studendd
Mój samochód: Citroen Xantia HDI
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 26 Lut 2010 Posty: 54 Skąd: okolice Tomaszowa
Wysłany: 13 Lipiec 2013, 16:55 Głośna praca silnika
Witam.
I kolejna złośliwość "cytryny".
Ostatnio zauważyłem, że silnik pracuje wyraźnie głośniej niż zwykle, jeżeli temperatura otoczenia jest niższa, im cieplej na dworze tym silnik pracuje ciszej. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy rozgrzany. Zauważalne jest to tylko w czasie jazdy, ewentualnie na postoju gdy dodam gazu. Na wolnych obrotach pracuje jednakowo niezależnie od temperatury.
Jeden z mechaników podejrzewa przepływomierz: 13g/s na wolnych obrotach, 35g/s przy 2000obr/min - jak twierdzi, te 35g/s to trochę za dużo i w jego opinii powinno być około 27g/s.
Pomiar robiony był na postoju, fachowiec dysponuje tylko komputerem stacjonarnym.
Tadeusz
Mój samochód: Xiantia 1,9TD
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 55 Skąd: Kraków, Bronowice
Wysłany: 20 Lipiec 2013, 20:06
Spróbuj wyciągnać wtyczkę czujnika temperatury paliwa - jesli nie zmieni się odglós to mozesz mieć cos nie tak z czujnikiem ew. kablami od niego - tak przynajmniej jest u mnie.
studendd
Mój samochód: Citroen Xantia HDI
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 26 Lut 2010 Posty: 54 Skąd: okolice Tomaszowa
Wysłany: 23 Lipiec 2013, 10:38
To nie czujnik temperatury paliwa, działa prawidłowo, ciśnienie paliwa też jest O.K. Zmieniłem czujnik temperatury silnika, termostat, spryskałem wszystkie możliwe złączki, mając nadzieję, że któraś nie łączy. Pozostał tylko przepływomierz, co do którego mechanik ma wątpliwości i liczyłem na Waszą opinie w tej sprawie.
Tadeusz
Mój samochód: Xiantia 1,9TD
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 55 Skąd: Kraków, Bronowice
Wysłany: 23 Lipiec 2013, 10:40
a próbowałeś wyczyścić ? Może jest czymś przybrudzony i nie liczy poprawnie
studendd
Mój samochód: Citroen Xantia HDI
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 26 Lut 2010 Posty: 54 Skąd: okolice Tomaszowa
Wysłany: 23 Lipiec 2013, 10:46
Tak, mechanik pryskał "czymś", ale wskazania nie zmieniły się.
Tadeusz
Mój samochód: Xiantia 1,9TD
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 55 Skąd: Kraków, Bronowice
Wysłany: 24 Lipiec 2013, 08:30
najlepiej bybłoby podłaczyc nowy(np. od kogoś kto ma do pożyczenia sprawny) i sprawdzić czy wina leży w tym urzadzeniu czy nie dalej w elektryce
studendd
Mój samochód: Citroen Xantia HDI
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 26 Lut 2010 Posty: 54 Skąd: okolice Tomaszowa
Wysłany: 24 Lipiec 2013, 16:20
Niestety, brak takiej możliwości skłonił mnie do pytania tutaj.
Tadeusz
Mój samochód: Xiantia 1,9TD
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 55 Skąd: Kraków, Bronowice
Wysłany: 24 Lipiec 2013, 16:22
Jeszcze do głowy przychodzi mi możliwość zapchania układu wewnątrz brudem.
studendd
Mój samochód: Citroen Xantia HDI
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 26 Lut 2010 Posty: 54 Skąd: okolice Tomaszowa
Wysłany: 26 Lipiec 2013, 10:56
Jeśli masz na myśli zapchany dolot, to jest o.k., sprawdziłem to na samym początku. Jakiś czas temu miałem problem ze stale pojawiającym się, tym samym błędem i przyczyną był zapchany kolektor ssący. http://citroen.org.pl/forum/viewtopic.php?t=790
InisChes
Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Olej rzepakowy
Wersja:: Seduction
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 6 Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 14 Sierpień 2013, 21:03
Hałasować mogą też wtryski. W jakim stanie masz EGR?
_________________ Księżna HDI 146KM 345Nm by Ramzes
studendd
Mój samochód: Citroen Xantia HDI
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 26 Lut 2010 Posty: 54 Skąd: okolice Tomaszowa
Wysłany: 17 Sierpień 2013, 21:21
Wtryski były regenerowane i niczego to nie zmieniło, natomiast EGR mam zaślepiony.
Nikol1
Mój samochód: Nissan
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Nissan
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 07 Lut 2020 Posty: 2 Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Luty 2020, 11:56
studendd napisał/a:
Wtryski były regenerowane i niczego to nie zmieniło, natomiast EGR mam zaślepiony.
Nikol1
Mój samochód: Nissan
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Nissan
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 07 Lut 2020 Posty: 2 Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Luty 2020, 12:16
Pamueta Pan moze co to bylo? Jak sie rozwiazal problem mam identyczny poblem. Nikt nie moze mi pomoc..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum