Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
CItroen miał byc mały remocik
Autor Wiadomość
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 592
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 9 Listopad 2019, 22:22   

Ciekawe czy nowy parownik szybko się ubrudzi z powodu braku filtra kabinowego?
Też mnie czeka dobranie się do tego elementu i zastanawiam się jak będzie z dostępem.
Taki przekrojowy remont jaki robisz ma zalety bo masz wszytko na wierzchu.
Sumujesz wszystkie wydatki?

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
Wodnikczek


Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel TD
Wersja:: hatchback bez HA
Rok prod.:: 1999
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 396
Skąd: Opole
Wysłany: 17 Listopad 2019, 14:54   

Wydatki oczywiście sumuje. Blacharka oraz części zamienne. Natomiast robocizna Doktorka to wielka niewiadoma .

 
 
Wodnikczek


Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel TD
Wersja:: hatchback bez HA
Rok prod.:: 1999
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 396
Skąd: Opole
Wysłany: 18 Listopad 2019, 09:13   

Nie wiem co w Doktorka wstąpiło ostro zabrał się do działania. Rozebrał praktycznie wszytko na części pierwsze łącznie ze stacyjką. Wszystkie plastiki połamane i zakurzone zostały wymienione na lepsze używki i wyczyszczone.
Poprawiamy fabrykę. Patent Krzesimira. Koniec z syfem w parowniku. Jedynym problemem będą liście pod podszybie.



76612198_483559142244235_3436273835970658304_n.jpg
Plik ściągnięto 30 raz(y) 232,93 KB

76762545_538855060181097_1514418044233842688_n.jpg
Plik ściągnięto 25 raz(y) 261,01 KB

71003046_3791052944241800_8406275884843008000_n.jpg
Plik ściągnięto 25 raz(y) 217,02 KB

74841101_820196771733138_4824306342896336896_n.jpg
Plik ściągnięto 30 raz(y) 258,99 KB

75204549_521901168660309_3222666064160620544_n.jpg
Plik ściągnięto 26 raz(y) 80,04 KB

75418857_537686517062719_1902447246843052032_n.jpg
Plik ściągnięto 29 raz(y) 301,37 KB

 
 
Wodnikczek


Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel TD
Wersja:: hatchback bez HA
Rok prod.:: 1999
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 396
Skąd: Opole
Wysłany: 18 Listopad 2019, 09:26   

Zapotniałem całkiem o tym
Najciekawsze z tego projektu co było do zrealizowania to dołożenie wskaźnika turbo. Jak miało to miejsce w wersji Mk1.



Bez tytułu11.jpg
Plik ściągnięto 47 raz(y) 53,13 KB

74318861_1332103836967522_617389806359412736_n.jpg
Plik ściągnięto 47 raz(y) 80,48 KB

 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 592
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 18 Listopad 2019, 19:42   

Możesz coś więcej napisać o przeróbce wskaźników. Bardzo mi się to podoba.
Pod co podpiąłeś wskaźnik, gdzie dorobiłeś tarczę? Fajny by był jeszcze napis "Turbo" jak w ropniakach. :)

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
Wodnikczek


Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel TD
Wersja:: hatchback bez HA
Rok prod.:: 1999
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 396
Skąd: Opole
Wysłany: 19 Listopad 2019, 08:02   

Tarcza zegarowa z obrotów silnika jest oryginalna xm mk2.
.Sam mechanizmem (wskaźnik) został wyjęty z licznika mk1
Wskaźnik turbo sylwetka została zaadoptowana z cx-a. Najważniejsze co chciałem uzyskać to żeby był widoczny wskaźnik w nocy. Tak w skrócie
Na początek grawer laserem lekko zdarł czarna farbę by uzyskać prześwitującą zieleń.(strzałki z fotce). Następnie agencja reklamowa przygotowała paski cieniutkie do przyklejenia na tarczy. Oto cały efekt. agencja
Zebry to działało trzeba było podłączyć czujnik ciśnienia do licznika wiązką elektryczną i do kolektora sam czujnik


Co do podłączenia odsyłam Do Krzesimira on napisze konkretnie co i jak podłączył. Jeśli będzie miał czas i chęci.

Zdjęcie jest Screenshot z krótkiego filmiku działania



czujnik.png
Plik ściągnięto 19 raz(y) 285,66 KB

20180507_223714a.jpg
Plik ściągnięto 25 raz(y) 1,1 MB

 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 592
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 19 Listopad 2019, 09:54   

Efekt rewelacyjny. Oprócz tego, że taki wskaźnik to fajny bajer, myślę, że watro mieć ciągłą kontrolę ciśnienia doładowania.

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
Kemsey

Mój samochód: XM2.0 TCT, CX 25 TRD TURBO2
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel, benzyna
Wersja:: hachback
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 405
Skąd: Lublin
Wysłany: 19 Listopad 2019, 11:31   

Tak jak pisze Kuba, trzeba zaopatrzyć się z XM-a MK1 2.1TD w czujnik, zegary i złączkę kolektora dolotowego. Fabrycznie płytka zegarów MK2 ma przygotowany otwór konstrukcyjny pod zegar turbo, bo w benzynowych silnikach V6 24v w tym miejscu jest wskaźnik temperatury oleju. Trzeba tylko przełożyć blaszki, w które osadza się zegar. Instalacja elektryczna ma wyprowadzony przewód do komory silnika (21 pinowe okrągłe złącze pod zbiornikiem LHM), więc trzeba tylko odnaleźć przewód i dolutować się sygnałowym z czujnika, czyli z szarej wtyczki czujnika pin nr 3 połączyć z pinem nr 20 z okrągłego złącza instalacji komory silnika, a drugi, masowy (pin nr 1) gdzieś w pobliżu i powinno hulać. Sam się teraz zastanawiam, bo mam MK2 TCT. Może by dołożył?

 
 
Kemsey

Mój samochód: XM2.0 TCT, CX 25 TRD TURBO2
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel, benzyna
Wersja:: hachback
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 405
Skąd: Lublin
Wysłany: 19 Listopad 2019, 13:16   

Poprawaka, gniazdo pod zbiornikiem LHM ma 23piny.

 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 592
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 19 Listopad 2019, 15:15   

W dobie tabletów zamiast klasycznych zegarów, które szturmują nowe auta, zawsze moją uwagę przykuwają analogowe zegary. Motyw wskaźnika doładowania pod obrotomierzem jest świetny.
Ciekawe czy wskaźnik od diesla współpracowałby z czujnikiem benzynowej jednostki T.C.T ?

Fajny patent z filtrem kabinowym, też o tym myślałem.

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
Kemsey

Mój samochód: XM2.0 TCT, CX 25 TRD TURBO2
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel, benzyna
Wersja:: hachback
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 405
Skąd: Lublin
Wysłany: 19 Listopad 2019, 16:47   

Oczywiście, że by działał, trzeba by tylko podłączyć pod kolektor dolotowy. W 2.0CT jest nawet króciec wyprowadzony, wystarczy zdjąć zaślepkę. Właśnie sam się zastanawiam, zwłaszcza, że w benzynie mozna łatwo zwiększyć doładowanie.

 
 
mim

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: benzyna
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 31 Lip 2016
Posty: 14
Skąd: Kutno
Wysłany: 30 Listopad 2019, 23:12   

Z jakiego auta jest ramka filtra kabiny?

 
 
Kemsey

Mój samochód: XM2.0 TCT, CX 25 TRD TURBO2
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel, benzyna
Wersja:: hachback
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 405
Skąd: Lublin
Wysłany: 2 Grudzień 2019, 12:16   

Citroen C3 pierwszej generacji. Z tym, że to nie jest tak, że kupisz z C3 i zamontujesz. Trzeba połączyć oryginalną podstawę z XM-a z przerobioną ramką z C3.

 
 
Wodnikczek


Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel TD
Wersja:: hatchback bez HA
Rok prod.:: 1999
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 396
Skąd: Opole
Wysłany: 13 Styczeń 2020, 08:23   

Doktor kończy wnętrze. Przywracanie auta do stanu fabrycznego ciągle trwa. Mozolna robota której widać niestety nie będzie.



1.jpg
Plik ściągnięto 20 raz(y) 269,12 KB

2.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 56,18 KB

4.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 323,4 KB

5.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 476,63 KB

6.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 69,44 KB

7.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 65,71 KB

82075969_454535375222334_7221846916764532736_n.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 220,92 KB

82113341_587629955117173_3777008598178070528_n.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 227,56 KB

 
 
Wodnikczek


Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel TD
Wersja:: hatchback bez HA
Rok prod.:: 1999
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 396
Skąd: Opole
Wysłany: 13 Styczeń 2020, 08:35   

Pranie



Fotoram.io.jpg
Plik ściągnięto 20 raz(y) 450,89 KB

82639572_2436672583111473_6516497919644794880_n.jpg
Plik ściągnięto 20 raz(y) 262,22 KB

81705013_541050266483434_1326895584497369088_n.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 79,64 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA