Użytkownicy
Grupy
Statystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Olej ceramiczny - efekty
Autor Wiadomość
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 434
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 6 Październik 2019, 22:18   

Chip, jak tam Twój olej? ;)
Zmieniłem Shell'a na Shell'a i jeśli wierzyć ASO wlali mi tylko litra, a przed wymianą poziom na bagnecie sięgał połowy podziałki. Więc zeszło pół podziałki + 1 litr, niech będzie 2 litry na 12 tys. km. Chyba ostatecznie nie jest żle... ;) - ok. 170 ml / 1000 km. Potwierdzę to kolejnym testem Helix Ultra.

_________________
Pozdrawiam! Jarek
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: citroen xsara 2Hdi
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 2855
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 7 Październik 2019, 14:59   

Obserwuje;) Chip Wracaj...gdzie tak dobrze jak nie tu ,nawet z krytyką chłopie,ja wolę że mnie ktoś poprawi niż jak obleje miodem i udaję że nic się nie stało..

 
 
Chip


Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1800 (EW7A)
Paliwo: Benzyna + LPGTech DUO
Wersja:: Grand Picasso I (UA)
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 03 Kwi 2019
Posty: 119
Skąd: Legnica
Wysłany: 9 Październik 2019, 00:57   

robson napisał/a:
[...] Reszta moi mili, to jest zwykłe chamstwo.
Jeżeli komuś się nie podoba, że długi esej to po co czyta? Jeżeli uważa, że strata czasu - to po co zagląda na ten wątek?


I wszystko w temacie... Dzięki... :564:

robson napisał/a:
[...]Niezbyt ładnie wygląda forum jak z boku zamiast nicku, jest: "użytkownik usunięty"[...]


Zwłaszcza że taki widok nie tłumaczy przyczyny usunięcia, a wręcz sugeruje winę użytkownika. Tymczasem w tym przypadku byłby to efekt wzięcia na siebie odpowiedzialności za czyjeś dziwaczne hopsztosy wyczyniane w ogólnym przekazie niejako do wszystkich użytkowników tego forum...

szafka napisał/a:
[...]Zbyt późno ja sam wyraziłem swoją opinię, przepraszam Chip.


Spoko, wyluzuj... :564: Życie nie kończy się na forach internetowych tylko na cmentarzu... :-P Są ciekawsze powody do przejmowania się w życiu...

szafka napisał/a:
[...]Kilka obserwujących na pewno było by zadowolonych


No to dla tych kilku osób poniżej mała kompilacja w pigułce... Pozostali, a zwłaszcza jedna osoba, pewnie i tak będzie to mieć głęboko za zwieraczem, ale takie jest jego pełne i (jeszcze) demokratyczne prawo...

Nie chciałem od razu zaśmiecać forum wyrywkowymi danymi, a zebranie wszystkiego do kupy trochę musiało poczekać.

Jadziem, Panie Zielonka... ;-)

Mierzone efekty zastosowania Rewitalizera XADO EX120 Pb/LPG (3 stopniowy, w tubkach):

Daty podania kolejnych stopni (tubek): 20.07; 24.07; 27.07
Data zakończenia rewitalizacji po 3 stopniu (tubce): 31.07

Zużycie paliwa (konkretnie LPG, bo na nim jest realizowane 99% jazdy):
Przed podaniem rewitalizanta - 12,55 litra na 100 km (średnia z 28 pomiarów)
Po zakończeniu rewitalizacji - 11,62 litra na 100 km (średnia z 23 pomiarów)
Redukcja zużycia paliwa o 7,5%

Pomiar sprężania na kolejnych cylindrach w MPa:
Przed podaniem rewitalizanta (pomiar 11.06): 14,3; 14,8; 14,2; 14,5
Po zakończeniu rewitalizacji (pomiar 04.09): 15,1; 15,0: 14,9, 15,2
Przyrost ciśnienia na cylindrach kolejno o 6, 2, 5 i 5%

Wartość korekty długoterminowej LTFT wg odczytów OBD Scanera:
Przed podaniem rewitalizanta (pomiar 21.06): 9,5%
Po zakończeniu rewitalizacji (pomiary 04.09 oraz 25.09): 3,2% i 2,6%
Poprawa korekty kolejno o 66 i 72%

Konsumpcja oleju od momentu zakończenia procesu rewitalizacji XADO EX120 Pb/LPG (na oleju Valvolina MAXLife 5W40):
Po 1000 km - 0,2 l/1000 km
Po 2500 km - 0,15/1000 km
Po 5000 km - 0,15/1000 km
Po 6000 km - 0,13/1000 km

Mierzone efekty zastosowania preparatu czyszcząco-rewitalizującego
XADO MAXIFlush do zbiornika paliwa:

Podanie pierwszej puszki 19.08
Podanie drugiej puszki 14.09
Pomiar ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej (mierzone na obrotach jałowych):
Pomiar przed pierwszym podaniem (10.08) - 3,30 bar
Pomiar po pierwszej puszce (13.09) - 3,39 bar
Pomiar po drugiej puszce (30.09) - 3,46 bar
Przyrost ciśnienia na listwie paliwowej kolejno o 3 i 5% (ciśnienie nowej pompy to 3,5 bar)

Wracając jeszcze do brania oleju to uciekła mi jedna ważna rzecz - pierwotna konsumpcja, zaraz po zakupie Lucyfera, wynosiła 0,1 l/1000 km i dotyczyła oleju TOTAL Quartz INEO MC3 5W30. Potem przesiadłem się na MIHELa Ceramic 7900 5W40 i branie wzrosło do 0,2 l/1000. Tylko że zapominałem że 2 tygodnie po zalaniu MIHELA, do silnika poszła instalka LPG, na której praktycznie auto śmiga do tej pory non stop. Tym samym pobór oleju trzeba rozpatrywać także przez sposób zasilania silnika w paliwo, a powszechnie znanym jest to, że na LPG silnik może brać oleju nieco więcej. Podejrzewam na 95% że gdybym dalej kulał się tylko na benie, to branie oleju specjalnie by się nie różniło...

Niestety nic nie napiszę o efektach pracy XADO EX120 do wspomagania kiery (dodany 30.05) oraz XADO EX 120 do skrzyni manualnej (dodano 06.07)... Kiera pracuje bez problemów, biegi też wchodzą jak należy.

sasun71 napisał/a:
Obserwuje;) Chip Wracaj...gdzie tak dobrze jak nie tu ,nawet z krytyką [...]


Jeśli jest konstruktywna, kulturalna i rzeczowa to nie mam nic do takiej krytyki, a wręcz jestem za nią wdzięczny. A z drugiej strony, jeżeli jest na poziomie piaskownicy, przedszkola i frustracji, to również to przeżyję...

Nie będę krzyczał i nie potnę się... :lol:

Mam nadzieję że powyższa kompilacja coś efektywnego wniesie do tematu chemii w silniku. Osobiście widziałbym tutaj jakieś fajne uzupełnienie o efekty działania magnetyzera, o które zresztą z ciekawości pytałem. Tymczasem jako amatorszczyzna chylę głowy nad ostateczną opinią profesjonalistów...

_________________
"Pierwszego samochodu nigdy nie zapomnisz. Pierwszej żony też..." - Stirling Moss
 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 434
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 9 Październik 2019, 07:01   

No i po co te złośliwości w ostatnim zdaniu... ;) Każdy sam sobie wystawia laurkę.
Fajnie, że jesteś!
Dzięki za profesjonalne podsumowanie.

Co do olejów, to jesteś 2. lub nawet 3. osobą (jak pamiętam), która wskazuje na najniższe zużycie oleju na INEO. Nie wiem, czy to jest związane z tym, że te silniki po prostu pracowały na INEO od nowości -> nowy silnik, minimalne zużycie oleju (pomijając dotarcie). Czy to taki zaje... olej? ;) W testach p. Piotra ma wysokie wskaźniki.

_________________
Pozdrawiam! Jarek
 
 
Chip


Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1800 (EW7A)
Paliwo: Benzyna + LPGTech DUO
Wersja:: Grand Picasso I (UA)
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 03 Kwi 2019
Posty: 119
Skąd: Legnica
Wysłany: 9 Październik 2019, 10:18   

jarulis napisał/a:
No i po co te złośliwości w ostatnim zdaniu... ;) [...]


:-) No i tu się w 100% mylisz bo to żadna złośliwość - naprawdę nie uważam się za żadnego szpeca w tych tematach, tylko bazuję na wiedzy takiej, jaką jestem w stanie osiągnąć dostępnymi od ręki metodami...

jarulis napisał/a:
[...]najniższe zużycie oleju na INEO. Nie wiem, czy to jest związane z tym, że te silniki po prostu pracowały na INEO od nowości -> nowy silnik, minimalne zużycie oleju (pomijając dotarcie). Czy to taki zaje... olej? ;) W testach p. Piotra ma wysokie wskaźniki.


Więc dla rzetelności dobrze było by teraz porównawczo znów zalać Lucka TOTALEM INEO i sprawdzić jak będzie znikał na LPG - jeśli znów nie będzie ubywać więcej niż 0,1 to potwierdzi to "zajedwabistość" tego oleju :-P , jeśli będzie znikać mocniej to znaczy że to 100% wpływ pracy na gazie i "suchości" cylindra od strony komory spalania. Na pewno pozytywny wpływ ze strony XADO też już można wyłączyć bo po tych 6000 km rewitalizacja jest na bank zakończona a środek wbudowany w silnik.

Ostatecznie i tak chyba nic lepszego i bardziej sprawdzonego od Valvo nie będę zalewał. W jakieś kosmiczne oleje jak np. RoyalPurple nie będę brnął, bo dolewki finansowo mogą być nieco męczące.

Klamka zapadła - za pół roku wleję ponownie TOTALa INEO... :)

_________________
"Pierwszego samochodu nigdy nie zapomnisz. Pierwszej żony też..." - Stirling Moss
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: citroen xsara 2Hdi
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 2855
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 9 Październik 2019, 18:06   

Chip, Fajnie żeś wrócił a olej nie wymieniaj do puki nie trzeba...Ja nie robiłem pomiarów ale każde Xado odczuwalne i słyszalne na plus:)

 
 
szafka
szafka

Mój samochód: Citroen C4GP
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: C4 Grand Picasso
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2019
Posty: 67
Skąd: Gdynia
Wysłany: 9 Październik 2019, 21:16   

Wróciłeś z "zaświatów" fajnie. Nie rozpędzajmy się na wzajem z uwagami. To niczemu nie służy.

 
 
Chip


Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1800 (EW7A)
Paliwo: Benzyna + LPGTech DUO
Wersja:: Grand Picasso I (UA)
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 03 Kwi 2019
Posty: 119
Skąd: Legnica
Wysłany: 10 Październik 2019, 23:44   

sasun71 napisał/a:
olej nie wymieniaj do puki nie trzeba...


Spokojnie... :-) Nie mam zamiaru. Do interwału wymiany brakuje mi jeszcze 8 tysięcy więc najwcześniej do stycznia nie przewiduję jakichś zmian.

Myślę że po zmianie na INEO i zaraportowaniu "brania" na tym oleju, generalnie topic będzie można zamknąć - jak ktoś słusznie wyżej zauważył oleju ceramicznego MIHELa już w silniku nie mam, i trochę tytuł tematu jest nie w ten deseń...

_________________
"Pierwszego samochodu nigdy nie zapomnisz. Pierwszej żony też..." - Stirling Moss
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 4766
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 11 Październik 2019, 10:36   

Chip,
Od pewnego punktu nie ma już powrotu. Ten punkt należy osiągnąć...

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA