Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Temperatura powyżej 90 stopni 1.6 16v + LPG
Autor Wiadomość
wesol88


Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1587
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Break / Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 21
Skąd: WLKP
Wysłany: 25 Maj 2018, 21:56   Temperatura powyżej 90 stopni 1.6 16v + LPG

Witam,
ostatnimi czasy zaczął mnie niepokoić wzrost temperatury powyżej 90 stopni. W zależności od stylu jazdy jest 90 lub więcej - podczas jazdy na ekspresówce i z klimą zawsze jest znacząco powyżej, jednak żaden komunikat typu STOP nie wyskakuje. Czytałem, że to podobno jest ok... Moim zdaniem nie bardzo, ponieważ z pół roku temu i dalej nie miałem żadnych problemów z temperaturą. Dodam, że wentylatory się załączają prawidłowo, czujnik temperatury sprawny ale za to węże (górny) od chłodnicy są bardzo twarde i czasami da się wyczuć charakterystyczny "zapach" gorącego płynu chłodniczego. Uszczelka pod głowicą sprawdzona, płynu chłodniczego nie ubywa, a nagrzewnica działa. W czym najpierw szukać usterki? Termostat? Chłodnica?

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 26 Maj 2018, 07:04   

wesol88, pół roku temu były inne temperatury otoczenia... :mrgreen:
Moim zdaniem wszystko jest git.

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 26 Maj 2018, 16:41   

Sprawdz czy czasem nie czuc gazu w ukladzie chlodzenia. Bardzo czesto membrana w mieszalniku robi psikusy i do ukladu chlodzenia dostaje sie gaz, powodujacy korki gazowe w ukladzie i co za tym idzie skoki temperatury.
Odlacz doplyw gazu do mieszalnika i pojezdzij na benzynie, oczywiscie po odpowietrzeniu ukladu chlodzenia. Jesli temperatura wroci do normy, to wiesz gdzie przyczyna. Jesli nic sie nie zmieni, szukaj problemu w ukladzie chlodzenia - swiadcza o tym twarde weze. Po zagrzaniu silnika do normalnej temp. , spusc cisnienie w ukladzie i sprawdz czy po paru minutach zrobia sie twarde. Jesli tak to bedzie swiadczyc o nieszczelnej uszczelce, albo rysie w glowicy. Jesli weze pozostana miekkie wymien termostat. Te proby rob na pracujacym silniku, na wolnych obrotach.

Mialem pare przypadkow w swoim zyciu, gdzie powodem byl gaz.

 
 
wesol88


Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1587
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Break / Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 21
Skąd: WLKP
Wysłany: 1 Czerwiec 2018, 22:16   

Witam,
dzięki Panowie za sugestie. Dzisiaj wymieniłem termostat i to on wydaje się być przyczyną podniesionej temperatury (po wyjęciu już mechanicznie wyglądał średnio, a co do funkcjonalności to można tylko podejrzewać że się zacinał itp.). Zrobiłem jedynie krótką przejażdżkę po odpowietrzeniu układu i zagrzaniu silnika. Podczas przejażdżki przy dość sporym obciążeniu (klima + >4000rpm) temperatura stała na 90. Problem wydaje się być rozwiązany, wystarczyło 50 zł + 1h w garażu.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 2 Czerwiec 2018, 23:05   

wesol88, ZUCH :-D

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
wesol88


Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1587
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Break / Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 21
Skąd: WLKP
Wysłany: 3 Czerwiec 2018, 22:04   

Chyba jednak przedwcześnie chwaliłem, temperatura nadal przekracza 90'. Spróbuje po kolei eliminować kolejne możliwości, kto wiem, może to jednak nie uszczelka.

 
 
GhoustDragon

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 23
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 27 Sierpień 2019, 00:08   

Rozwiazałeś problem bo i mnie podobnie, z tym że silnik 8V i bez klimy... Wentylator załącza się baaaardzo szybko... W jeździe wskazówka potrafi pod czerwone pole podchodzić(nawet jak teraz wracałem w nocy z roboty).

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4265
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 27 Sierpień 2019, 19:47   

GhoustDragon, Może być błąd czujnika temperatury ,trzeba by sprawdzić czy faktycznie taka temperatura jest osiągana..

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 6 Wrzesień 2019, 12:15   

Przy wysokiej temperaturze otoczenia oraz wysokich obciążeniach silnika - temperatura w okolicach lub nawet przekraczająca 100 °C jest prawidłowa. Jeżeli nie ubywa płyn lub nie wyrzuca, to bym się nie przejmował - skoro termostat wymieniony. Można się jeszcze ewentualnie pokusić o sprawdzenie drożności chłodnicy...,

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Piasek
Aktywny



Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 536
Skąd: CRA
Wysłany: 9 Wrzesień 2019, 12:42   

I od tego bym zaczął...
Obejrzeć czy nie zalepiona błotem, robalami itp z zewnątrz.
Płyn - jego wiek i kondycja również ma duże znaczenie dla sprawnego odprowadzania ciepła z silnika. Domieszki co tam popadnie często kończą się wytrąceniem jakiegoś syfu który skutecznie zakleja
Dobre płukanie układu i wymiana płynu na nowy wskazane
Podepnij jakiś prosty interface + coś głupiego na smartfona typu Piston itp gdzie takie parametry jak temp. robocza podaje dość dokładnie i się dowiesz czy faktycznie coś niedobrego się dzieje z układem chłodzenia czy tylko wskaźnik się rozkalibrował i pokazuje temp wyższe niż w rzeczywistości "w piecu" panują.

 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 587
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 18 Wrzesień 2019, 19:05   

To może być jednak uszczelka pod głowicą. Nie musi ubywać płynu. Trzeba kupić taki test zmieniający kolor pod wpływem spalin (tanie są) i sprawdzić na zbiorniczku wyrównawczym.
Uszczelki dają bardzo różne objawy w początkowej fazie, a przy gazie to powszechna usterka.

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
wesol88


Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1587
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Break / Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 21
Skąd: WLKP
Wysłany: 21 Październik 2019, 18:53   

Już jakiś czas temu wyeliminowałem problem.
Przyczyną była niedrożna chłodnica. Wymieniłem na nową w komplecie z nowym termostatem Wahlera no i nową chłodnicą klimatyzacji (dziurawa) i jak ręką odjął. Upał nie upał, 90 C nie przekracza, zawsze jak się załączył wiatrak to momentalnie temperatura wracała.
Świeżo po wymianie samej chłodnicy jeździłem bez termostatu i wskazówka od temperatury ledwie się poruszyła nawet w upalne dni.
Całe szczęście że nie uszczelka :)
A uszczelkę sprawdzałem testem i płyn nie zmienił koloru, czyli brak obecności spalin w ukłądzie chłodniczym.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA