Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
LPG - Nierówna praca silnika na biegu jałowym. Na PB ok
Autor Wiadomość
KFR

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB/LPG
Wersja:: VAN
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 65
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Listopad 2019, 15:03   LPG - Nierówna praca silnika na biegu jałowym. Na PB ok

Po naprawie klimy zauważyłem że na biegu jałowym silnik nierówno pracuje na LPG, na PB wszystko ok. Po wyłączeniu klimy na LPG dużo lepiej. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy ?
Mój mechanik mówi że to może być spowodowane złą dawką LPG i że trzeba zrobić nową mapę i regulację.
Co o tym sądzicie?
Pozdrawiam

 
 
KFR

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB/LPG
Wersja:: VAN
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 65
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Październik 2020, 10:25   

Witam,

chciałbym odświeżyć swój temat ;-)
Nierówna praca występuje niestety na PB jak i LPG. Nierówna praca tzn silnik dławi się (na biegu jałowym) po włączeniu klimy lub włączeniu ogrzewania tylnej szyby i lusterek, silnik nawet trochę się dławi jak na na biegu jałowym kręcę kierownicą to słychać jak spadają obroty.

Silniczek krokowy wymieniony, przepustnica wyczyszczona.
Mierzyłem napięcie na biegu jałowym bez włączonych ww odbiorników napięcie 14,3V, jak włączę klimę i obroty zaczynają spadać to napięcie ładowania skacze pomiędzy 12v a 13v.

Nie wiem czy takie ładowanie podczas spadku obrotów jest prawidłowe?
Bardzo proszę o pomoc ponieważ już nie mam pomysłu co sprawdzać żeby wyeliminować problem.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4266
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 25 Październik 2020, 15:25   

KFR, Może mieć ciężko już jak zaciera któreś łożysko na transmisji paska osprzętu,spotkałem się z tym kiedyś u siebie w xsarze,opór ładowania alternatora ,plus ciężko chodzące łożyska kół pośrednich oraz napinacza a do tego jeszcze stawianie oporu przez pompę wspomagania bo płyn wspomagania stary,pomogły wymiany łożysk i wymiana płynu wspomagania oraz do nowego płynu dodane Xado do wspomagania hydraulicznego,opór w ostatnim przypadku był taki pompy wspomagania ze pasek piszczał gdy się ślizgał a był praktycznie nowy..Od tego czasu spokój a też spadały obroty i się kiwały:) Spuszczanie starego płynu zrobiłem tak ze powrót powędrował do baniaka ,a skokowo dolewałem świeży dla nie przerwania pompowania przez pompę(gaszenie silnika -dolewka -zapłon -gaszenie itd.) aż do pojawienia się czystego płynu gdzie leciał stary,podpięcie z powrotem węża do zbiorniczka. Taką operacje zrobiłem dwa razy ,pierwsza wymiana była czyszcząca kilkunastoletni układ..

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 25 Październik 2020, 16:28   

Witam. Mysle, ze zbyt mocno wierzysz w mechanike. Nie zrobiles dokladnej diagnozy, a wymieniasz zawor wolnych obrotow, przyjmujac jego wade, a nie zwracajac uwagi na to, ze masz zamontowany gaz i ze silnik , a raczej sterownik silnika jest oglupiany przez to. Powinienes najpierw sprawdzic korekcje dlugoterminowe i wg nich podjac stosowne dzialania. Nowoczesny silnik benzynowy jest w stanie zmieniac swoje mapy w zaleznosci od techniki i warunkow jazdy. Dodanie gazu (lpg) moze ta korekcje zaklocic i to moze byc powodem problemow. Przy zle ustawionej dawce gazu silnik myslac, ze jedzie na benzynie zmienia mape benzynowa i to powoduje rozjechanie map. Dojsc moze do tego, ze na benzynie silnik przestanie dobrze pracowac, a na gazie w miare. Jest to bardzo grozne, bo jesli mieszanka na gazie bedzie zbyt uboga szybko ulegna zniszczeniu zawory. Zbyt bogaty mieszanka podniesie tylko zuzycie gazu i zmniejszy moc.
Mozesz miec tez uszkodzony czujnik podcisnienia w rurze ssacej i silnik nie zmienia obrotow przy zmianie obciazenia (wlaczenie klimy, dmuchawy i wspomagania) Moze byc tez wadliwy zawor wolnych obrotow.
Radze podejzec korekcje dlugoterminowe w sterowniku silnika (najlepiej uzyc elm bo w Lexii tego nie znajdziesz ( maksymalnie +/- 5%, wyzsze moga powodowac problemy), wymazac wartosci wyuczone( do tego najlepiej uzyc Lexii) , przeprowadzic procedure uczenia (opis w Lexii) pojezdzic troche tylko na benzynie i dopiero wtedy zabrac sie za regulacje gazu (najlepiej u dobrego gazownika), ustawienie gazu odgrywa bardzo duza role w tych silnikach o czym pisalem juz wyzej. Dobrze byloby sprawdzic wartosci podcisnienia w rurze ssacej na wolnych obrotach na cieplym silniku ( 0.3 do 0.4 Bar) Inna wartosc moze swiadczyc o nieszczelnosci ukladu dolotowego, uszkodzonej odmie, albo uszkodzonym czujniku. Sprawny silnik powinien reagowac podniesiem obrotow przy zwiekszonym obciazeniu. Brak tej reakcji swiadczy o usterce, ktora mozna odkryc diagnoza. Zycze powodzenia i czekam na ewentualne pytania. Powodzenia.

 
 
KFR

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB/LPG
Wersja:: VAN
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 65
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Październik 2020, 17:59   

Dziękuje za odpowiedzi.

Niestety nie dysponuję ani ELM ani Lexii.
O tych interfejsach mowa:
ELM
LEXIA

Ale głębiej zastanawiając się to zakup interfejsu to jedno, a umiejętność posługiwania się nimi to inna sprawa. Może, nie koniecznie taniej, ale szybciej będzie znaleźć warsztat w Warszawie lub okolicach który wykonałby taką analizę jak dejnekomirek opisał.
Więc stąd pytanie czy macie jakiś sprawdzony warsztat w Warszawie lub okolicach, który zna XP na wylot i podjął by się takiej diagnozy ?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 25 Październik 2020, 21:28   

Oczywiscie nie musisz wszystkiego ogarnac sam, ale nawet dla samej satysfakcji i wiedzy , warto miec pojecie o tym co trzeba w aucie zrobic. ELM to groszowa sprawa, Lexia to troche wiekszy wydatek , no i prawda jest, ze trzeba troche znac obsluge ( w niepowolanych rekach moze stac sie grozne dla samochodu).Generalnie wystarczy warsztat w ktorym maja dobry tester, a najlepiej Lexie i potrafia ja uzywac, czyli krotko mowiac zajmuja sie samochodami PSA. ELM potrzebny jest tylko do podgladu korekcji dlugoterminowych - z jej wartosci mozna wywnioskowac stan mapy benzynowej ( korekcja powyzej +/- 20% to katastrofa, +/- 5% wszystko w porzadku). Generalnie warto co jakis czas (ca 1 rok) wykasowac parametry wyuczone, czyli zresetowac sterownik silnika. Wraca on wtedy do ustawien fabrycznych, zaburzanych przez instalacje gazowa. Reset jest prosty, ale potrzebna jest przy tym adaptacja silnika, a to jest troche uciazliwe. Nalezy po resecie uruchomic zimny silnik na wolnych obrotach i zostawic do wlaczenia wentylatora chlodnicy. Musi to byc zrobione, gdyz inaczej silnik bedzie mial problemy ze zla praca sond Lambda. Po tym nalezy pojezdic kilkadziesiat km tylko na benzynie i dopiero po tym zglosic sie na sprawdzenie i ustawienie gazu. Chodzi o zgranie map benzyny i gazu, Istotne jest , aby czas wtrysku benzyny byl taki sam na benzynie jak i na gazie ( brzmi to moze troche dziwnie, ale tak jest pokazywane w zakladce w sterowniku gazu i istotne jest aby te czasy byly takie same). Oczywiscie w zaleznosci od typu sterownika gazu dostraja sie poprawki na temperature i cisnienie gazu z nastawieniem na bogata mieszanke gazu przy maksymalnych obrotach (ochrona zaworow) i cieszy sie dluga i bezawaryjna jazda. Silnik pracuja na gazie praktycznie bez zauwazalnej roznicy do benzyny i przy nowoczesnych instalacjach sekwencyjnych praktycznie bezawaryjnie. Istotna jest dokladna regulacja systemu na poczatku. Dzisiaj produkowane sa tez systemy wtrysku potrafiace reagowac na sygnal sondy Lambda z autoadaptacja. Polacy maja dzisiaj rowniez udzial w produkcji naprawde zaawansowanych systemow gazowych, o innowacyjnych rozwiazaniach , stosowane na wielu rynkach miedzynarodowych, ale to inny juz temat. Zycze powodzenia

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 25 Październik 2020, 22:36   

Dobrze napisane ,wiele się można nauczyć
A mnie właśnie coś się zmieniło w pracy silnika,muszę posprawdzać

_________________
KK
 
 
KFR

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB/LPG
Wersja:: VAN
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 65
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Październik 2020, 17:18   

Mam już ELM
Poniżej zdjęcia (jak dobrze odczytałem ) korekcji długoterminowych.



Odczyt był robiony na PB, na biegu jałowym.

Chyba coś nie tak z tymi wynikami ....

 
 
KFR

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB/LPG
Wersja:: VAN
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 65
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Październik 2020, 09:25   

Po tym jak kupiłem ELM 327, teraz mogę obserwować kilka parametrów auta w tym obroty i błędnie napisałem że silnik się dławi.
Sytuacja wygląda tak:
1. bieg jałowy bez włączonej klimy lub innych urządzeń obciążających silnik - obroty 720-740 obrotów
2. bieg jałowy z klimą to obroty wzrastają na chwilę na ponad 900 i spadają poniżej 700 (ok 600-650) i tak cały czas falują obroty. Sytuacja podobnie wygląda na włączonym ogrzewaniu tylnej szyby i lusterek oraz podczas kręcenia kierownicą.

Mam pytanie odnośnie OBD2 w naszych XP. Jakie parametry mogę zobaczyć przez interfejs ELM327. Mam interfejs Bluetooth
ELM327

używam programu (pełnej wersji)
CAR Scanner

Chciałbym zobaczyć np temperaturę cieczy chłodzącej ale nie mogę znaleźć nigdzie takiego czujnika w programie, a jak instaluje inny program to widzę czujnik tzn jest opcja odczytu ale program nie odczytuje parametrów. Zastanawiam się czy jest to wina ELM czy po prostu nie ma możliwość odczytania takiego parametru. Zastanawiam się nad zakupem LEXIA ale czy nie będzie to podobna sytuacja że nie będą widoczne czujniki itp...

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4266
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 29 Październik 2020, 12:43   

Co do ELM miałem kilka aplikacji bo nie każda pokazywała dane jak temperatura,przepustnica,czy przepływomierz..chyba że miało by się płatną drogą wersję;) ale kto da gwarancję że będzie działać

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Październik 2020, 18:59   

Uzywam ELM tylko do podgladu wartosci korekcji dlugoterminowych - co jest bardzo istotne przy strojeniu silnika pracujacego na LPG i tylko do tego, gdyz jest tani, a Lexia niestety tego parametru nie pokazuje. Jesli masz nadzieje na pelna diagnoze ELMen to bedziesz rozczarowany, nie uda sie. Do tego tylko Lexia sie nadaje. ELM mozesz tylko odczytac bledy, a i czesto jako bledy nieznane, oczywiscie tylko silnika. ELM ma pare programow, ktore dobrze wspolpracuja z paroma markami, ale niestety nie z PSA.
W pracy z ELM uzywaj podgladow biezacych, nie zamrozonych ramek. Pobaw sie troche , nauczysz sie korzystac z tego narzedzia.

 
 
KFR

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB/LPG
Wersja:: VAN
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 65
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Październik 2020, 19:18   

dejnekomirek jakiego programu używasz do ELM ?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 30 Październik 2020, 10:19   

Witam. Uzywam podstawowy PCMSCAN. W zakladce wartosci bierzace odznaczam potrzebne wielkosci i podgladam. Oczywiscie trzeba miec najpierw lacznosc z pojazdem. Tyle i az tyle. Jest to bardzo prosty i prymitywny tester, ale do pogladu korekcji dlugoterminowych doskonaly , a do tego tani. Jeszcze raz podkreslam, jest to tylko pomocnicze urzadzenie, nie uda sie zrobic porzadnej diagnostyki, ale jesli ktos orientuje sie w poprawnych danych silnika, moze tez oddac nieocenione uslugi. Nic tym nie zaprogramujesz , ale mozna zdobyc wiedze o silniku i o jego stanie. Jesli masz ochote zglebiac dalej wiedze o swoim samochodzie zaopatrz sie w Lexie, jako dedykowanym testerze do PSA.

 
 
KFR

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB/LPG
Wersja:: VAN
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 65
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Listopad 2020, 10:21   

Wróciłem.
Nie zapomniałem o temacie przerwa wynika z problemów z interfejsem. Pierwszy jaki kupiłem (bluetooth) nie pokazywał wartości jakie chciałem odczytać (a przynajmniej tak mi się wydawało) więc kupiłem drugi interfejs ELM na USB do podłączenia pod laptopa. Pierwszy jaki przyszedł z al..gro był uszkodzony i musiałem wymienić na nowy. Zabawa w odsyłanie i oczekiwanie na kolejny sprawny spowodowało właśnie tą dłuższą przerwę od ostatniego napisanego posta.
Teraz mam nowy interfejs, który łączy się z Xsarą ale niestety dalej poza obrotami silnika nie mogę nic odczytać.

Poniżej kilka widoków z PCMSCAN.
Czy jest opcja że nie ma możliwości odczytania więcej ustawień niż obroty??








 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 26 Listopad 2020, 20:14   

Witam. Widze, ze masz spore problemy z ELM. Znajdz zakladke " Wartosci bierzace " i tam odchacz sobie to co potrzebujesz. Znajdziesz prawie wszystkie parametry, rowniez korekty.
Musisz pocwiczyc, oswoic sie z testerem. Tez kiedys tak zaczynalem, umialem tylko bledy odczytac. O diagnostyce nie mialem bladego pojecia. Powoli odkrywalem co jest wazne, jakie parametry powinny byc wazne do sprawdzenia poprawnosci silnika. Nie zniechecaj sie . Najlepiej smakuje wlasny sukces.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA