Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Zatkany filtr FAP w C5 X7 ?
Autor Wiadomość
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Grudzień 2017, 08:26   

pawel_s napisał/a:
Co się wypala to się wypala a reszta zostaje
pawel_s napisał/a:
nie ma takiego czegoś jak wypalanie automatyczne w samochodzie

Widze Pawelku, ze masz problemy ze zrozumieniem podstawowych zjawisk zachodzacych w eksploatacji pojazdow diesla. Pewnie jestes po gimnazjum, to wtedy wybaczam. Mama nigdy nie ostrzegala, ze najpierw zdobadz wiedze i dopiero potem zabieraj glos?
Bylem na swieta w Polsce. Prawie kazdy samochod kopci, jak nie niebiesko, to czarno. Wszyscy wciskaja gaz do dechy nie patrzac za siebie, jakby nie mieli czasu na spokojna jazde. Gdzie Wam tak sie spieszy? Na cmentarz chyba jeszcze nie?
Zycze reflekcji i zauwazenia, ze inni tez chca dojechac i przezyc te podroz. Moze odpuscie troche na Nowy Rok?

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 29 Grudzień 2017, 21:28   

miałem ostatnio na "warsztacie" c4 picasso... fap sadził błędami az miło... zapchanie według kompa 98% wypalenie nie możliwe bo przy tym były błedy świec zarowych i klapy powietrza...
po skasowaniu błedów te nie wróciły ( nie odrazu) i zrobiłem wypalanie wymuszone w czasie jazdy...
po pierwszym wypaleniu stan filtra nie zszedł do 0 tylko na 60%, po drugim na 20 a po trzecim na 2... i tak zostawiłem...
auto po delikatnej naprawie usterek śmiga jak nowe... i nic juz nie świeci... czasem trzeba auto "przedmuchać" żeby było ok... a u nas niestety większość myśli że jak w mieście wciśnie 1-2km to będzie po wszystkim...
pierwsze wypalanie w tym c4 było przez 18km... i to ciagle jechane powyżej 60 i specjalnie trzymane powyżej 3tyś obr/min...
polecam (jeżeli faktycznie jest zapchany) zrobić trasę z 50km ciągiem z wyższymi obrotami... zaszkodzić nie zaszkodzi a może pomóc...

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Szelek67

Mój samochód: C-Crosser
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: exclusiv
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 81
Skąd: Płock/Mazowsze
Wysłany: 28 Kwiecień 2018, 07:50   

Witam, podłączę się pod temat.Od jakiegoś czasu wyskakuje mi błąd P11AA co może wskazywać na uszkodzenie czujnika od turbiny.Mechanik jednak podpowiedział że zanim zmienię czujnik to warto coś innego sprawdzić. Może błąd ten być efektem zapchania fap-u.Pozwoliłem sobie na załączenie plików z opisem błędu i szczegółami fap. Jęśli ktoś z szanownych forumowiczów zna się na temacie to poproszę o pomoc w temacie za co z góry dzięki serdeczne.



zuzycie fap.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 556 raz(y) 256,47 KB

blad p11a.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 484 raz(y) 193,51 KB

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Kwiecień 2018, 11:48   

Witam. A moze szanowny Mechanik sprawdzilby stan podcisnienia na sterowaniu turbiny - wyraznie widac, ze Turbo przeladowywuje, co zreszta wskazuje opis bledu. Nic nie ma w nim o stanie czujnika kopiowania, jest tylko niespojnosc regulacji. Jesli podcisnienie w normie, to do wymiany elektrozawor, albo nieszczelnosc gruszki przy turbinie.
Odnosnie FAPa , wszystko z nim w porzadku, po za zbyt czestym wypalaniem. Srednia 250 km miedzy wypalaniem to troche zbyt czesto, ale to nie ma nic wspolnego z opisanym bledem i stanem samochodu.

 
 
Szelek67

Mój samochód: C-Crosser
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: exclusiv
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 81
Skąd: Płock/Mazowsze
Wysłany: 1 Maj 2018, 07:56   

Dzięki za pomoc,pozdrawiam

 
 
Erinye

Mój samochód: CITROEN C5 II
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: ON
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 262
Skąd: BYDGOSZCZ
Wysłany: 8 Styczeń 2020, 21:42   

Podepnę się, bo wątków jest niezliczoną ilość i już zgłupiałem. Otóż sądzę, bo oczywiście kontrolki informujące o wypalaniu filtra nie ma, że wypala mi się zbyt często (silnik nie zagrany, wentylator buczy na najwyższych obrotach no i chyba słyszę cykanie jak przy włączaniu podgrzewania tylnej szyby). Błędu jeszcze nie ma na desce rozdzielczej, ale raz po raz szarpinie autkiem. No więc... Za 450zł mogę oddać do regeneracji, choć to chyba jeszcze nie jest potrzebne. Kupię więc specyfik do wtryśnięcia w filtr i niech się sadza wypali. Pytanie, czy przy opcji pierwszej i drugiej muszę dawać auto do ustawiania czegoś w komputerze (i tym samym generować dodatkowe koszty). Tryb jazdy mam typowo miejski i krótkie dystanse, więc naturalnie filtr nie ma kiedy się oczyszczać, a nie chcę go zajechać.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 13 Styczeń 2020, 07:07   

Erinye, a może na początek przegoń go po jakiej autostradzie niech się wypali porządnie i do końca...
:roll: :roll: :roll:

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Styczeń 2020, 09:06   

Erinye napisał/a:
Kupię więc specyfik do wtryśnięcia w filtr i niech się sadza wypali

Witam. Zadnego specyfiku do filtra nie dawaj - problemem nie sa sadze! Problem lezy w pozostalosci dodatku osadzonym w filtrze! Nalezy wymontowac filtr (a w zasadzie jego polowke, dolna czesc, bo w tym modelu filtr jest rozbieralny ) i wyplukac go zwykla woda przez okolo 3 godziny. Nastepnie zlozyc wszystko i smialo jazda ( na poczatek spokojnie, aby pozostalosci wody odparowaly. Warto napelnic zbiornik dodatku i wyzerowyc liczniki dodatku i dodatku odlozonego w filtrze. W tym modelu filtr ma mala pojemnosc i znaczaco skraca sie sredni przebieg miedzy wypalaniem przy przebiegu ponad 100 tys. km. Normalnie przy okolo 150, 160 tys filtr jest tak zapelniony dodatkiem, ze wypalanie odbywa sie co 200 km. Po prostu osad z dodatku zapelnia objetosc filtra, nie zostawiajac duzo miejsca na sadze.
Twoj model to mkI FL. Jesli dasz rade odkrecic rurke od czujnika roznicowego na dole filtra, demontaz tegoz zajmie 10 min. Mozna sprobowac uzyc palnika gazowego do poluzowania nakretki.
Jestes w stanie zrobic to sam bez udzialu jakiegokolwiek mechanika, ktory skasuje za nicnierobienie . Sam pisales o kwocie 450 pln. Cala operacja to lanie wody.
Zerowac licznikow tez nie musisz, niczym to nie grozi, ale zmieni stan informacji o stanie filtra. Wyplukany filtr jest jak nowy, o jego stanie swiadczy wartosc cisnienia roznicowego ( 0 mBar na wolnych obrotach ) i to wartosc tego cisnienia steruje wypalaniem. Zycze powodzenia i prosze , abys nigdy nie zgodzil sie na usuniecie filtra.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Styczeń 2020, 21:23   

Jesli nie jestes pewien, czy wypalanie dziala, wystarczy sprawdzic Lewe lusterko - jesli robi sie cieple, oznacza to , ze dziala wypalanie. Wlaczanie sie wentylatora swiadczy raczej o uszkodzeniu sterownika, umieszczonego przy silniku wentylatora. Sterownik ten jest podatny na uszkodzenia korozyjne, niemniej ciezki do naprawy. W czysie wypalania zmienia sie tez odglos wydechu, staje sie bardziej basowy.
Dopisuje to, bo wczesniej nie mialem zbyt duzo czasu. Powodzenia

 
 
pawlus17


Mój samochód: Citroen C5 3.0 V6, 2CV 1986, C2, C2, C3,C3,C4
Poj. silnika (cm3): 2997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 75
Skąd: Billerbeck 48729
Wysłany: 13 Styczeń 2020, 23:16   

Witam, dodam swoje 3 słowa w tej sprawie. Ostatnio w c4 1.6 HDI wywalilem DPF no i płukanie... leciało z niego jak by swiniaka zabijac.. czerwone i rude razem... płukanie woda w lewo prawo itp... ciśnienie z kranu i oo hmmm godziny...

Efek:

Teść zadowolony ... teraz sie lepiej zbiera i szybciej jedzie ... przy okazji silnik otrzymał nowy EGR.

PS. Wcześniej miałemC5 x7 2009 2.0 HDI 163 KONIE i tam filtr był spawany.

_________________

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 14 Styczeń 2020, 10:17   

dejnekomirek, w moim bolidzie wentylek też startuje w czasie wypalania... bez względu na temperaturę silnika. ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 14 Styczeń 2020, 14:29   

Mozliwe, ze tak sie dzieje. Mialem MkI FL 1.6 hdi i wentylator nie wlaczal sie przy wypalaniu. wlaczalo sie natomiast ogrzewanie tylnej szyby i lusterek bocznych.
Jak kupilem auto z przebiegiem 180 tys. , to wypalanie srednio 250 km. Po wyplukaniu filtra srednio 850 km.

 
 
grzegorz1975

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 19 Kwi 2014
Posty: 98
Skąd: Chełm
Wysłany: 16 Styczeń 2020, 21:35   

Siema na youtubie jest filmik w którym miejscu trzeba ciąć tniesz płuczesz spawasz kodujesz i po sprawie
https://www.youtube.com/watch?v=M6RKnHmq6dQ

_________________
grzegorz1975
 
 
goomish

Mój samochód: c5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: tourer
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 01 Lis 2022
Posty: 19
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2 Listopad 2022, 17:44   

Na początek witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

Mój samochód to C5 x7 2.0 hdi 163km rocznik 2011. Czy da się w nim oddzielić FAP od katalizatora, czy trzeba go rozcinać żeby go wyczyścić?
Pozdrawiam

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 2 Listopad 2022, 19:25   

Witaj. Bez ciecia rury nie oddzielisz tego, z tym, ze w niczym to nie przeszkadza, po za potrzeba posiadania troche wiekszego miejsca na plukanie. Woda w niczym nie przeszkadza katalizatorowi. Wystarczy wlozyc waz z biezaca woda do rury od tylu filtra. Warto tak zamocowac, aby mozna bylo wymusic przeplyw wody. Mozesz smialo zostawic tak na pare godzin, minimum okolo 4 godziny. Warto co jakis czas, np. co pol godziny zmienic kierunek przeplywu wody, chociaz nie jest to konieczne. Po wyplukaniu odstawic do ociekniecia i mozna montowac. Odpalenie silnika i pozostawienie na wolnych obrotach (okolo 30 min.) pozwoli osuszyc filtr z resztek wody. Mozna tez po tym czasie wykonac przejazdzke , aby byc pewnym poprawnosci suszenia. Warto sprawdzic cisnienie roznicowe po suszeniu ( powinno spasc do 0 - 2 mBar ) na wolnych obrotach. Nastepnie dokonac wymiany filtra na nowy testerem i sprawdzenie , ewentualnie uzupelnienie ilosci dodatku w zbiorniku, czy tez w nerce. Po tym wszystkim mamy przyjemnosc jazdy bez problemow z filtrem przez okolo 150 do 200 tys. km. Powodzenia.

P.S. Mimo tego, ze wielu tak robi, nie rozcinalbym wydechu. Zawsze miejsce spawania szybciej ulega korozji, a nie ma to zadnego znaczenia dla wydajnosci plukania, istotna jest przeplyw wody. To woda rozpuszcza pozostalosci dodatku w filtrze.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA