Użytkownicy
Grupy
Statystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Piszczenie wczasie jazdy
Autor Wiadomość
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: citroen xsara 2Hdi
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 2906
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 1 Listopad 2019, 10:47   

Marcinuss82, Miałem przypadek że śruba na czerwony klej była to zniszczyłem klucz imbusowy, a dało radę dopiero przy podgrzaniu tego miejsca już bez problemu,tak trzymało;) Bo chyba że śruby są z lewym gwintem i dokręcasz :mrgreen:

 
 
Marcinuss82

Mój samochód: Citroen xsara picasso
Poj. silnika (cm3): 2.0 hdi
Paliwo: Diesel
Wersja:: Van
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 27 Paź 2019
Posty: 16
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2 Listopad 2019, 22:50   

Witam jarzmo odkrecone jak pisałem prędzej udar nie dal rady Szczotka druciana i kolejne aplikowania odrdzewiaczem i śruby puściły ręcznie chyba że to ja w łapie mam udar hihi😁.
Ale niestety wymiana tarcz nic nie dała.
Więc druga osoba do auta jazda z tą osobą, pusty plac i piszczenie namierzone. U mnie okazało się że to nie przód a tył piszczal okazało się że gwóźdź mocujący szczęki do tarczy kotwicznej jakimś cudem się wygial i szczęka zeszła niżej i tarla o bęben.
Teraz jeździć i oby nic się nie działo.
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi i pomoc w problemie.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: citroen xsara 2Hdi
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 2906
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 3 Listopad 2019, 10:35   

Marcinuss82, No ja myślałem że masz namierzone miejsce piszczenia :shock: Tak czy siak tarcze miałeś ponoć już na granicy zużycia.

 
 
Marcinuss82

Mój samochód: Citroen xsara picasso
Poj. silnika (cm3): 2.0 hdi
Paliwo: Diesel
Wersja:: Van
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 27 Paź 2019
Posty: 16
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 3 Listopad 2019, 13:49   

Tak też myślałem a nie wziąłem pod uwagę tylnich hamulców bo były już robione jakieś 4miesiace temu nie podejrzewałem ich a dźwięk się niósł po podwoziu po belce i ja miałem sam wrażenie że to przód ważne że namierzone a wymiana przodu też się przydała.
Teraz sprawdzać czy nic się nie będzie działo i oby ten gwóźdź od szczęk nie wygial znowu. Dziękuję jeszcze raz za wszystkie rady.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: citroen xsara 2Hdi
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 2906
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 3 Listopad 2019, 17:56   

Marcinuss82, Spoko;) Czyli temat z głowy i szerokości:) Dźwięk czasem w aucie namierzyć to cud nieraz potrzebny;)

 
 
Marcinuss82

Mój samochód: Citroen xsara picasso
Poj. silnika (cm3): 2.0 hdi
Paliwo: Diesel
Wersja:: Van
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 27 Paź 2019
Posty: 16
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 4 Listopad 2019, 22:42   

Witam jednak nie zamknięty temat dzisiaj właśnie wróciłem z pracy i znowu piszczy dodam że ten gwóźdź od szczęk prostowalem bo nie miałem nowego ani starego co mechanik wymieniał podejrzewam że znowu on się wygial i opadła szczęka w bębnach.
Moje pytanie czemu on się wykrzywia ten gwóźdź co może być przyczyną w tygodniu nie dam rady sprawdzić czy to właśnie to już mi ręce opadają. Proszę o pomoc

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: citroen xsara 2Hdi
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 2906
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 5 Listopad 2019, 18:36   

Marcinuss82, pozostaje ponownie sprawdzić ,może schemat kto by wrzucił od bębnowego i ewentualnie kupić części,bolec może być za miękki i dlatego się wygina,przedtem pewnie hamulce robione z powodu zużycia?

 
 
Marcinuss82

Mój samochód: Citroen xsara picasso
Poj. silnika (cm3): 2.0 hdi
Paliwo: Diesel
Wersja:: Van
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 27 Paź 2019
Posty: 16
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 5 Listopad 2019, 19:29   

Tak hamulce że względu zużycia i tego że wtedy pękł ten gwóźdź jeden to od razu cały zestaw wymieniany tylko z tym że mechanik górna sprezyne nad samoregulatorem zamontować na szczęk ach od strony bębna a na 100% stara sprezyna była od strony tarczy kotwicznej czy może to mieć znaczenie że coś jest nie tak.
Dodam że szukałem w necie nie znalazłem schematu montażu prócz już zamontowanych zestawów szczęk z sprężyna i od strony właśnie tarczy kotwicznej

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: citroen xsara 2Hdi
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 2906
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 5 Listopad 2019, 19:37   

Marcinuss82, Według mnie fabryki się nie poprawia ;) A sprężyna powinna być na swoim miejscu..Niby szczegół a może być różny rozkład sił i odkształcenia,niekoniecznie w tym przypadku..Najważniejsze to dobre osadzenie szczęk bo kiedyś w maluchu też miałem z tym problem jak miejsce osadzenia odchylało szczękę.kupić nowe gwoździe same zestaw i jeszcze raz próba samemu ..i wszystko dokładnie przejrzeć i oczyścić.A propo coś takiego masz?TU

 
 
Marcinuss82

Mój samochód: Citroen xsara picasso
Poj. silnika (cm3): 2.0 hdi
Paliwo: Diesel
Wersja:: Van
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 27 Paź 2019
Posty: 16
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 5 Listopad 2019, 22:49   

Ja też takiego jestem zdania że fabryki się nie poprawia właśnie tak jak te szczęki miałem górna sprezyne tylko innego typu i właśnie od strony tarczy kotwicznej. Rano biorę się za rozbieranie i będę zmieniał tak jak było po staremu i zobaczymy bo też podejrzewam że inne siły nacisku idą i teraz zamiast dociagac szczęki do tarczy odciaga je do bębna. Mam nadzieję że ten zabieg poprawy tych sprężyn wszystko poprawi i problem zniknie bo już tracę cierpliwość i zaufanie do mechaników.

 
 
Marcinuss82

Mój samochód: Citroen xsara picasso
Poj. silnika (cm3): 2.0 hdi
Paliwo: Diesel
Wersja:: Van
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 27 Paź 2019
Posty: 16
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 6 Listopad 2019, 13:44   

Sprężyny przelozone przy szczękach teraz kilka dni jeździć i obserwować nasluchiwac. Na dodatek z drugiej strony okazało się że cylinderek przecieka.
Jeszcze jeden fakt dziwi że ta prawa strona która piszczala jest cieplejsze od drugiej strony po przejechaniu 15 kilometrów. Nic pojezdze do weekendu i się okaże napisze czy temat piszczenia znikl

 
 
Marcinuss82

Mój samochód: Citroen xsara picasso
Poj. silnika (cm3): 2.0 hdi
Paliwo: Diesel
Wersja:: Van
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 27 Paź 2019
Posty: 16
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 7 Listopad 2019, 13:38   

Panowie pomóżcie bo oszaleje przełożenie sprężyn tak jak fabryka dała pomogło na jeden dzień dziś jadę i zdziwienie znowu piszczy w czasie jazdy w tylnim kole co to może być co jeszcze sprawdzić wszystko jest nowe. Czemu te szczęki rozlatuja sie z ustawienia i blokują koło bo jak je podniose i zakręcie blokuje się koło nie kręci się swobodnie. Proszę o rady

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: citroen xsara 2Hdi
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 2906
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 7 Listopad 2019, 18:25   

Marcinuss82, Mechanik już wiemy sienie popisał..może znajdź kogoś ogarniętego co tam nie pasi lub wada choćby samoregulatora czy nie jest.Tak samo jak wygląda regulacja ręcznego hamulca w tym modelu.Z doświadczeń na fiacie 126p wiem że nowy komplet był gorszy niż stary i rozpierak szczęk już nowy trzeba było nadspawać :-D Ps .Gdybyś rozbierał to zwróć uwagę czy nie ma śladów tarcia na blasze szczęk hamulcowych do których klei się okładziny a trą bokiem o bęben

 
 
Marcinuss82

Mój samochód: Citroen xsara picasso
Poj. silnika (cm3): 2.0 hdi
Paliwo: Diesel
Wersja:: Van
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 27 Paź 2019
Posty: 16
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 7 Listopad 2019, 21:46   

A czy może być ze cylinderek się blokuje że nie cofa bo dzisiaj jak zaczęło piszczec i dojechałem do pracy to bębna nie mogłem dotknąć taki gorący był a druga strona ledwo ciepła była.

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4136
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 8 Listopad 2019, 07:59   

Marcinuss82 napisał/a:
A czy może być ze cylinderek się blokuje że nie cofa

Oczywiście że tak i od tego powinieneś zacząć.
Jak tłoczek w cylinderku będzie się blokował to sprężyna nie będzie miała siły cofnąć szczęk - nie pokona oporu tłoczka.

Schemat: http://prntscr.com/pu2qau

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA