Scott
Mój samochód: Citroen Nemo
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: ON
Wersja:: Nemo XTR COMBI
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 5 Skąd: B.
Wysłany: 24 Maj 2020, 10:43
Cześć,
odgrzeję temat, być może komuś się przyda. Rozwiązałem u siebie problem. Winowajcą jest chiński moduł s1279, którego zadaniem jest odpowiednie łączenie pinów CAN (B) na jego wyjściu (wtyczka OBD do samochodu) z pinami wejściowymi (gniazdo OBD do interfejsu), ale nie realizuje on poprawnie tej funkcji.
Standard gniazda OBD2 definiuje kilka pinów, które muszą zawsze być, oraz kilka pinów, które są do dyspozycji producenta auta. I właśnie te piny zostały wykorzystane w Nemo, magistralę CAN (B) (wszystko poza sterownikiem silnika i ABS) umieszczono na pinach: 1 - CAN H i 9 - CAN L. Natomiast interfejs diagnostyczny próbuje nawiązać komunikację z tą siecią CAN na pinach: 3 - CAN H i 8 - CAN L.
Ja w swojej modyfikacji s1279 odpiąłem wtyczki od PCB, i połączyłem je odpowiednio ze sobą z wykorzystaniem listw kołkowych 2,54mm.
W załączniku podsyłam pdf, w którym są tabelki opisujące piny od strony interfejsu (VCI) i złącza samochodu. Kolumny opisane jako 'connector' są to numery pinów we wtyczkach wewnątrz modułu s1279. Znając chińczyków, to radzę sprawdzić samodzielnie, które piny w tych wtyczkach odpowiadają pinom na złączach OBD, gdyż kolejność może się różnić.
Zweryfikowałem modyfikację na samochodzie. Podczas skanowania systemów pojawiają się teraz pozostałe moduły. Zrobiłem test wskazówki obrotomierza, i wykonał się poprawnie. Odczyt błędów również jest możliwy.
nemo_diag_socekt_pinout.png Piny złącza diagnostycznego w Citroen Nemo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum