana temperatury 12 st. na dolocie i wartość przepływu oscylowała w granicach 10g/s, po jego wyjęciu sprawdziłem stary przepływomierz i o dziwo po myciu uzyskał wartość około 9g/s i wskazanie temperatury dolotowej powietrza na 11stp. A więc samo mycie coś dało a w tych samych warunkach pomiar(silnik zimny) .Przedtem nie ryzykowałem mycia bo bym się uziemnił w razie popsucia przepływki z autem. Moc jest na starej chodź może mniejsza ale mało odczuwalne,jedyny plus że na oryginale nie zadławia i nie przykopcił na razie :-) To tak jako adnotacja dla tych co by chcieli myć swój przepływomierz,zaznaczam że tylko spryskany dyszą preparatu i osuszony sprężonym powietrzem zaraz po preparacie i oczywiście był przepływomierz zimny żeby nie było szoku termicznego, bo spryskany był czujnik temperatury i przepływu z całym wnętrzem ścianek i kratki,aby nie lałem na kostkę z której wychodza czujniki w środku.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA