Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Nierówne, falujące obroty
Autor Wiadomość
Thundercat

Mój samochód: Citroen C2
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Grudzień 2019, 10:38   Nierówne, falujące obroty

Hej,
na zimnym silniku, głównie w zimę czasami falują mi obroty jak w filmiku. Czasami jest to dużo mocniej tak że auto prawie gaśnie, A czasami jest ok. Na ciepłym silniku zazwyczaj nie ma problemu, chociaż też się zdarza. Ma ktoś jakiś pomysł? Jest to citroen c2 1.4hdi.

https://www.youtube.com/watch?v=boIN2lE6mws

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4265
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 3 Grudzień 2019, 16:00   

Paliwo gorszej jakości na zimnym,stary olej lub nie właściwej lepkości,czasem coś gorzej pracuje na osprzęcie,nie równa kompresja na zimnym,opory alternatora i można gdybać;) do tego gorsze odczyty z przepływomierza bo już brudny..

 
 
Thundercat

Mój samochód: Citroen C2
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Grudzień 2019, 11:57   

Paliwo testowałem na różnych markowych stacjach i nie zauważyłem różnicy, Olej też wymieniany i ok. Kompresja jakiś czas temu była sprawdzana i była ok ( tylko być może na ciepłym).
Ehh jak zwykle nie może być za łatwo.
Kiedyś podejrzewałem wtryskiwacze bo już 2 mi padły i te objawy wtedy się pogarszały, ale miałem wtedy też inne objawy ( czkawka i przerywanie podczas jazdy. no i wtedy nierówne obroty były niezależnie od temperatury)

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Grudzień 2019, 14:00   

Witaj. Sprawdz czujnik temperatury silnika. One czesto padaja, taka ich natura. Zimny silnik powinien miec podwyzszone obroty. Jesli obroty sa zbyt niskie , sprawdz jaka temp. pokazuje czujnik na zimnym silniku.

 
 
Thundercat

Mój samochód: Citroen C2
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Styczeń 2020, 11:39   

Hej, przez jakiś czas było trochę lepiej a mało jeździłem i zapomniałem o problemie, ale znowu się pogorszyło. O czujniku też myślałem. Niestety nie wyświetla się u mnie temperatura silnika, ale chyba spróbuję wymienić czujnik w ciemno, jak go znajdę :P ( cena ok 30 zł )

 
 
Thundercat

Mój samochód: Citroen C2
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Styczeń 2020, 13:45   

AAA i chodziło ci o czujnik temperatury cieczy chłodzącej?( zielony)
Czy jak go wyciągnę to wyleje mi się płyn chłodniczy? czy może się zapowietrzyć cały układ?

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 22 Styczeń 2020, 09:54   

Zielony, dużo się nie wyleje.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Thundercat

Mój samochód: Citroen C2
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Styczeń 2020, 09:57   

Wczoraj podjechałem do mechanika, niestety cytryna zdążyła się nagrzać i było już ok. Po rozmowie stwierdziłem ze to może być milion, rzeczy i bez sensu wymieniać w ciemno. Spróbuje sprawdzić ten czujnik,

 
 
Thundercat

Mój samochód: Citroen C2
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Luty 2020, 11:09   

Wymieniłem jednak ten czujnik i nic się nie zmieniło :( Trudno:( Co do objawów to mogę dodać jeszcze trudności w odpalaniu. Gdy temperatura spada poniżej zera, trzeba chwilę pokręcić, żeby odpalił. świece jakiś czas temu były sprawdzane, ale czy któraś z nich może być za to odpowiedzialna? ( mechanik mi mówił, że w nowszych dieslach świece używane są do rozruchu tylko przy dużych mrozach).

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 5 Luty 2020, 13:20   

Jesli myslisz, ze na odleglosc dostaniesz prawidlowa diagnoze, to jestes bardzo duzym optymista. Silnik diesla nowej generacji to naprawde skomplikowana maszyneria. Tu na forum dostales tylko informacje, gdzie powinienes szukac przyczyn. Jesli masz problem ze startem silnika sprawdz system paliwowy. Mozliwe, ze problem dotyczy filtra paliwa, ale moze tez dotyczyc pompy zasilajacej, jak i pompy WC i wtryskiwaczy. Mozliwe, ze gdzies dostaje sie powietrze. Swiece nie powinny miec znaczenia - to jest wtrysk bezposredni i tu swiece poprawiaja tylko spalanie po odpaleniu ze wzgledu na tlenki ozotu . Do ustalenia przyczyny potrzebna jest dobra diagnostyka z podgladem parametrow. Tego nie da sie ustalic na odleglosc.
Obstawiam uklad paliwowy, ale tu naprawde duzo powie dobry diagnosta. Typ z czujnikiem podalem tylko z autopsji, jako czesta usterka w Citroenach, ale to wcale nie znaczylo, ze na 100% dotyczy Twojego samochodu. Zycze powodzenia.

 
 
Thundercat

Mój samochód: Citroen C2
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Luty 2020, 13:09   

Ok, dzięki za wyczerpującą odpowiedź. zdaje sobie sprawę, że tutaj mogę uzyskać tylko informację o najczęstszych przyczynach takiego zachowania. Z tą diagnostyką jest najgorzej, ponieważ objawy nie występują zawsze, a też nie chce, żeby mechanik strzelał z wymianami często drogich części.Muszę chyba poczekać aż objawy się pogorszą i będę mógł zostawić komuś samochód wiedząc ze wystąpią.

 
 
Thundercat

Mój samochód: Citroen C2
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Luty 2020, 10:23   

A powiedzcie mi. Bo dziwi mnie to, że nierówne obroty występują tylko po całkowitym zatrzymaniu samochodu. W momencie gdy się toczę na luzie jest ok. Problem występuje tylko po całkowitym zatrzymaniu po ok sekundzie.
Może to jest jakaś wskazówką?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4265
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 25 Luty 2020, 19:31   

Thundercat, Podejrzewam że jazda na luzie komputer wie że auto się toczy i podtrzymuje obroty,bo podobnie mogę powiedzieć o swych obserwacjach z xsarą w dieslu..

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA