Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Po zakupie Berlingo
Autor Wiadomość
maloszybki

Mój samochód: SAAB 9-5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: 98
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 08 Maj 2020
Posty: 2
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12 Maj 2020, 01:25   Po zakupie Berlingo

Cześć,
prawie jestem właścicielem Berlingo '08 z silnikiem TU5 NFU. Będę nim do końca jak naprawię silnik. Jeździłem podobnym przez ponad godzinę ii mam takie przemyślenia:
- troszkę słabe to jeździdło
- przy 130 km/h ma trochę za wysokie obroty (hałas)
Mam ochotę na lekki tuning, jakieś polerowanie zaworów, może kąt 30st. może delikatny porting... Czapka idzie w górę i do remontu (zerwany rozrząd), więc nie powinno to wygenerować dużych, dodatkowych kosztów. Może się ją delikatnie splanuje, żeby minimalnie podnieść stopień sprężania? Co o tym myślicie?
Druga sprawa to ten hałas... diesle to TUD5, benzyny TU5... może skrzynie są zamienne? Jakie tam są przełożenia poszczególnych biegów? Jakie jest przełożenie końcowe? Nie mogłem tego znaleźć :/
Nie miałem nigdy cytryny, a cały tuning w moim życiu ograniczył się do zrobienia backupu map w SAAB-ie.
Idę dalej grzebać na forum, może trafię coś o tuningu TU5-ki.

 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 12 Maj 2020, 07:48   

Nie znajdziesz, a jeśli uważasz że porting nie wygeneruje dużych dodatkowych kosztów to moim zdaniem się mylisz. No chyba że Pan Mieciu będzie ci robił głowice, wtedy może tak być. Jeśli cierpisz na brak mocy, to najtańszym i najlepszym rozwiązaniem będzie zmiana auta.

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 12 Maj 2020, 08:00   

Berlingo to mały dostawczak, wół roboczy a nie wyścigówka. Kup sobie coś z V6 i się baw.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 12 Maj 2020, 09:07   

Witam. Mozna tez zmienic silnik na wiekszy, np. 2.0 16V + skrzynia z polosiami. Mozna tez sprobowac 3.0 6V - wszystko zalezy od inwencji i zasobnosci portfela. Pytanie tylko : po co to robic?
Berlingo jest calkiem przyjemne z silnikiem 1.8 i 2.0. Najlepiej kupic pojazd z oryginalnym wiekszym motorkiem.

 
 
maloszybki

Mój samochód: SAAB 9-5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: 98
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 08 Maj 2020
Posty: 2
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12 Maj 2020, 16:30   

Panowie, mi aż tak bardzo tej mocy nie brakuje, ale chętnie przytuliłbym kilka koników i z 10% momentu. Byłbym bardzo zadowolony. W dodatkową zabawę przy głowicy tysiąc czy dwa mogę dać, ale nad pięcioma to już bym się mocno zastanowił. Niesety nie ma aut idealnych, bo byłoby to (dla mnie) Berlingo z silnikiem 2.0T z Renault, jakością wykonania SAAB-a i napędem na tył z silnikiem centralnie (jak w starych japońskich busikach). Niestety to tylko mój motoryzacyjny, mokry sen :D
Wracając do tematu. Jakby to auto jeżdziło z czterema osobami tak jak jeździ na pusto to byłoby całkiem przyjemne. Co do 1.8 i 2.0 to były takie w ogóle? HDI 2.0 widziałem, ale nie przekonuje mnie ropniak.

 
 
waldek40

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benzyna/lpg
Wersja:: MK2 LIFTBACK
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Mar 2020
Posty: 154
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Maj 2020, 16:54   

nie dłubiesz po to żeby z tego nie korzystać, 2,0T z renault powiadasz? no fajnie do momentu jak padnie turbo i dwumasa :-D , mim zdaniem szkoda kasy aby przybyło 10 koni

 
 
Rafał Ror

Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: Multispace
Rok prod.:: 2018
Dołączył: 22 Cze 2020
Posty: 9
Skąd: Katowice
Wysłany: 24 Czerwiec 2020, 17:33   

Tak jak przedmówca napisał to jest dostawczak, sam jezdze berlingo ale dlatego ze taki wóz jest mi potrzebny, zwiększenie mocy silnika wiąze się z szybszą jazdą a co za tym idzie trzeba też zatrzymać wóz. Hamulce są jakie są jak się jeździ tak 120 to jeszcze jest oki przy większych prędkościach już zaczyna się problem, trzeba pamiętać ze to jest kiosk podmuchy wiatru mocno działaja na ten wóz

_________________
Rafał
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA