Wysłany: 5 Grudzień 2019, 08:03 Błędy: P1153 i P3014
Witam wszystkich,
Mam pewien problem, z którym nie jest sobie w stanie poradzić, żaden mechanik ani elektromechanik w moim mieście. Z góry przepraszam, za mój „nietechniczny” język. Szukam po prostu pomocy, bo nigdzie nie mogę jej znaleźć.
Samochód: Citroen C3 Picasso 2011 1.4 70kW
Objawy: samochód po odpaleniu wyświetla błąd silnika. Odczyt błędów: P1153 i P3014. Obroty dochodzą do maksymalnie 1000 – 1500 obrotów. Samochód może jechać, słabo przyspiesza, a przy jeździe z górki ogranicza prędkość do max 64km/h. Wystarczy jednak na zapłonie skasować błędy przez OBD i następnie odpalić samochód „jak diesla”, a nie ma błędu i samochód jedzie dobrze. Jeśli błąd jest skasowany, to aby nie pojawił się wystarczy odpalić „jak diesla”, czyli zapłon->3-5sek.->odpalamy (jeśli błąd nie był skasowany to oczywiście ten sposób nie zadziała, trzeba skasować błędy).
Podany sposób uruchamiania „jak diesla” działa tylko gdy samochód jest rozgrzany, gdy natomiast na zewnętrze jest zimno (około 0stopni lub mniej), to najpierw samochód musi się rozgrzać, dopiero wtedy skasowanie błędów skutkuje.
Jeśli samochód miał błąd, gdy jest zimno, to dodatkowo po zgaszeniu silnika, przez kilka minut kręci się (głośno) wentylator.
Dodatkowo zaobserwowałem, że po włożeniu kluczyka do stacyjki oraz po zapłonie, słychać charakterystyczne pyknięcie (jedno po włożeniu, kilka po zapłonie), gdy jest zimno zamiast „pyknięcia” słychać jedno „chrzęszczenie” (jakby coś się blokowało), wtedy wiem, że pod uruchamianiu „jak diesla” będzie błąd.
Najbardziej ogarnięty magik elektromechanik w okolicy, wymienił przepustnicę i komputer (na części używane), natomiast błędy i problem jest dokładnie taki sam (wspominał, że przepustnica gubi skrajne położenia).
Dodam, że Autoryzowany Serwis potrafi tylko zaproponować wymianę komputera silnika (przeraża mnie tylko koszt i brak gwarancji, że się uda).
Proszę o jakąś pomoc czy rady, bo już nie mam pomysłu coś dalej.
Proszę zwracaj uwagę gdzie zakładasz temat. / swoje 3 grosze doda: grigori333
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4244 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 5 Grudzień 2019, 17:32
taki temat odnośnie P1153 tu a sam to robiłem w benzynie ojca ,co prawda Corsa ,czyściłem EGR bo zalepiony utrata mocy i nie równa praca oraz ograniczone osiągi auta,zawór był zawieszony..Błąd Check na desce rozdzielczej.Po wymyciu auto bez problemu.Oraz opis kodu z innej strony gdzie są wszystkie kody kod .Na moje oko ten drugi kod jest następstwem tego pierwszego p1153 bo mechanikiem nie jestem
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 5 Grudzień 2019, 19:23
Według mnie to wina czujnika temperatury powietrza, sprawdzić trzeba by też czujnik temperatury wody skoro wentylator kręci się
P.s. Sprawdził bym też kostkę przepustnicy lub ją wymienił bo one lubią się "wyrobic"
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum