Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 13 Październik 2019, 16:52
Tak jutro spróbuje
Sterownik znalazłem kostkę odpiąłem
" Sprawdz tylko ktore wyjscia na sterowniku odpowiadaja za te funkcje" i właśnie tu jest zagwozdka
Znalazłem na pierwszym i drugim styku kolejno +12 i masę
Pozostało jeszcze jak pamiętam dwie pary styków które na jednym styku miały +12 na drugim raczej nic lub minimalne napięcie
Jutro próba,zrobię sobie żaróweczkę z przewodami
Może nic nie zwale i zadziała
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Październik 2019, 19:07
Jak dotkniesz probowka do czynnego przewodu to central zadziala ( oczywiscie drugi koniec probowki do masy ) i wtedy na drugim przewodzie musi pojawic sie napiecie, ktore po dolaczeniu probowki spadnie i wysteruje central w druga strone. Robilem pare Xantii i zawsze to zadzialalo. ( zakladalem kiedys alarmy ). Jedynym autem , ktore wymaga przekaznika bylo Audi, ale to inna historia. Powodzenia.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Październik 2019, 20:16
Przepraszam, ze dopiero teraz, ale nie wiem , jaki typ centralki posiadasz? Czasami trzeba ustawic tez kablami jaki sygnal sterujacy ma wychodzic na wyjscia. Na pewno masz dokladny opis jak ustawic, wzglednie polaczyc, aby uzyskac sygnal masowy . Bywaja tez mozliwosci ustawienia sygnalu plusowego, a to w Xantii nie zda egzaminu (sygnal musi byc masowy).
Ostatni raz montowalem w takim samochodzie w 2000 roku, wiec nie wszystko dobrze pamietam. Istotne jest znalezienie tych kabli sygnalowych od oryginalnego zamka i podlaczenie w odpowiedni sposob sygnalow z nowej centralki. Wierze, ze dasz rade, oczywiscie przy pomocy opisu do nowej centralki. Powodzenia
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 13 Październik 2019, 21:43
"Jedynym autem , ktore wymaga przekaznika bylo Audi"
W swoim Audi B3 zakładałem,nie pamiętam czy dałem przekażnik,bo zostawiłem że jak kierowcy otwierałem z kluczyka to reszta się nie otwierała,taki fajny myk.
Ok, może wyjdzie
Dzięki za podpowiedzi
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 15 Październik 2019, 18:25
A propo roboty,zamek jutro,kupiłem kontrolkę,
Dziś założyłem ledy dzienne,plusa wziąłem z poziomu LHM
Ledy piknie,,świecą dopiero jak uruchomię silnik
Jednak razem z nimi świeci pół światłem kontrolka stop na desce
Będę musiał poszukać innego plusa
_________________ KK
Ostatnio zmieniony przez robson 17 Październik 2019, 21:59, w całości zmieniany 1 raz
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 16 Październik 2019, 17:41
Dziś grzebałem za centralnym i pupcia blada
Dostałem się do tego po poduchą pasażera TEXTON 96275532.80
Nie mogę znaleźć żadnego opisu danych tego Textona
Przytykałem kontrolkę z masą do każdego pinu tej większej czarnej ftyki i nic żadnego odzewu
Pomyślałem że francuzy wstawiły w tunelu ręcznego,ale tam nic nie ma oprócz modułu poduch
Gdzie jeszcze może być ta centralka umieszczona
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 16 Październik 2019, 20:16
Podawałem na piny w kostce (tej większej) przy wtyczce wyjętej
Podawałem też na piny w kostce przy wtyczce włożonej
Są trzy pary przewodów
Na 1 +12
Na 2 masa
Na 4 +12
Na 5 nie ma nic lub masa
Na 7 +12 po podaniu masy pipcze jakiś brzęczyk chyba na desce
Na 8 nie ma nic lub masa
Central nawet nie drgnął
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 13 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 491 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17 Październik 2019, 11:22
Czy centralny zamek działa po przekręceniu zamka w drzwiach?
Odnośnie mojej porady dot. rozebrania drzwi, patrząc na schemat okablowania:
lepiej jest otworzyć drzwi pasażera. Obie strony drzwi przednich mają siłowniki typu master, a prawe drzwi są bliżej. Warto byłoby sprawdzić, czy dochodzi do siłownika masa oraz pozostałe 4 połączenia z centalką. Multimetrem - przewodzenie pomiedzy pinami na odpiętych złaczkach.
Będziesz wtedy wiedział, czy są połączenia i które to oraz czy schemat jest prawidłowy.
Wynika, że masę powinno się podawać do kabla 6292. Spróbuj go zlokalizować przy sterowniku i przy siłowniku.
Kwestię przekaźnika, o którym mowa w linku do elektrody zostawmy na póżniej.
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 17 Październik 2019, 14:22
Centralny kluczykiem działa dobrze
Chce dołożyć do starej centralki pilota z centralką,już to robiłem w innych autach (2 czy 3)
Nie było takich problemów
Moduł odpiąłem mam na wierzchu,kostkę odpinałem przypinałem
Namierzyłem jakby ten jeden kabelek co cokolwiek reaguje na działanie centrala
Jest to nr 8 na brzegu kostki,jakby to ten co łączy się z 6292
Piszą że zamknięty masa na nim, otwarty przerwać masę
I tu problem zamknięty ma masę,przy otwieraniu miernik się bujnie, i wraca,otwarty też ma masę
Na pozostałych przewodach nie widać zmian
Para 4 i 5 (+ i -) nie wiem od czego ,nic nie zmieniają w swym stanie ani działaniu centrala
Podawanie masy na przewody,także 8 nic nie zmienia
Może go przeciąć,zobaczyć co się zmieni
Trudno bo tam malutko miejsca na późniejsze połączenie
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 13 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 491 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17 Październik 2019, 17:34
Zepnij całość tak jak było. Podepnij miernik pod dany pin i zamykaj/otwieraj auto od środka, aż namierzysz właściwy kabel.
EDIT:
To co próbujesz zrobić to wykorzystanie sterowania istniejącej centralki i to, jeśli się uda byłoby najbardziej elegankie.
Natomiast w centralce uniwersalnej masz komplet przyłączy do siłowników, masz też schematy połączeń w różnych opcjach. Może trzeba będzie pominąć oryginalną centalkę zupełnie i zastąpić uniwersalną.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum