Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 592 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 9 Listopad 2019, 22:22
Ciekawe czy nowy parownik szybko się ubrudzi z powodu braku filtra kabinowego?
Też mnie czeka dobranie się do tego elementu i zastanawiam się jak będzie z dostępem.
Taki przekrojowy remont jaki robisz ma zalety bo masz wszytko na wierzchu.
Sumujesz wszystkie wydatki?
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel TD
Wersja:: hatchback bez HA
Rok prod.:: 1999 Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Gru 2009 Posty: 396 Skąd: Opole
Wysłany: 18 Listopad 2019, 09:13
Nie wiem co w Doktorka wstąpiło ostro zabrał się do działania. Rozebrał praktycznie wszytko na części pierwsze łącznie ze stacyjką. Wszystkie plastiki połamane i zakurzone zostały wymienione na lepsze używki i wyczyszczone.
Poprawiamy fabrykę. Patent Krzesimira. Koniec z syfem w parowniku. Jedynym problemem będą liście pod podszybie.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 592 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 18 Listopad 2019, 19:42
Możesz coś więcej napisać o przeróbce wskaźników. Bardzo mi się to podoba.
Pod co podpiąłeś wskaźnik, gdzie dorobiłeś tarczę? Fajny by był jeszcze napis "Turbo" jak w ropniakach.
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel TD
Wersja:: hatchback bez HA
Rok prod.:: 1999 Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Gru 2009 Posty: 396 Skąd: Opole
Wysłany: 19 Listopad 2019, 08:02
Tarcza zegarowa z obrotów silnika jest oryginalna xm mk2.
.Sam mechanizmem (wskaźnik) został wyjęty z licznika mk1
Wskaźnik turbo sylwetka została zaadoptowana z cx-a. Najważniejsze co chciałem uzyskać to żeby był widoczny wskaźnik w nocy. Tak w skrócie
Na początek grawer laserem lekko zdarł czarna farbę by uzyskać prześwitującą zieleń.(strzałki z fotce). Następnie agencja reklamowa przygotowała paski cieniutkie do przyklejenia na tarczy. Oto cały efekt. agencja
Zebry to działało trzeba było podłączyć czujnik ciśnienia do licznika wiązką elektryczną i do kolektora sam czujnik
Co do podłączenia odsyłam Do Krzesimira on napisze konkretnie co i jak podłączył. Jeśli będzie miał czas i chęci.
Zdjęcie jest Screenshot z krótkiego filmiku działania
Tak jak pisze Kuba, trzeba zaopatrzyć się z XM-a MK1 2.1TD w czujnik, zegary i złączkę kolektora dolotowego. Fabrycznie płytka zegarów MK2 ma przygotowany otwór konstrukcyjny pod zegar turbo, bo w benzynowych silnikach V6 24v w tym miejscu jest wskaźnik temperatury oleju. Trzeba tylko przełożyć blaszki, w które osadza się zegar. Instalacja elektryczna ma wyprowadzony przewód do komory silnika (21 pinowe okrągłe złącze pod zbiornikiem LHM), więc trzeba tylko odnaleźć przewód i dolutować się sygnałowym z czujnika, czyli z szarej wtyczki czujnika pin nr 3 połączyć z pinem nr 20 z okrągłego złącza instalacji komory silnika, a drugi, masowy (pin nr 1) gdzieś w pobliżu i powinno hulać. Sam się teraz zastanawiam, bo mam MK2 TCT. Może by dołożył?
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 592 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 19 Listopad 2019, 15:15
W dobie tabletów zamiast klasycznych zegarów, które szturmują nowe auta, zawsze moją uwagę przykuwają analogowe zegary. Motyw wskaźnika doładowania pod obrotomierzem jest świetny.
Ciekawe czy wskaźnik od diesla współpracowałby z czujnikiem benzynowej jednostki T.C.T ?
Fajny patent z filtrem kabinowym, też o tym myślałem.
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
Oczywiście, że by działał, trzeba by tylko podłączyć pod kolektor dolotowy. W 2.0CT jest nawet króciec wyprowadzony, wystarczy zdjąć zaślepkę. Właśnie sam się zastanawiam, zwłaszcza, że w benzynie mozna łatwo zwiększyć doładowanie.
Citroen C3 pierwszej generacji. Z tym, że to nie jest tak, że kupisz z C3 i zamontujesz. Trzeba połączyć oryginalną podstawę z XM-a z przerobioną ramką z C3.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum