Pies
Mój samochód: Citroen Evasion
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benz/lpg
Wersja:: Liberty (kamper)
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 20 Sty 2020 Posty: 6 Skąd: Sanok
Wysłany: 21 Styczeń 2020, 09:59 Brak iskry na jednym lub dwóch przewodach
Witam, mam taki problem że od jakiegoś czasu autko chodzi na trzech lub dwóch cylindrach. Zdiagnozowałem brak iskry na 2 i 3 cylindrze. Wymieniałem już świece, kable, 2xcewkę, wtyczka do wydaje się ok. Dodam że ta usterka pojawiała się czasowo. Jakieś pół roku temu od czasu do czasu np na 5-10km i potem był spokój przez miesiąc, teraz sytuacja sie odwróciła i nie da sie jeździć. Silnik to 2.0 c.t. benz.turbo lpg 147KM.
Mechanicy w mojej okolicy nie wiedzą co może być przyczyną.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4243 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 21 Styczeń 2020, 10:27
W punciaku jaki miałem taka praca na dwa cylindry to był efekt już stały i od razu,poszedł sterownik silnika-podmieniony na używany (wyzerowane IMO i skasowane błędy u elektronika) ,bo skoro stwierdzasz brak iskry to raczej nie wtryski..Też najpierw kupiłem jedną z cewek ale się okazało że dalej brak iskry..Druga sprawa jedź do kogoś co obsługuje francuskie auta ,może ma Lexie i odczyta usterki
Pies
Mój samochód: Citroen Evasion
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benz/lpg
Wersja:: Liberty (kamper)
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 20 Sty 2020 Posty: 6 Skąd: Sanok
Wysłany: 22 Styczeń 2020, 05:44
dzięki za pomoc, spróbuje poszukać tego sterownika. Byłem odczytywać błędy, ale nic nie wykazało.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4243 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 22 Styczeń 2020, 11:03
Pies, check się nie świeci? na Lexi byłeś czy co innego? Bo uniwersalnymi nie odczyta..co najwyżej temperaturę silnika /obroty i parę drobiazgów;)
Pies
Mój samochód: Citroen Evasion
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benz/lpg
Wersja:: Liberty (kamper)
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 20 Sty 2020 Posty: 6 Skąd: Sanok
Wysłany: 24 Styczeń 2020, 11:21
Check sie nie świeci na stałe, jedynie raz na jakiś czas na 3sek. i gaśnie. Na Lexi chyba nie byłem, myślałem, że chodzi o ten typ starej kostki. Ale tam tkj.piszesz ubogie informacje. Mechanikowi tylko nie pasowały prądy sondy to została zmieniona tylko że oczywiście nic to nie dało...
Pies
Mój samochód: Citroen Evasion
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benz/lpg
Wersja:: Liberty (kamper)
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 20 Sty 2020 Posty: 6 Skąd: Sanok
Wysłany: 24 Styczeń 2020, 11:54
Troszkę ogarnąłem temat tej Lexii to wydaje mi sie gość ją miał bo na lapku pokazywało parametry na żywo m.in. prąd sondy, temp.spalin, czasy wtrysków itp.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Styczeń 2020, 12:45
Witam. Zostaw Lexie w spokoju. Tu definitywnie problem dotyczy cewki, albo sterownika silnika. Do sprawdzenia sterownik, okablowanie i cewka. Jesli iskra jest na 1 i 4 cylindrze, to tylko brak sterowania moze byc powodem braku jej na 2 i 3 cylindrze. Zle wartosci sond , czy sondy sa pochodna zlego spalania. Wroc do starej sondy, a zmien lepiej mechanika, bo ma problemy z wiedza.
Sterownik mozna oddac do naprawy, mozna tez podmienic na sprawny.
Powodzenia
Pies
Mój samochód: Citroen Evasion
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benz/lpg
Wersja:: Liberty (kamper)
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 20 Sty 2020 Posty: 6 Skąd: Sanok
Wysłany: 30 Styczeń 2020, 04:39
Zacząłem ruszać wtyczką od modułu zapłonowego i auto zaczęło chodzić, możliwe że poruszałem również modułem, bo po jego odkręceniu na styku blaszki był biały kruszący się nalot. Myślałem że jest zaśniedziały ale ponoć to pasta przewodząca. Co by to nie było moim zdaniem mocno ograniczało przepływ, chyba że to nie miało znaczenia. Poczyściłem to i styki i kostkę i autko śmiga. Nie wiem tylko czy brak tej pasty nie bedzie powodował przegrzewania modułu itp.? chociaż to co było na pewno nie spełniało swojej funkcji...
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 30 Styczeń 2020, 16:26
Brawo! Przyznam, ze o tym nie pomyslalem. Ze ten silnik ma rowniez modul zaplonowy. Dziwne tylko, ze zly kontakt wylaczal tylko 2 cylindry ( no , ale kreativ technologi jest zadziwiajaca ). Paste lepiej odswiez - mozesz uzyc jakiekolwiek pasty do radiatorow - powinienes dostac w kazdym sklepie z czesciami elektronicznymi. Brak pasty moze grozic przegrzaniem modulu, szczegolnie w upaly. Pozdrawiam
Pies
Mój samochód: Citroen Evasion
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benz/lpg
Wersja:: Liberty (kamper)
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 20 Sty 2020 Posty: 6 Skąd: Sanok
Wysłany: 1 Luty 2020, 15:49
Ok zastosuje się. Dziękuję wszystkim za rady
Dzięki wam wiadomo było gdzie szukać! A z tymi mechanikami to wam powiem, że ręce opadają - auto stało miesiąc, a gość tam nawet nie zajrzał!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum