Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd U029D 1,6 hdi
Autor Wiadomość
Rafał Ror

Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: Multispace
Rok prod.:: 2018
Dołączył: 22 Cze 2020
Posty: 9
Skąd: Katowice
Wysłany: 23 Czerwiec 2020, 08:36   Błąd U029D 1,6 hdi

Witam szanownych użytkowników w całości jak i każdego z osobna. Jestem nowy więc wypada się przywitać. Mam problem z Berlingo 1,6 hdi , a mianowicie od jakiegoś czasu zapala mi się check. Dzieje się to z samego rana przy pierwszym odpaleniu wyskakuje błąd U029D oraz dodatkowo P2200. Za pierwszym drugim razem skasowałem dolałem do pełna ad blue wymieniłem filtr powietrza , problem zniknoł ale zaczął się pojawiać codziennie. Zrobiłem ogledziny wzrokowe czujników inox, podpiołem się diagboxem i wszystko niby w normie, ale i u jest moje pytanie bo mam wyciek oleju niewielki ale jednak, nie wiem jak długo się leje . Wóz użytkuję od nowosci 2018 teraz mam 95000km. Mam gorącą prośbę do Panów mechanikow o poradę. Silnik był przypocony z tyłu poniżej dekla zaworów zalany od strony rozrządu od 1 do 3 wtrysku, podejrzenie me padło na wyciek z pod obudowy wałków rozrządu, dekiel wykluczam jest czysciutko. Wymyłem wszystko by przyobserwować i jest przypocone na wtryskach 1-3 oraz pod wpływem temperatury olej jak wiadomo rozchodzi się tez w góre itp. Nie chce mi się wierzyć ze cieknie z pod obudowy wałków. Ale powiem co mnie trapi,. Czytałem gdzieś ze moze cieknąć olej z uszczelniaczy wtrysków. I teraz tak odpalam wóz rano po ok 5 sek zapala się check( w tym momencie podpinając komp nie można skasować błędu U029d) wiec jedziemy po ok powiedzmy minucie zapala się urea dojezdzam do autostrady jadę ok 4 minut urea gasnie i wtedy mogę skasować błąd najzwyklejszym testerem. I mogę jeździć odpalać gasić, przejadę w ciągu dnia 400 km i jest ok, podgląd czujników wszystko działa żadnych niepokojących informacji z kompa, az do nastepnego ranka gdzie sytuacja sie powtarza. Pytanie moje brzmi czy jesli faktycznie wyciek jest spod wtrysków i podczas postoju olej przedostaje się do komory spalania i przy pierwszym odpaleniu spalony olej wychwytują czujniki i jest alarm, system ratuje się uruchamiając filtr, ale po przepaleniu wszystko wraca do normy. Proszę o jakieś sugestie, może ktoś się z tym spotkał.

_________________
Rafał
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 23 Czerwiec 2020, 09:27   

Witam. Z tych bledow wynika problem z czujnikiem tlenkow azotu. Jest on umieszczony na wydechu , prawdopodobnie na koncu szeregu czujnikow. Blad pojawia sie, bo prawdopodobnie pojawil sie nieprawidlowy opor na czujniku, spowodowany np. zlym kontaktem. Byc moze sam czujnik stracil swoje parametry. Dlaczego ten problem pojawia sie po starcie zimnego silnika? Wydaje mi sie, ze pomiar z tego czujnika zalezny jest od temp. silnika. Sterownik mierzy poziom tlenkow na zimnym silniku, do jakiejs temp. Na goracym ten problem nie wystepuje i pomiar nie dziala. Nie mam pewnosci, ale chyba tak to dziala.
Przepocenia w tym silniku to chyba ich norma. Prawie kazdy cierpi na ta przypadlosc, a szczegolnie przy obudowie walka. Pare juz robilem i zawsze byly wilgotne, a czasami wrecz cieklo. Okresle to "coraz bardziej plastykowe silniki robia, coraz bardziej ekologiczne". Silniki te maja tez bardzo wrazliwe na brudne paliwo wtryskiwacze. Sa oszczedne, ale niezbyt trwale.
Pozostaje sprawdzic sensor NOX , ewentualnie Service , byc moze znany jest im ten problem.
Podejzewam, ze malo jest mechanikow, majacych dobre rozeznanie w tak nowych autach. A sadzac po wycinaniu fapow i egr , moga byc grozni w dzialaniu - to taki zarcik, ale tez ostrzezenie , aby nie dzialac pochopnie. Pozdrawiam

 
 
Rafał Ror

Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: Multispace
Rok prod.:: 2018
Dołączył: 22 Cze 2020
Posty: 9
Skąd: Katowice
Wysłany: 23 Czerwiec 2020, 16:48   

Dziękuję za podpowiedź, serwis chce wymieniać po kolei , cały moduł ad blue 3.200, więc podziękowałem, nie ma pewności że to jest to, a wiedza serwisu jest słaba. Przykre jest to że 95000 i już problem poważny chodzi mi o wyciek mam 2.0 hdi z przebiegiem 700000 i nie ma wycieków, ze wspomagania kapie ale silnik jeszcze fabryczny. Już z cytryny parę rzeczy odpadło w trakcie eksploatacji co niestety martwi jeśli chodzi o jakość. Niskie spalanie przemawia na jego korzyść ale jakość słaba, miałem nadzieję że dociągnie do 200000 i wymienię na nowy. Wyciek jest delikatny ale zrobię to wymienię uszczelki , szkoda że trochę roboty z tym jest. Z ad blue pobawię się w wolnym czasie Lexią posprawdzam kostki , wyjmę ten czujnik sprawdzę czy nie okopcony wymyję w ultradźwiękach, jeśli nie pomoże a bedzie mnie wkurzać to wywalę ad blue z systemu i tyle, dpf da radę sam zadbać o spaliny

_________________
Rafał
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 23 Czerwiec 2020, 18:14   

Problem jest w tym, ze wywalenie Adblue moze zablokowac silnik - takie cos wymyslili. Przy spadku poziomu do minimum i dolewce mozna ca 50 km przejechac, a potem tylko holowanie do serwisu.Taka to ekologia... Z tym bledem mozna jezdzic, ale wiem , to denerwujace. Mysle, ze prawdopodobnie czujnik sie skonczyl, ale mozliwe tez, ze tylko cos zasniedzialo , sol i woda swoje robi, moze kabel gdzies przytarty, itp...
No coz coraz bardziej chinszczyzna czuc te nasze autka, ale i tak w porownaniu do wiodacych marek niemieckich jeszcze nie jest tak zle ;-)

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4244
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 23 Czerwiec 2020, 19:52   

Rafał Ror, Czytałem że czujnik NOX robi problemy lub uszkodzona jego wiązka..kolegów odwiedziła kuna ostatnio to zjadła przewody od sondy na silniku..Warto więc wszystko obejrzeć;)

 
 
Rafał Ror

Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: Multispace
Rok prod.:: 2018
Dołączył: 22 Cze 2020
Posty: 9
Skąd: Katowice
Wysłany: 24 Czerwiec 2020, 07:19   

Przejrzałem przewody, i są ok jak podejrzę parametry czujnika to na kompie pokazuje mi bieżące parametry co daje przypuszczać że jest sprawna , przejrzę to ponowne a zarazem zdemontuję tą sondę nox przeczyszcze sprawdzę dokładnie wiąkę oraz połączenia. W każdym razie dzięki za informacje. Trochę zaczyna mnie martwić to wozidełko.

_________________
Rafał
 
 
Rafał Ror

Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: Multispace
Rok prod.:: 2018
Dołączył: 22 Cze 2020
Posty: 9
Skąd: Katowice
Wysłany: 24 Czerwiec 2020, 07:45   

Może olej zmienić?? 20000 na oleju

_________________
Rafał
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Czerwiec 2020, 11:46   

Jak duzo jezdzisz, to 20 tys. jest ok, oby nie przekraczac tego zakresu. Wymiana co 30 tys. to nieporozumienie. Juz pare turbo wymienilem przy przebiegu 60 tys. km., po prostu przy takim nalocie kazdy olej zaczyna koksowac, wydzielaja sie osady , ktore zaklejaja kanaly w silniku, rowniez sitko w turbinie.
Wracajac do czujnika NOX, jesli falszuje parametry, elektrycznie wszystko bedzie ok, ale te bledy , ktore powstaja swiadcza o utracie prawidlowego kontaktu w polaczeniu, albo wewnatrz czujnika. Niestety nie mam zadnych danych odnosnie opornosci, czy tez metody sprawdzenia sprawnosci.

 
 
Rafał Ror

Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: Multispace
Rok prod.:: 2018
Dołączył: 22 Cze 2020
Posty: 9
Skąd: Katowice
Wysłany: 24 Czerwiec 2020, 16:26   

Z reguły jezdzę 25000 na oleju, 2.0 hdi tak jeździłem ma 700000 i nie a problemu. Niby wiem że czujniki inny pomiar na sucho inny pod obciążeniem. Narazie mam mnóstwo roboty i nie chce mi się grzebać przy aucie, nie mogę go unieruchomić. Działa to jeździ kasuję rano błąd i śmiga cały dzień, zastanawia mnie tylko dlaczego tylko z samego rana. Dziś przejechałem 320 km kilka razy gaszony i do godz 17 bez błędu. Podjechałem do serwisu to goście rozkładają ręce chcą wymienić moduł ad blue, jak zapytałem czy są na 100% pewni że to pomoże nie mogli odpowiedzieć stanowczo. Sam prowadzę serwis i moja praca nie polega tylko na wymienianiu lecz na naprawie no i oczywiście wymiaie zużytych elementów, podzespołów. Raz mi w nissanie wymienili w serwisie wymienili pompe wc i wtryski bo tak sobie stwierdzili , musieli wyciągać sobie to spowrotem bo nic to nie wniosło do sprawy, ich decyzja mnie dziwiła gdyż wóz jak zechciał odpalić to jeździł, palił od strzała, jeśli nie odpalił po 3 sek to juz nie odpalił. Wracając do sprawy błędu U029D zobaczymy, nowy czujnik inox 1000, dobrze byłoby od kogoś pożyczyć na próbę sprawny. Zobaczymy , jak się uporam to napiszę co było

_________________
Rafał
 
 
Rafał Ror

Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: Multispace
Rok prod.:: 2018
Dołączył: 22 Cze 2020
Posty: 9
Skąd: Katowice
Wysłany: 24 Czerwiec 2020, 19:25   

Czy jest dostępny gdzieś kpl. rozpiska schemat wydechu łącznie z czujnikami i sondami , powiedzmy od turbo do końca chodzi mi o dpf, ad blue . Będę robił rozpoznanie problemu a nie mogę się doszukać . Firmy tłumikowe takie jak bosal czy inne mają tylko elementy od filtra w tył, czyli w tym wozie nie za wiele

_________________
Rafał
 
 
Rafał Ror

Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: Multispace
Rok prod.:: 2018
Dołączył: 22 Cze 2020
Posty: 9
Skąd: Katowice
Wysłany: 30 Czerwiec 2020, 20:39   

Witam, problem powiedzmy ogarnięty. przejrzałem , przeskanowałem i wychodzi że padł zbiornik ad blue, w obecnej chwili włączył mi się licznik wsteczny do unieruchomienia wozu. Raczej nie będę tego wymieniał bo dostępny jest jako całość w cenie 3.600 plus robocizna oczywiście serwis by mieć gwarancję. Jest jeszcze sonda inox która może też być uszkodzona a jakby nie ma jej w zestawie koszt 1.300 zł, podejrzewam ze bedą chcieli mi ją również dorzucić :-) , więc koszty są jeśli o mnie chodzi niepotrzebne. Tym bardziej że serwis jakby w 100% nie jest w stanie dać głowy że te koszty to koszty ostateczne. Sam nie będę się bawił bo szkoda czasu , znalazłem gościa który programowo wypnie to ze sterownika i ma śmigać bez ad blue. Daje gwarancję itp. więc nie ma się co zastanawiać.

_________________
Rafał
 
 
Rafał Ror

Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: Multispace
Rok prod.:: 2018
Dołączył: 22 Cze 2020
Posty: 9
Skąd: Katowice
Wysłany: 7 Lipiec 2020, 11:15   

Moduł ad blue wyprogramowany ze sterownika, auto działa. Temat zamykam

_________________
Rafał
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 7 Lipiec 2020, 11:54   

Brawo! Zuch!

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA