Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Zagadka - czy LHM był wymieniany?
Autor Wiadomość
mike-gda


Mój samochód: brak
Poj. silnika (cm3): brak
Paliwo: brak
Wersja:: -
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 48
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 8 Grudzień 2016, 15:29   Zagadka - czy LHM był wymieniany?

Wymieniłem samodzielnie LHM razem z czyszczeniem zbiornika, filtrów. Tak jak instrukcja przykazała. Na koniec zlałem "stary" olej z zacisków. Załączam foto tego co wypłynęło.
Czy jest możliwe by tak wyglądał olej po 14 tyś km przebiegu i 19 miesiącach od - teoretycznie - wymiany? Dokładnie wtedy miał być wymieniony w serwisie Citroena.



stary LHM - zacisk.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 216,56 KB

 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 8 Grudzień 2016, 15:39   

mike-gda, wymieniony mógł być, ale bez przepchania przez hamulce. Po co to robić skoro auto hamuje? Dolny serwis, zlać stary, wlać nowy i gotowe. Kase skasować i zapomnieć o temacie. takie jest podejście serwisów ...

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 8 Grudzień 2016, 16:40   

mike-gda napisał/a:
Czy jest możliwe by tak wyglądał olej po 14 tyś km przebiegu i 19 miesiącach od - teoretycznie - wymiany?

Na pewno nie był zmieniany w układzie hamulcowym... jak kolega już wyżej napisał - na skróty robią i tyle. :-P

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
mike-gda


Mój samochód: brak
Poj. silnika (cm3): brak
Paliwo: brak
Wersja:: -
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 48
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 8 Grudzień 2016, 18:12   

Rafal_93, Jacoll,
i też tak myślałem...
wychodzi na to że każdą czynność przy aucie należy wykonywać samemu, albo pilnować mechaników.
Nie mówiąc że to akurat hamulce, element bezpieczeństwa :/

Ale! Wlałem teraz olej Totala (wcześniej Comma, bo był "pod ręką") i różnica jest konkretna :D
Komfort zawieszenia wyraźnie lepszy. Jeszcze tak wygodnie nie było!
No i hamulce łapią o wiele lepiej.
Także Total na plus hehe

 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 8 Grudzień 2016, 18:17   

mike-gda, dlatego ja NIC nie zlecam mechanikom. Robię sam i wiem jak mam zrobione i na jakich częściach. Nawet jak czegoś nie potrafisz to w internecie na pewno już ktoś pokazał jak to zrobić :D Trzeba tylko odrobinę chęci na poszukanie, i trochę więcej niż odrobinę na zakasanie rękawów i grzebanie :)

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
mike-gda


Mój samochód: brak
Poj. silnika (cm3): brak
Paliwo: brak
Wersja:: -
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 48
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 8 Grudzień 2016, 18:40   

Rafal_93,
Dokładnie, większość rzeczy robię sam. Ta była jedna z kilku które zleciłem i niestety jak na razie 50% jest spartolone. Ale pieniążki to tak, kasują...

 
 
mike-gda


Mój samochód: brak
Poj. silnika (cm3): brak
Paliwo: brak
Wersja:: -
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 48
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13 Luty 2019, 22:03   

Update.
Następna wymiana LHM po 19 tyś km i 26 miesiącach.
Olej nie wyglądał za super, liczyłem że będzie lepiej. Ale co zrobić, przebieg może mały ale czas robi swoje. Plus jest taki, że zbiornik, filtry były w zasadzie czyste. Olbrzymia poprawa wobec tego co było poprzednio. Po wymianie komfort jazdy się poprawił :-)



IMG_20190211_141627.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 91,83 KB

IMG_20190206_135441.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 53,77 KB

 
 
diodalodz

Mój samochód: Citroen XM mk1
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: LPG+PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 345
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Luty 2019, 00:28   

haha jak byś miał diesla to byś to jeszcze dopalił ;)

 
 
mike-gda


Mój samochód: brak
Poj. silnika (cm3): brak
Paliwo: brak
Wersja:: -
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 48
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19 Luty 2019, 21:12   

Heh można i tak, utylizacja i darmowe paliwo w jednym :)

A tak bardziej serio, to możecie się podzielić co ile (km lub czas) wymieniacie LHM?

 
 
diodalodz

Mój samochód: Citroen XM mk1
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: LPG+PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 345
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Luty 2019, 00:48   

mam V6 tke z diravi , to sam się zmienia co awarię ;)

 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Luty 2019, 09:15   

Lata temu, sąsiad mówił, że w Xantii zmienia najdalej co 4 lata. Kosztowało to wtedy 400zł, i mówił, że tak rocznie ok. 100zł więcej od typowego samochodu - bez hydro.
Natomiast trzeba zdać sobie sprawę, że to olej mineralny. Interwały wymian mocno zależą od przebiegu. Jak często wymieniasz płyn hamulcowy? Każdy producent zaleca co 2 lata. Tego bym się trzymał. Zresztą sam zmieniłeś po 26 mies. i widzisz poprawę...

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
diodalodz

Mój samochód: Citroen XM mk1
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: LPG+PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 345
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Luty 2019, 13:19   

generalnie jeśli LHM jest czysty to jest ok. Największym zagrożeniem dla układy są drobiny latające w układzie bo działają jak ścierniwo i niszczą siłowniki i suwaki.

 
 
mike-gda


Mój samochód: brak
Poj. silnika (cm3): brak
Paliwo: brak
Wersja:: -
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 48
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 1 Marzec 2019, 15:47   

Po 4 latach to nie chcę wiedzieć jakby to wyglądało. Ten olej tyle nie wytrzyma, może kiedyś była lepsza produkcja?
Wychodzi mi, że po 1 roku trzeba sprawdzić a 2 latach nowy olej wlać.
Cieszy mnie prawie czysty zbiornik i filtry.

 
 
tomradd

Mój samochód: Xantia II 2.0 hdi, c5 x7 2.0hdi 140ps
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: gnojówa
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 29 Lis 2012
Posty: 86
Skąd: poznań
Wysłany: 12 Wrzesień 2019, 18:20   

Troche ma najechane. Prsechodzi w zolty, ale nie ma tragedii. Maks w xanti zrobilem 150 tys bez wymiany. Nie przezywac, nie robic zdjec, jak jezdzi to niech jezdzi i zapomniec. Do puki nie lezy na ziemii t9 jezdzij i mniej wyjebane.

 
 
tomradd

Mój samochód: Xantia II 2.0 hdi, c5 x7 2.0hdi 140ps
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: gnojówa
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 29 Lis 2012
Posty: 86
Skąd: poznań
Wysłany: 12 Wrzesień 2019, 18:21   

Troche ma najechane. Prsechodzi w zolty, ale nie ma tragedii. Maks w xanti zrobilem 150 tys bez wymiany. Nie przezywac, nie robic zdjec, jak jezdzi to niech jezdzi i zapomniec. Do puki nie lezy na ziemii t9 jezdzij i mniej wyjebane.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA