Mój samochód: brak
Poj. silnika (cm3): brak
Paliwo: brak
Wersja:: -
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Gru 2013 Posty: 48 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 8 Grudzień 2016, 15:29 Zagadka - czy LHM był wymieniany?
Wymieniłem samodzielnie LHM razem z czyszczeniem zbiornika, filtrów. Tak jak instrukcja przykazała. Na koniec zlałem "stary" olej z zacisków. Załączam foto tego co wypłynęło.
Czy jest możliwe by tak wyglądał olej po 14 tyś km przebiegu i 19 miesiącach od - teoretycznie - wymiany? Dokładnie wtedy miał być wymieniony w serwisie Citroena.
Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 32 razy Dołączył: 19 Sty 2014 Posty: 1096 Skąd: Brodnica
Wysłany: 8 Grudzień 2016, 15:39
mike-gda, wymieniony mógł być, ale bez przepchania przez hamulce. Po co to robić skoro auto hamuje? Dolny serwis, zlać stary, wlać nowy i gotowe. Kase skasować i zapomnieć o temacie. takie jest podejście serwisów ...
_________________ Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
Mój samochód: brak
Poj. silnika (cm3): brak
Paliwo: brak
Wersja:: -
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Gru 2013 Posty: 48 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 8 Grudzień 2016, 18:12
Rafal_93, Jacoll,
i też tak myślałem...
wychodzi na to że każdą czynność przy aucie należy wykonywać samemu, albo pilnować mechaników.
Nie mówiąc że to akurat hamulce, element bezpieczeństwa
Ale! Wlałem teraz olej Totala (wcześniej Comma, bo był "pod ręką") i różnica jest konkretna
Komfort zawieszenia wyraźnie lepszy. Jeszcze tak wygodnie nie było!
No i hamulce łapią o wiele lepiej.
Także Total na plus hehe
Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 32 razy Dołączył: 19 Sty 2014 Posty: 1096 Skąd: Brodnica
Wysłany: 8 Grudzień 2016, 18:17
mike-gda, dlatego ja NIC nie zlecam mechanikom. Robię sam i wiem jak mam zrobione i na jakich częściach. Nawet jak czegoś nie potrafisz to w internecie na pewno już ktoś pokazał jak to zrobić Trzeba tylko odrobinę chęci na poszukanie, i trochę więcej niż odrobinę na zakasanie rękawów i grzebanie
_________________ Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
Mój samochód: brak
Poj. silnika (cm3): brak
Paliwo: brak
Wersja:: -
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Gru 2013 Posty: 48 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 8 Grudzień 2016, 18:40
Rafal_93,
Dokładnie, większość rzeczy robię sam. Ta była jedna z kilku które zleciłem i niestety jak na razie 50% jest spartolone. Ale pieniążki to tak, kasują...
Mój samochód: brak
Poj. silnika (cm3): brak
Paliwo: brak
Wersja:: -
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Gru 2013 Posty: 48 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13 Luty 2019, 22:03
Update.
Następna wymiana LHM po 19 tyś km i 26 miesiącach.
Olej nie wyglądał za super, liczyłem że będzie lepiej. Ale co zrobić, przebieg może mały ale czas robi swoje. Plus jest taki, że zbiornik, filtry były w zasadzie czyste. Olbrzymia poprawa wobec tego co było poprzednio. Po wymianie komfort jazdy się poprawił
IMG_20190211_141627.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 91,83 KB
IMG_20190206_135441.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 53,77 KB
diodalodz
Mój samochód: Citroen XM mk1
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: LPG+PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 18 razy Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 347 Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Luty 2019, 00:28
haha jak byś miał diesla to byś to jeszcze dopalił
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 13 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 491 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Luty 2019, 09:15
Lata temu, sąsiad mówił, że w Xantii zmienia najdalej co 4 lata. Kosztowało to wtedy 400zł, i mówił, że tak rocznie ok. 100zł więcej od typowego samochodu - bez hydro.
Natomiast trzeba zdać sobie sprawę, że to olej mineralny. Interwały wymian mocno zależą od przebiegu. Jak często wymieniasz płyn hamulcowy? Każdy producent zaleca co 2 lata. Tego bym się trzymał. Zresztą sam zmieniłeś po 26 mies. i widzisz poprawę...
diodalodz
Mój samochód: Citroen XM mk1
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: LPG+PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 18 razy Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 347 Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Luty 2019, 13:19
generalnie jeśli LHM jest czysty to jest ok. Największym zagrożeniem dla układy są drobiny latające w układzie bo działają jak ścierniwo i niszczą siłowniki i suwaki.
Mój samochód: brak
Poj. silnika (cm3): brak
Paliwo: brak
Wersja:: -
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Gru 2013 Posty: 48 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 1 Marzec 2019, 15:47
Po 4 latach to nie chcę wiedzieć jakby to wyglądało. Ten olej tyle nie wytrzyma, może kiedyś była lepsza produkcja?
Wychodzi mi, że po 1 roku trzeba sprawdzić a 2 latach nowy olej wlać.
Cieszy mnie prawie czysty zbiornik i filtry.
tomradd
Mój samochód: Xantia II 2.0 hdi, c5 x7 2.0hdi 140ps
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: gnojówa
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 29 Lis 2012 Posty: 86 Skąd: poznań
Wysłany: 12 Wrzesień 2019, 19:20
Troche ma najechane. Prsechodzi w zolty, ale nie ma tragedii. Maks w xanti zrobilem 150 tys bez wymiany. Nie przezywac, nie robic zdjec, jak jezdzi to niech jezdzi i zapomniec. Do puki nie lezy na ziemii t9 jezdzij i mniej wyjebane.
tomradd
Mój samochód: Xantia II 2.0 hdi, c5 x7 2.0hdi 140ps
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: gnojówa
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 29 Lis 2012 Posty: 86 Skąd: poznań
Wysłany: 12 Wrzesień 2019, 19:21
Troche ma najechane. Prsechodzi w zolty, ale nie ma tragedii. Maks w xanti zrobilem 150 tys bez wymiany. Nie przezywac, nie robic zdjec, jak jezdzi to niech jezdzi i zapomniec. Do puki nie lezy na ziemii t9 jezdzij i mniej wyjebane.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum