Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej ceramiczny - efekty
Autor Wiadomość
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 6 Październik 2019, 22:18   

Chip, jak tam Twój olej? ;)
Zmieniłem Shell'a na Shell'a i jeśli wierzyć ASO wlali mi tylko litra, a przed wymianą poziom na bagnecie sięgał połowy podziałki. Więc zeszło pół podziałki + 1 litr, niech będzie 2 litry na 12 tys. km. Chyba ostatecznie nie jest żle... ;) - ok. 170 ml / 1000 km. Potwierdzę to kolejnym testem Helix Ultra.

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 7 Październik 2019, 14:59   

Obserwuje;) Chip Wracaj...gdzie tak dobrze jak nie tu ,nawet z krytyką chłopie,ja wolę że mnie ktoś poprawi niż jak obleje miodem i udaję że nic się nie stało..

 
 
Chip


Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1800 (EW7A)
Paliwo: Benzyna + LPGTech DUO
Wersja:: Grand Picasso I (UA)
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 03 Kwi 2019
Posty: 136
Skąd: Legnica
Wysłany: 9 Październik 2019, 00:57   

robson napisał/a:
[...] Reszta moi mili, to jest zwykłe chamstwo.
Jeżeli komuś się nie podoba, że długi esej to po co czyta? Jeżeli uważa, że strata czasu - to po co zagląda na ten wątek?


I wszystko w temacie... Dzięki... :564:

robson napisał/a:
[...]Niezbyt ładnie wygląda forum jak z boku zamiast nicku, jest: "użytkownik usunięty"[...]


Zwłaszcza że taki widok nie tłumaczy przyczyny usunięcia, a wręcz sugeruje winę użytkownika. Tymczasem w tym przypadku byłby to efekt wzięcia na siebie odpowiedzialności za czyjeś dziwaczne hopsztosy wyczyniane w ogólnym przekazie niejako do wszystkich użytkowników tego forum...

szafka napisał/a:
[...]Zbyt późno ja sam wyraziłem swoją opinię, przepraszam Chip.


Spoko, wyluzuj... :564: Życie nie kończy się na forach internetowych tylko na cmentarzu... :-P Są ciekawsze powody do przejmowania się w życiu...

szafka napisał/a:
[...]Kilka obserwujących na pewno było by zadowolonych


No to dla tych kilku osób poniżej mała kompilacja w pigułce... Pozostali, a zwłaszcza jedna osoba, pewnie i tak będzie to mieć głęboko za zwieraczem, ale takie jest jego pełne i (jeszcze) demokratyczne prawo...

Nie chciałem od razu zaśmiecać forum wyrywkowymi danymi, a zebranie wszystkiego do kupy trochę musiało poczekać.

Jadziem, Panie Zielonka... ;-)

Mierzone efekty zastosowania Rewitalizera XADO EX120 Pb/LPG (3 stopniowy, w tubkach):

Daty podania kolejnych stopni (tubek): 20.07; 24.07; 27.07
Data zakończenia rewitalizacji po 3 stopniu (tubce): 31.07

Zużycie paliwa (konkretnie LPG, bo na nim jest realizowane 99% jazdy):
Przed podaniem rewitalizanta - 12,55 litra na 100 km (średnia z 28 pomiarów)
Po zakończeniu rewitalizacji - 11,62 litra na 100 km (średnia z 23 pomiarów)
Redukcja zużycia paliwa o 7,5%

Pomiar sprężania na kolejnych cylindrach w MPa:
Przed podaniem rewitalizanta (pomiar 11.06): 14,3; 14,8; 14,2; 14,5
Po zakończeniu rewitalizacji (pomiar 04.09): 15,1; 15,0: 14,9, 15,2
Przyrost ciśnienia na cylindrach kolejno o 6, 2, 5 i 5%

Wartość korekty długoterminowej LTFT wg odczytów OBD Scanera:
Przed podaniem rewitalizanta (pomiar 21.06): 9,5%
Po zakończeniu rewitalizacji (pomiary 04.09 oraz 25.09): 3,2% i 2,6%
Poprawa korekty kolejno o 66 i 72%

Konsumpcja oleju od momentu zakończenia procesu rewitalizacji XADO EX120 Pb/LPG (na oleju Valvolina MAXLife 5W40):
Po 1000 km - 0,2 l/1000 km
Po 2500 km - 0,15/1000 km
Po 5000 km - 0,15/1000 km
Po 6000 km - 0,13/1000 km

Mierzone efekty zastosowania preparatu czyszcząco-rewitalizującego
XADO MAXIFlush do zbiornika paliwa:

Podanie pierwszej puszki 19.08
Podanie drugiej puszki 14.09
Pomiar ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej (mierzone na obrotach jałowych):
Pomiar przed pierwszym podaniem (10.08) - 3,30 bar
Pomiar po pierwszej puszce (13.09) - 3,39 bar
Pomiar po drugiej puszce (30.09) - 3,46 bar
Przyrost ciśnienia na listwie paliwowej kolejno o 3 i 5% (ciśnienie nowej pompy to 3,5 bar)

Wracając jeszcze do brania oleju to uciekła mi jedna ważna rzecz - pierwotna konsumpcja, zaraz po zakupie Lucyfera, wynosiła 0,1 l/1000 km i dotyczyła oleju TOTAL Quartz INEO MC3 5W30. Potem przesiadłem się na MIHELa Ceramic 7900 5W40 i branie wzrosło do 0,2 l/1000. Tylko że zapominałem że 2 tygodnie po zalaniu MIHELA, do silnika poszła instalka LPG, na której praktycznie auto śmiga do tej pory non stop. Tym samym pobór oleju trzeba rozpatrywać także przez sposób zasilania silnika w paliwo, a powszechnie znanym jest to, że na LPG silnik może brać oleju nieco więcej. Podejrzewam na 95% że gdybym dalej kulał się tylko na benie, to branie oleju specjalnie by się nie różniło...

Niestety nic nie napiszę o efektach pracy XADO EX120 do wspomagania kiery (dodany 30.05) oraz XADO EX 120 do skrzyni manualnej (dodano 06.07)... Kiera pracuje bez problemów, biegi też wchodzą jak należy.

sasun71 napisał/a:
Obserwuje;) Chip Wracaj...gdzie tak dobrze jak nie tu ,nawet z krytyką [...]


Jeśli jest konstruktywna, kulturalna i rzeczowa to nie mam nic do takiej krytyki, a wręcz jestem za nią wdzięczny. A z drugiej strony, jeżeli jest na poziomie piaskownicy, przedszkola i frustracji, to również to przeżyję...

Nie będę krzyczał i nie potnę się... :lol:

Mam nadzieję że powyższa kompilacja coś efektywnego wniesie do tematu chemii w silniku. Osobiście widziałbym tutaj jakieś fajne uzupełnienie o efekty działania magnetyzera, o które zresztą z ciekawości pytałem. Tymczasem jako amatorszczyzna chylę głowy nad ostateczną opinią profesjonalistów...

_________________
"Pierwszego samochodu nigdy nie zapomnisz. Pierwszej żony też..." - Stirling Moss
 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 9 Październik 2019, 07:01   

No i po co te złośliwości w ostatnim zdaniu... ;) Każdy sam sobie wystawia laurkę.
Fajnie, że jesteś!
Dzięki za profesjonalne podsumowanie.

Co do olejów, to jesteś 2. lub nawet 3. osobą (jak pamiętam), która wskazuje na najniższe zużycie oleju na INEO. Nie wiem, czy to jest związane z tym, że te silniki po prostu pracowały na INEO od nowości -> nowy silnik, minimalne zużycie oleju (pomijając dotarcie). Czy to taki zaje... olej? ;) W testach p. Piotra ma wysokie wskaźniki.

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
Chip


Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1800 (EW7A)
Paliwo: Benzyna + LPGTech DUO
Wersja:: Grand Picasso I (UA)
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 03 Kwi 2019
Posty: 136
Skąd: Legnica
Wysłany: 9 Październik 2019, 10:18   

jarulis napisał/a:
No i po co te złośliwości w ostatnim zdaniu... ;) [...]


:-) No i tu się w 100% mylisz bo to żadna złośliwość - naprawdę nie uważam się za żadnego szpeca w tych tematach, tylko bazuję na wiedzy takiej, jaką jestem w stanie osiągnąć dostępnymi od ręki metodami...

jarulis napisał/a:
[...]najniższe zużycie oleju na INEO. Nie wiem, czy to jest związane z tym, że te silniki po prostu pracowały na INEO od nowości -> nowy silnik, minimalne zużycie oleju (pomijając dotarcie). Czy to taki zaje... olej? ;) W testach p. Piotra ma wysokie wskaźniki.


Więc dla rzetelności dobrze było by teraz porównawczo znów zalać Lucka TOTALEM INEO i sprawdzić jak będzie znikał na LPG - jeśli znów nie będzie ubywać więcej niż 0,1 to potwierdzi to "zajedwabistość" tego oleju :-P , jeśli będzie znikać mocniej to znaczy że to 100% wpływ pracy na gazie i "suchości" cylindra od strony komory spalania. Na pewno pozytywny wpływ ze strony XADO też już można wyłączyć bo po tych 6000 km rewitalizacja jest na bank zakończona a środek wbudowany w silnik.

Ostatecznie i tak chyba nic lepszego i bardziej sprawdzonego od Valvo nie będę zalewał. W jakieś kosmiczne oleje jak np. RoyalPurple nie będę brnął, bo dolewki finansowo mogą być nieco męczące.

Klamka zapadła - za pół roku wleję ponownie TOTALa INEO... :)

_________________
"Pierwszego samochodu nigdy nie zapomnisz. Pierwszej żony też..." - Stirling Moss
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 9 Październik 2019, 18:06   

Chip, Fajnie żeś wrócił a olej nie wymieniaj do puki nie trzeba...Ja nie robiłem pomiarów ale każde Xado odczuwalne i słyszalne na plus:)

 
 
safran65
szafka

Mój samochód: Citroen C4GP
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: C4 Grand Picasso
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2019
Posty: 241
Skąd: Gdynia
Wysłany: 9 Październik 2019, 21:16   

Wróciłeś z "zaświatów" fajnie. Nie rozpędzajmy się na wzajem z uwagami. To niczemu nie służy.

 
 
Chip


Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1800 (EW7A)
Paliwo: Benzyna + LPGTech DUO
Wersja:: Grand Picasso I (UA)
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 03 Kwi 2019
Posty: 136
Skąd: Legnica
Wysłany: 10 Październik 2019, 23:44   

sasun71 napisał/a:
olej nie wymieniaj do puki nie trzeba...


Spokojnie... :-) Nie mam zamiaru. Do interwału wymiany brakuje mi jeszcze 8 tysięcy więc najwcześniej do stycznia nie przewiduję jakichś zmian.

Myślę że po zmianie na INEO i zaraportowaniu "brania" na tym oleju, generalnie topic będzie można zamknąć - jak ktoś słusznie wyżej zauważył oleju ceramicznego MIHELa już w silniku nie mam, i trochę tytuł tematu jest nie w ten deseń...

_________________
"Pierwszego samochodu nigdy nie zapomnisz. Pierwszej żony też..." - Stirling Moss
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 11 Październik 2019, 10:36   

Chip,
Od pewnego punktu nie ma już powrotu. Ten punkt należy osiągnąć...

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Chip


Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1800 (EW7A)
Paliwo: Benzyna + LPGTech DUO
Wersja:: Grand Picasso I (UA)
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 03 Kwi 2019
Posty: 136
Skąd: Legnica
Wysłany: 10 Styczeń 2020, 00:43   

robson napisał/a:
Chip,
Od pewnego punktu nie ma już powrotu. Ten punkt należy osiągnąć...


No i kolejny punkt osiągnięty - od dziś w silniku Lucyfera lata świeży TOTAL Quartz INEO MC3 5W40. Przed zalaniem poszła płukanka Valvoline Engine Oil System Cleaner 300 ml.

Dla przypomnienia oraz uzupełnienia danych, poniżej dane mierzone co zadziało się jeszcze nowego, kiedy w silniku siedział poprzedni Valvoline MAXLife 5w40, po renowacji silnika za pomocą XADO EX12 Pb/LPG:

Zużycie paliwa (LPG)
Przed rewitalizacją - 12,55 l /100 km (średnia z 28 pomiarów)
Po zakończeniu rewitalizacji (+ 1500 km od podania XADO) - 11,62 l/100 km (średnia z 23 pomiarów)
Po 5 miesiącach od zakończonej rewitalizacji (+ 14000 km od podania XADO) - 11,36 l/100 km (średnia z 43 pomiarów)

Daje to kolejno redukcje zużycia o 7,4 i 9,5%. Trzymając się tego można "na twardo" wyliczyć, że postęp redukcji zużycia paliwa z każdym 1 km jazdy z XADO wynosi 0,005% zaraz po zakończeniu rewitalizacji po czym sukcesywnie spada do 0,0006% po przejechaniu 14000 km. :lol:

A poważniej to wygląda na to że XADO, pomimo że wg producenta po 1500 km powinien dać z siebie wszystko po czym zakończyć rewitalizację, potrafi jednak zrobić nieco więcej.

Co dalej? Zgodnie z obietnicą sprawdzę teraz jak po 1000 km wygląda ubytek oleju na Totalu Quartz, czy mniej więcej wróci do poziomu 0,1 litra, jak to było zaraz po zakupie auta, ale przed montażem LPG. A potem... Walimy z grubej rury - pomimo rewitalizacji zrobionej w lipcu za pomocą XADO EX120, planuję zapodać dodatkową dawkę rewitalizera żeby pohulał w tym nowym oleju. Będzie to także XADO ale w postaci STAGE 1 BOX w tubce 27 ml. Zapodany zostanie tym razem nie wprost do wlewu oleju ale najpierw rozpuszczę go w małej porcji ciepłego oleju w szklance, po czym dopiero wleję do silnika. Nie mam po prostu zaufania do tego dziwnego "progu" jaki widnieje we wlewie oleju w EW7A, przez który ciężko dodać coś do silnika jeśli ma to bardziej galaretowatą konsystencję. A XADO EX120 taki właśnie był...

Wg Staszka nadmiar rewitalizanta absolutnie nie zaszkodzi silnikowi, co przyjąłem z jego strony z pełną wiarą :552: :552: :552:

:-D Najwyżej jak coś się rozleci to będziemy się gniewać... :-D :-D :-D :-D

_________________
"Pierwszego samochodu nigdy nie zapomnisz. Pierwszej żony też..." - Stirling Moss
 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10 Styczeń 2020, 08:44   

Ciekaw jestem tego testu z INEO. Nie za często robisz te płukanki? Od kilku wymian wiesz co lejesz, a do słabych te oleje raczej nie należą...

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
Chip


Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1800 (EW7A)
Paliwo: Benzyna + LPGTech DUO
Wersja:: Grand Picasso I (UA)
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 03 Kwi 2019
Posty: 136
Skąd: Legnica
Wysłany: 13 Styczeń 2020, 01:35   

jarulis napisał/a:
[...] Nie za często robisz te płukanki? Od kilku wymian wiesz co lejesz, a do słabych te oleje raczej nie należą...


Hm... :-) Wychodzę z założenia że powinno się silnikowi raczej robić jak najlepiej a nie jak najgorzej. A że czysty silnik to podstawa jego prawidłowego działania, to jakoś przyzwyczaiłem się już do płukanek przed każdą zmianą oleju. Staram się przy tym trzymać zasady, że jaki był producent oleju, taką biorę płukankę. Oczywiście nie zawsze się to udaje, (MIHEL nie robi płukanek) to wtedy biorę płukankę pod kątem oleju jaki będzie lany...

Żeby też podważyć stare mity że płukanki rozwalają stare silniki bo rozpuszczają nagary i olej leci drzwiami i oknami - drugie auto jakie mam jako wozidło w sytuacjach awaryjnych to Corsa B 1995 benzyna 1.2 gdzie od trzech wymian oleju ma stosowaną płukankę i znikąd ten olej nie leci. Narzekam tylko na notoryczne popuszczanie spod pokrywy klawiatury, ale to miało miejsce jeszcze przed zalewaniem płukanek. De facto na dniach w Corsie też zmieniać będę olej - z LiquiMoly z MoS2 na Valvoline MAXLife. Oczywiście z płukaniem... :-)

A dla rozrywki, parę słów od Miha w temacie płukanek:

https://www.youtube.com/watch?v=-HlX2_YfeEA

_________________
"Pierwszego samochodu nigdy nie zapomnisz. Pierwszej żony też..." - Stirling Moss
 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 13 Styczeń 2020, 08:12   

Chip napisał/a:

Hm... :-) Wychodzę z założenia że powinno się silnikowi raczej robić jak najlepiej a nie jak najgorzej.

Ale, ja też :D
Dlatego leję lepsze (poszukuje lepszych) oleje i skracam interwały wymian.
Wychodzę z założenia, że dobry i świeży olej ma w sobie dobre środki czyszczące.

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
Chip


Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1800 (EW7A)
Paliwo: Benzyna + LPGTech DUO
Wersja:: Grand Picasso I (UA)
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 03 Kwi 2019
Posty: 136
Skąd: Legnica
Wysłany: 20 Styczeń 2020, 22:56   

jarulis napisał/a:
Wychodzę z założenia, że dobry i świeży olej ma w sobie dobre środki czyszczące.


:-D

Jasne że tak, dlatego przy zmianie oleju jest on zdecydowanie ciemniejszy. Mówi się że "przepalony" ale w gruncie rzeczy najwięcej w nim po prostu syfów z silnika...

Dziś pękło 1096 km na TOTALU Ineo. Branie oleju wyszło na poziomie 0,18 l/1000 km czyli w zasadzie porównywalnie jak na Valvoline. Dla rzetelności muszę jednak powiedzieć że te 1096 km było dość energiczne - 90% tego przebiegu to wypady na szybką jazdę po S3 po 60-90 km dzienne, z prędkością 110-130 km/h. Niemniej żeby już nie brnąć w szczegóły można chyba uznać, że wpływ zasilania LPG jednak jest widoczny - przypominam, że przed instalacją LPG silnik brał 0,1l/1000 km. Od momentu wszczepienia instalacji gazowej zalane były 3 oleje (Mihel, Valvoline, Total) i we wszystkich ubytek wynosił już ok 0,2 l/1000 km.

Ostatecznym dowodem było by teraz odłączenie "na twardo" bezpiecznika LPG i przehulanie 1000 km na benie... Dla pełnego obrazu :mrgreen:

Zgodnie z obietnicą na dniach do silnika pójdzie XADO Stage 1, żeby wykorzystać fakt że olej jest funkiel nówka... Zobaczymy czy coś się jeszcze wyczuje na plus :-P :-)

_________________
"Pierwszego samochodu nigdy nie zapomnisz. Pierwszej żony też..." - Stirling Moss
 
 
Chip


Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1800 (EW7A)
Paliwo: Benzyna + LPGTech DUO
Wersja:: Grand Picasso I (UA)
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 03 Kwi 2019
Posty: 136
Skąd: Legnica
Wysłany: 4 Luty 2020, 00:19   

jarulis napisał/a:
Ciekaw jestem tego testu z INEO [...]


No to informacji ciąg dalszy...

Wziąłem się i zawziąłem się w sobie :-P i kosztem poniesionym na droższe tankowanie walnąłem 1000 km tylko na benie. Rezultat?

Okazuje się że inaczej być nie chce...

Branie na poziomie 0,12 l oleju na 1000 km, przy silniku pracującym na benzynie przez 1000 km i na TOTALu Quartz INEO MC3 5W40

Czyli można uznać że empirycznie Lucek udowodnił swoim silnikiem, że praca na LPG jest bardziej "sucha", pierścienie pracują mniej uszczelnione paliwem i przekłada się to bezpośrednio na olejobranie. :-) Zatem jeśli mamy trochę już wypracowany silniczek i chcemy ruszyć w większą trasę wakacyjną, to jadąc na LPG trzeba się na bank liczyć z dolewkami.

W sumie kłania się bezwzględna logika kosmosu - nic nigdzie nie ginie... To co zaoszczędzimy na paliwie tankując LPG, częściowo musimy oddać w częstszych dolewkach oleju... :-D

Przed nami kolejny test - wspomniane wcześniej dobawienie XADO Stage 1, jako uzupełnienie do XADO EX120 Pb/LPG. Operacje przeprowadzimy w sobotę a oprócz standardowych mierzalnych parametrów (olejobranie na 1000 km i paliwobranie na 100 km) zrobimy porównanie głośności pracy silnika przed i po podaniu XADO Stage1.

Pomiaru kompry nie obiecuję, bo nie będę chyba bawił się rozbieranie podszybia aby dostać się do gniazd świec, ale jakby się jednak udało to również wrzucę...

_________________
"Pierwszego samochodu nigdy nie zapomnisz. Pierwszej żony też..." - Stirling Moss
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA