Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 593 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 5 Październik 2019, 21:39 Głośniki do XM
Cześć,
Czy polecilibyście jakieś głośniki do drzwi w XM. Myślę o jakiś dwudrożnych o szerokim paśmie.
Chciałbym mieć przyzwoity dźwięk, ale nie przepłacać jakoś bardzo.
Średnica głośnika 16 cm.
Pozdrawiam.
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 593 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 7 Październik 2019, 14:10
Zrobiłem małe rozeznanie co jest na rynku. Kryterium, była cena oraz nazwa firmy, która by mi coś "mówiła".
Dorzuciłem do listy wspomniane Boschmann, których nie znam, ale ogólnie nie mam teraz rozeznania.
-KENWOOD KFC-S1766 Pasmo przenoszenia: 35 ~ 22,000 Hz Skuteczność 89 dB
-JVC CS-J1720X Pasmo przenoszenia: 30-22.000 Hz Skuteczność: 92 dB SPL
-BLAUPUNKT Pure 66.2 Pasmo przenoszenia: 60 – 22,000 Hz Skuteczność 2.83 V/m: 90 dB
-BOSCHMANN LCX-6300 PASMO : 60 Hz - 22 KHz Skuteczność : 91 dB
-BOSCHMANN AL-173XT PASMO : 28Hz - 58KHz
Nie wiem czy sugerować się tymi danymi, bo producenci trochę manipulują (czy można np. wierzyć w pasmo 58Khz). Ostatnia firma faktycznie jednak wyróżnia się trójdrożnymi zestawami.
Wolałbym jakieś opinie użytkowników.
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4280 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 7 Październik 2019, 15:48
arturromarr, Widziałem filmik jak można spalić głośnik piecykiem ,nawet tego Boschmanna..też sugerowałem się ceną ,chodź szkoda że Grigoriemu nie dałem posłuchać kolumn Suma Watów;) w jednej aby kolumnie to około 600 Wat,Bardziej muszę uważać aby nie spalić wzmacniacza..
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 593 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 9 Październik 2019, 12:14
We wtyczce do radia mam przewody zarówno do przednich jak i tylnych głośników. Tych drugich głośników oczywiście nie ma w aucie, zastanawiam się gdzie się kończą te przewody, które do nich mają prowadzić?
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 593 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 10 Październik 2019, 11:06
Ciągnąć nowe zawsze można, ale od wtyczki radia już coś na tył biegnie, więc pytanie, gdzie się kończy, bo od tego miejsca można podłączyć brakujący odcinek.
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 593 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 11 Październik 2019, 19:57
Warto obejrzeć dokładniej co się posiada. Eureka, okazało się, że mam również głośniki tylne w aucie. Są trochę ukryte po bokach półki.
Nie zdawałem sobie sprawy z ich istnienia, bo w radiu był wyciszony tył i milczały.
Grają niestety jeszcze gorzej niż przednie, więc też będą do wymiany, ale przynajmniej nie będę ciągnął kabli i dziurawił półki.
Są trochę mniejsze, bo 130mm, ale na tył chyba wystarczą.
Jeszcze nie wiem, na którą firmę się zdecydować, a teraz kolejne do kupienia.
Pozdrowienia.
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4280 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 11 Październik 2019, 20:28
Przy dzisiejszej technice produkcji głośników to chyba każde będą dobre oprócz ewidentnej taniochy nie wiadomej nazwy z chińskim brzmieniem w nazwie ,chodź ich produkty też są marki Premium ale wtedy kosztują..Więc myślę że marki jakie wymieniłeś wyżej nadal są w dobrej jakości i chyba znośne cenowo poza moją propozycją..Bo nawet radia tych firm leżące 10lat i pokryte kurzem po podłączeniu nadal działają.. ps jeszcze jak dłużej poszukasz to może jak na francuza przystało znajdziesz schowek na wino a w nim wino droższe od XM-a
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 593 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 26 Październik 2019, 18:12
Kupiłem JVC. Przekonałem się też, że w starym aucie warto sprawdzić instalację.
Po zamontowaniu nowych głośników, pojawiły się wysokie tony, ale basy wciąż słabo. Już myślałem, że tak będzie musiało być, ale coś mnie tknęło żeby sprawdzić polaryzację, bo z jednej strony były dorabiane końcówki.
Okazało się, że trzeba było zamienić bieguny i ku mojej radości przybyło niskich tonów.
Głośniki przyzwoite. Wymiana przednich to przyjemność, ale tylne trochę upierdliwe. Mimo to cieszę się, że nie trzeba było przewodów na tył prowadzić.
Pozdrowienia.
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 593 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 11 Listopad 2019, 23:40
Niestety nie, bo ciągle mam problem ze słabym sygnałem w radiu. W centrum miasta jest znośnie, ale jak się oddalam, to pojawiają się szumy, a części stacji nie da się odbierać.
Najpierw wymieniłem radio, był jakiś Philips, zamieniłem na Blaupunkta RCM105, co niewiele zmieniło.
Potem zauważyłem pęknięcie plastiku na trzonku masztu anteny w wyniku czego zardzewiał gwint.
Kupiłem nową antenę i faktycznie się poprawiło, bo wcześniej prawie nic nie odbierał, ale dalej jest słabo.
Nie wiem co robić, bo został sam przewód. Przejścia miernikiem są prawidłowe, więc nie chce mi się go wymieniać ze względu na dostęp.
Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną, montować jakiś wzmacniacz sygnału antenowego?
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 13 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 491 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Listopad 2019, 00:49
Na próbę puść sygnał innym przewodem, a zobaczysz czy to kwestia kabla, korozji, braku styków...
W moim pierwszym ZX miałem "rzeźbioną" instalację przez kogoś wcześniej. Nic nie pomagało. Ostatecznie jeździłem ze wzmacniaczem antenowym, ale i tak stacje były dostępne wybiórczo. Jednak były.
W kolejnym ZX wszystko było w oryginale i byłem tak zachwycony jakością odbioru i dźwiękiem w samochodzie, że nie miałem zamiaru nic zmieniać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum