Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Wysokie spalanie BP
Autor Wiadomość
Małek

Mój samochód: XM
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Standart
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: Małopolskie
Wysłany: 29 Wrzesień 2019, 11:21   Wysokie spalanie BP

Witam, nie typowy problem ze spalaniem w aucie, chwiałbym zapytać posiadaczy Xanti z silnikiem 2.0 16V w automacie, z gazem jak i bez.

Jak kształtuje się spalanie po mieście i w trasie.

Bo, moja Xantia z sterownikiem MP5.2 Bosch ma straszne rozbieżności w spalaniu, po mieście i w trasie.
Zastanawiam się czy nie jest to wina sterownika gazowego, bo w mieście gazu spali 20l/100, a w trasie wynik był około 9l/100. Co do benzyny, po mieście pali tyle samo jak nie ciut więcej, co gazu około 20l-22l/100 w trasie jeszcze nie próbowałem na benzynie, ale raczej różnicy się nie spodziewam.
Czy w ogóle da się podglądnąć mapy benzynowe w tym sterowniku. Już ją chwile mam, ale od nie dawna poruszam się po mieście.
Myślałem na początku, że poleciała sonda lambda, ale sonda działa ładnie oscyluje miedzy około 125mV do 1000mV. Jedynie coś się dzieje gdy zostanie przełączone paliwo na gaz i sonda zatrzymuje się na około 170mV. Ale, co ciekawe nie za każdym razem. (Sterownik gazu Tech Gaz)

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Wrzesień 2019, 15:18   

Sprawdz jakims prostym testerem (ELM np.) korekcje dlugoterminowe w sterowniku silnika. Powinny oscylowac okolo 0 +; - 10% . Jesli podchodza pod 20% odchylki to masz bardzo zle wysterowany gaz, a to powoduje brak mocy na gazie i jeszcze gorszy stan na benzynie , co z kolei przeklada sie na duze zuzycie paliwa. Mysle, ze masz duze problemy ze swiecaca sie lampka silnika.
Powinienes najpierw wyzerowac adaptacje silnika, pojezdzic na benzynie z min. 200 km i dopiero doregulowac ustawienia gazu. Oczywiscie na benzynie musi byc wszystko w porzadku, a wiec korekcje +, - 5% i powrot mocy, oraz spadek zuzycia do wartosci nominalnych ( srednio do okolo 10l/100 ) i dopiero wtedy ustawiac gaz.
To, ze silnik jezdzi na gazie (jakos) , nie oznacza, ze nie nalezy serwisowac instalacji. Czasami zapchanie filtra, czasami mapsensor, czasami parownik lubia niedomagac, a wszystko odbija sie na zuzyciu paliwa i moze szybko prowadzic do uszkodzenia silnika. Powodzenia

 
 
Małek

Mój samochód: XM
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Standart
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: Małopolskie
Wysłany: 29 Wrzesień 2019, 18:12   

Dziękuję za fachową poradę.

Ja zaopatrzyłem się w Lexia3, ale nie wiem czy tu mogę załączać z tego rzuty ekranu.
O tym: "korekcje dlugoterminowe" czytałem sporo, ale ja tego parametru w podglądzie parametrów nie posiadam chyba, że to parametr: "RCO El.zaw.kanis 00%"

Komputer gazowy nie pokazuje mi tych parametrów "korekcje dlugoterminowe" w okienkach "Short term trim" i "Long term trim" mam mam za pytajniki (??)

Na tą chwilę przejechałem na benzynie 150 kilometrów. I przełączyłem się na gaz efekt kontrolka silnika świeci.

Jeśli chodzi, o błędy silnika tzw... tak świeci się kontrolka silnika.
Jak robiłem trasy w lecie temperatura, po wyżej 20 stopni nie zauważyłem aby coś mi świeciło okres utrzymywał się około 3 miesięcy, po zakupie auta i robiłem tylko długie trasy i na 40 litrach gazu robiłem średnio ~420 kilometrów spokojnej trasy, co daje wynik 9l/100, bez autostrad. Na autostradzie prędkość średnia ~120kmh wyszło około 10l/100 tempomat. Jak zacząłem regularnie używać auta na krótkim dystansie około 10 kilometrów dziennie (spalanie na tym etapie mnie zaniepokoiło spodziewałem się około 13 no 14 l/100, ale nie 20l/100), to taki stan wytrzymał około dwa tygodnie, po czym zaczęła migać kontrolka silnika przeważnie z rana jak temperatura powietrza zaczęła oscylować w granicach 15 stopni i niżej.
Wiedziałem, że jest to wina gazu, bo taki stan rzeczy nie powtarzał się na benzynie. Zaglądnąłem do sterownika gazowego i zonk wyszło, że reduktor do regeneracji, bo ciśnienie dochodziło do prawie dwóch barów. Po regeneracji parownika aktualnie parametr ciśnienia gazu, są w całym zakresie prawie wzorowe. Ale mimo, że parametrowo jest porządku to nadal miałem problem z świeceniem kontrolki silnika. Przeprowadziłem jazdę z korekcją dynamiczną mapy gazowej aby dostosować czasy wtrysków gazu do czasów wtrysku benzyny i auto jeździ tak samo na gazie jak na benzynie nie ma żadnej różnicy pomiędzy paliwami. Ale kontrolka za świeca się w dwóch przypadkach przy niskich obrotach jak i przy wysokich około 2300. Mnożnik gazu ustawiłem na 1.41, ale wczoraj przeprowadziłem ponowną auto kalibrację (po wymianie akumulatora) i przy tej samej mapie ustawiło mi mnożnik na 1.51 przejazd próbny nie wykazał błędów.
Jutro z rana zobaczę czy kontrolka się zaświeci.

Co do defektu jaki wskazuje komputer to:

Defekt przelotny
Regulacja składu ograniczenie dolne
Prędkość silnika 800 obr/min
obciążenie silnika 1.5 milisekund

Defekt przelotny
Dostosowanie składu multiplikatywne ogranicznik górny
Prędkość obrotowa silnika 2120 obr/min
Temperatura cieczy chłodzącej 87 °C

Raczej wiem, że powyższe problemy są związane z mieszanką powietrzno-paliwową, ale nie do końca wiem czy w tych przypadkach jest za ubogo czy za bogato.

I teraz martwi mnie jedna rzecz mianowicie czas wtrysków w Lexia pokazuje na poziomie ~2,8ms - 3,4ms, w sterowniku gazowym nie spada, po niżej ~4,2ms - 5,2 ms (wolne obroty).

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4280
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 29 Wrzesień 2019, 19:16   

Małek, Możesz dać zrzuty ,tylko na fachowca od tego musisz poczekać..;)

 
 
Małek

Mój samochód: XM
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Standart
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: Małopolskie
Wysłany: 29 Wrzesień 2019, 19:55   

Jestem prawie pewny, że to spowodowane jest zbyt ubogą lub z byt bogata mieszanką, ale chciał bym potwierdzenia.

Ok załączam rzuty ekranu jeśli chodzi o gaz, to nie mam rzutu z nowymi parametrami, ale parametr czasu wtrysku benzyny mam na takim samy poziomie od początku tak jak pisałem w wcześniej waha się:



21.jpg
Plik ściągnięto 25 raz(y) 270,17 KB

WTRYSKI.jpg
Plik ściągnięto 28 raz(y) 252,16 KB

LEXIA4.jpg
Plik ściągnięto 24 raz(y) 204,21 KB

LEXIA2.jpg
Plik ściągnięto 16 raz(y) 114,48 KB

LEXIA1.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 112,55 KB

LEXIA0.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 147,8 KB

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Wrzesień 2019, 22:36   

Nie mialem nigdy do czynienia z Tech Gaz, ale wydaje mi sie , ze mimo wszystko cos jest nie tak. Jesli masz map sensor do gazu, to moze jego usterka prowadzi do takich bledow: sterownik gazu nie widzi zmian obciazenia silnika i dlatego masz ze dziwne wartosci bledow mieszanki. Po prostu brak korekcji skladu w funkcji obciazenia. Widze, ze jestes dobrze zaopatrzony w sprzet, ale przydalby sie ktos kumaty.
Odnosnie Lexii i korekcji dlugoterminowych podobno mozna wejsc w EOBD , to wtedy mozna podejrzec wartosci korekcji.
Dziwi mnie bardzo, ze na gazie nie masz mozliwosci podgladu sond Lambda, moze w tym sterowniku gazu niema takiej mozliwosci?
Wejdz moze na https://lpg-forum.pl/. Znajdziesz tu pomoc i duzo wiedzy na temat gazu w samochodzie.
Swoja droga to mysle, ze 1.5 Bar to za duzo, a i mnoznik za wysoki, no ale nie znam Techa ….

 
 
Małek

Mój samochód: XM
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Standart
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: Małopolskie
Wysłany: 1 Październik 2019, 19:59   

Cóż napisałem, że nie ma nowych rzutów z gazu, bo nie robiłem jak zrobię to dam informacyjnie. Gaz tech to najgorsza z znanych na tym forum instalacji gazowych. Ale mniejsza z tym. Jak już napisałem chciałem wiedzieć jakie jest spalanie citroenów xantia z tymi silnikami ewentualnie w automacie, bo w internecie można znaleźć wartości w granicach 10-13l, po mieście. Czasem ktoś napisze 20l, ale te ignorowałem jako skrajne.
Co do instalacji gazowej, to technik, co to robił chyba nie wiedział jak wpływa częstotliwość na długość kabla, bo załadował całą wiązkę do samochodu. Ale możliwe, że sam komputer gazowy wprowadza błąd pomiarowy. Map sensor działa, bo po regeneracji parametry mam poprawne oprócz właśnie tego czasu wtrysku benzyny, który drastycznie się różni. Sam komputer ma wbudowany emulator wtrysków i bez niego nie ma możliwości zapalenia samochodu. Bedę musiał się pobawić i skrócić tą mieszaninę kabli.
Parametry gazu odnośnie ciśnienia mam w normie parownik trzyma ciśnienie na poziomie 1-1,3bara natomiast drugi parametr ciśnienie kolektorze jest na poziomie ~1,5-2,5bara.

Aha co do sondy lambda to sterownik nie mam jej podłączonej i nawet w instrukcji jest napisane że podłączenie sondy lambda jest niewskazane.
Notka z instrukcji:
"Podłączenie czujnika tlenu (sondy lambda)
OPCJA nie podłączać sondy lambda. Podłączać tylko w wypadku problemów przy
kalibracji. Nigdy nie podłączać sondy lambda przy kalibracji z OBD – sygnał widoczny
automatycznie.
Podłączenie czujnika tlenu do sterownika gazowego polega na znalezieniu przewodu
sygnałowego sondy i przylutowaniu do niego przewodu fioletowego (O2_IN (fioletowy).
Wówczas sterownik gazowy tylko odczytuje wartość napięcia z sondy lambda. ZABRANIA
się podłączania do szeroko zakresowej sondy lambda."

Kalibracje przechodzi, ale zastanawiałem się nad tym aby jednak podłączyć sondę lambda do tego komputera.

Natomiast szukam odpowiedzi na temat czasów wtrysku benzyny, bo przy tak wysokich wartościach nie mogę zejść z mnożnikiem poniżej 1,4, bo samochód dziwnie się zachowuje, aktualnie, po ponownej kalibracji zostawiłem 1.51 wiem że to za wysoko, ale kontrolka silnika przynajmniej nie święci za często.

Pytanie na ile mogę ufać Lexia, a na ile wskazaniom komputera gazowego na razie nie mam oscyloskopu aby się podpiąć i to sprawdzić.

 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2 Październik 2019, 15:24   

Zrób screeny wszystkich stron z tego programu i zdjęcia jak to jest wrzucone pod maskę. To jest sekwencja?

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
Małek

Mój samochód: XM
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Standart
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: Małopolskie
Wysłany: 6 Październik 2019, 16:18   

Załączam resztę rzutów z programu (inna nazwa tej instalacji to DTGas).

I tak mnożnik musi być na 1.4 (delikatnie faluje) lub wyżej, bo poniżej silnik dość mocno faluje i potrafi zgasnąć. Przy mnożniku 1,51 silnik pracuje płynnie.

Zaglądnąłem do sterownika gazowego i okazało się, że do wymiany były praktycznie wszystkie kondensatory, bo albo miały połowę swojej pojemności, albo zbyt wielkie upływności.
Ale, po wymianie czasy wtrysków nie spadły. Po wymianie kondensatorów sterownik zaczął pokazywać błędy, i wychodzi na to, że muszę wymienić wtryskiwacze. Przed wymianą kondensatorów mimo że miałem od czasu do czasu zanik mocy między 1000-2000 obrotów nic nie wykazywał teraz zaczął.
chyba, że przez to jak wyprostowałem kable z tego kokonu jaki miałem.
Średnicą dysz tez polecieli, bo moje mają rozmiar 4,3mm



20191006_154123.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 379,16 KB

20191006_154106.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 422,21 KB

gaz7 wolne obroty.jpg
Plik ściągnięto 23 raz(y) 285,05 KB

gaz8 wolne obroty.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 217,18 KB

gaz6 wolne obroty.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 258,63 KB

gaz5 wolne obroty.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 257,96 KB

gaz4.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 275,26 KB

gaz3.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 257,66 KB

gaz2.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 276,77 KB

gaz1.jpg
Plik ściągnięto 16 raz(y) 302,32 KB

 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 9 Październik 2019, 15:54   

Nie wiem co tam jest nawywijane w tej instalacji, bo po zdjęciach trudno coś zobaczyć. A nawywijane jest na pewno. Czas wtrysku benzyny wskazuje na to że pomimo dysz 4,3mm i tak wysokiego cisnienia gazu silnik pracuje na ubogiej mieszance. Niestety ze zdjęć nie jestem w stanie powiedzieć czym jest to spowodowane.

Mała dygresja. Stroiłem ostatnio Volvo ojca. 282 konie mechaniczne, 2.8 litra pojemności i biturbo. Przy ciśnieniu 1 bar i dyszach 3.5mm auto jeździ jak powinno. Sterownik STAG. Pomyśl o tym. Tu masz dysze 4,3 mm i 1,5 bara.

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
Małek

Mój samochód: XM
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Standart
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: Małopolskie
Wysłany: 4 Styczeń 2020, 09:36   

Ponownie wracam do tematu. I muszę zweryfikować swój błąd odnośnie pomiaru dysz które wpisałem dysze były rozwiercone do 2,5mm i tu przepraszam za wprowadzenie w błąd.

Po ostatnim opisie postanowiłem zmienić wtryski gazu na STAG AC W02 i zgodnie z instrukcją producenta wtrysków, rozwierciłem dysze na 2,3mm.

Na nowych wtryska, i po kalibracji jedynym efektem jest brak świecenia kontrolki "check engine" pozostałe parametry bez zmian czyli ciśnienie gazu w przedziale 1-1,3Bara ciśnienie kolektora również się nie zmieniło i jest w granicach 1,5-1,8Bara

Tylko spalanie jest ciekawe:
spalanie po mieście na przejechane 210km/h wychodzi niezmiennie 15~~18litrów BP i 40 litrów LPG :( z tym że BP używam tylko do odpalenia i rozgrzania silnika do 50 stopni, po czy załącza się gaz. Przełączenie na gaz następuje praktycznie, po kilku minutach lub, po przejebaniu około 1000m bardzo szybko się rozgrzewa. jak temperatura jest, po wyżej 7- 10 stopni to gaz załącza się jeszcze przed wyjechaniem z pod domu. Czyli na BP pokonuję jakieś 2-3kilometry dziennie.

Próbowałem resetować komputer benzyny jeżdżąc na BP, ale po wypaleniu trzech baków stwierdziłem, że to raczej nic nie da spalanie się nie zmienia.

Pytanie czy ktoś ma może jakąś aktualizację to sterownika MP5.2??.
Mam podejrzenie, że został podmieniony komputer od silnika. Mam stały błąd kluczyka który nie jest rozpoznawany przez sterownik. Mimo, że kasuje błąd to i tak powraca. Ale może to nie jest powiązane.


Aha no i po spadkach temperatur mam zasłonę dymną za sobą czy to na benzynie czy na LPG gesty biały dym.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA