Andrut
Mój samochód: Citroen XM mk2
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 05 Lip 2019 Posty: 12 Skąd: Kraków
Wysłany: 20 Luty 2020, 18:54 2.0 16v Silnik nie dogrzewa sie do odpowiedniej temperatury
Cześć, mam następujący problem z XM mkII 2.0 16v. Temperatura silnika w korkach wynosi 90 stopni, jednak jak tylko przejadę kawałek spada do 80, czasami nawet niżej. Wymieniłem termostat sytuacja się nie poprawiła. Zastanawiam się nad wymianą czujnika, ale słyszałem że jest to częsty problem przy tym silniku i nic nie pomaga. Tak ma być?
Może ktoś miał podobnie i udało mu sie to rozwiązać?
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 578 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 21 Luty 2020, 00:07
A jaką wskazywał temperaturę, kiedy była stabilna? Może czujnik się rozjechał i te 90 stopni to już delikatne przegrzewanie. Jeśli termostat jest dobry, to niestety wahania temperatury oznaczałoby kłopoty z uszczelką pod głowicą. Sprawdź, czy nie gazuje w zbiorniczku wyrównawczym albo nie ma mleka pod korkiem oleju. Najlepsze są testery na obecność CO2 w układzie chłodzenia.
Natomiast jeśli się nie dogrzewa przy sprawnym termostacie to może wentylator na chłodnicy się załącza niepotrzebnie.
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
Andrut
Mój samochód: Citroen XM mk2
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 05 Lip 2019 Posty: 12 Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Luty 2020, 10:51
Normalnie w trasie pokazuje około 80. Na początek wymienię czujnik.
Jeżeli okaże się, żę wentylator załącza się niepotrzebnie to co z tym zrobić?
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 578 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 21 Luty 2020, 13:17
U mnie też normalnie pokazuje 80 i nie zmienia się, dlatego więcej w połączeniu z wahaniami przy normalnej jeździe wydaje mi się niepokojące.
Najpierw wymień czujnik i zatrzymaj się kilka razy, żeby sprawdzić, czy wentylator nie pracuje.
Z temperaturą 90, jeśli jest prawdziwa, to nie ma dramatu, ale trzeba być czujnym.
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
Andrut
Mój samochód: Citroen XM mk2
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 05 Lip 2019 Posty: 12 Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Luty 2020, 14:06
Skoro ma być 80 to nie będę już niczego wymieniał. Słyszałem, że wiele osób ma podobny problem. Może 80 to odpowiednia temperatura. 90 mam tylko jak podjeżdzam w korku albo zostawię odpalony samochód. Po przejechaniu kilku kilometrów temperatura wynosi 80 stopni.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 578 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 21 Luty 2020, 22:41
Całkiem prawdopodobne. Wentylatory warto sprawdzić, bo może odwrotnie , nie załączają się przy przekroczeniu temperatury. Jak sytuacja będzie się nasilać to sprawdź obecność co2 w układzie.
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 13 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 491 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Luty 2020, 10:35
Jeśli miałeś wcześniej, a teraz wymieniłeś na taki sam termostat - o temp. otwarcia 82°C, to normalne moim zdaniem. Jeśli masz termostat o temp. otwarcia 89°C to anomalia.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4242 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 22 Luty 2020, 16:41
Andrut, Ten opis według mnie to praca termostatu do pierwszego zagrzania silnika kiedy otworzy się duży obieg i temperatura spada do tych 80 stp .Bo też tak mam z xsarą,dopiero całkowita praca w trasie utrzymuje się te 90 stopni,chyba że jest zimno i chłodnica dobrze wyrabia to mam trochę mniej..I jak pisano wyżej zależy na ile jest termostat jego praca..
Mam 2 Xmeny 2,0i 16v mk2 hatch gaz jeden z 96' gaz drugi z 99'gaz i w obu temperatura trzyma się identycznie na ok 82*( identycznie leciutko ponad krechę 80*).
Generalnie to obydwa bardzo szybko się rozgrzewają w największym mrozie do tych właśnie ok.82* i tak się trzyma, no może czasem pyknie do 85 i zaraz spada do ok82*
Bardzo rzadko dochodzi do 90* i to w obydwu( w ciągu paru lat tylko parę razy przy cięższej pracy ( lato ponad 40* blachy aż skwierczą a opony śmierdzą i korek 2godziny ) i jak już pykło na 90* albo niecałe 90* to zaraz widać było szybki gwałtowny spadek temperatury do 80-82* .
Też mnie zawsze zastanawiało to z tą temperaturą 82*, ale obserwując te identyczne cały czas zachowania w obydwu takich chyba samych autach to stwierdziłem że widocznie tak ma być.
Ujmę to tak: w obu autach bardzo szybko się rozgrzewa do 80-82* i trzyma się ok80-82* i trzeba latem naprawdę mocno się napracować żeby mu wbić 90* albo niecałe90* a on i tak uparty od razu gwałtownie ciągnie do 80-82* i to w obu autach
Dodam że jak miałem Bx 1,9gti 16v 89' to tam trzymało się na 90* cały czas, a i nawet 95wskakiwało, a poza tym to też bardzo szybko mi rozgrzewał się na mrozie, a po dobiciu do 90 tak sie trzymało. W przypadku Bxa tego i jego 90-95* to myślałem że chyba za wysoka temperatura ale nic się nie działo, a czujniki ok.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum