Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Falujacy wskaznik temperatury silnika + błąd
Autor Wiadomość
waldek40

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benzyna/lpg
Wersja:: MK2 LIFTBACK
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Mar 2020
Posty: 154
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Czerwiec 2020, 14:27   

to jeszcze z innej beczki :-D przypomniałem sobie że kiedyś w chrysler voyager miałem taki sam objaw tylko ze wskaźnikiem paliwa, przyczyna leżała po stronie body komputera co odpowiada w citroenie bsi, po wypięciu przekaźników spryskaniu Kontaktolem wszystko wróciło do normy

 
 
Tanin

Mój samochód: Peugeot 407
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna + LPG
Wersja:: przedliftowa
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 20 Maj 2020
Posty: 65
Skąd: Katowice
Wysłany: 19 Czerwiec 2020, 13:04   

Chyba dziś nie uda mi się nic sprawdzić, ale po wczorajszej jeździe stwierdzam że na 95% to będzie padnięty czujnik, bo "przegrzewanie" robi się jednak też losowo, i zawsze w momencie jak wskazania zaczynają wariować, np 20 min temperatura jest ok, potem z dupy spada o 20 stopni.
No i też się zdarzyło że na niedogrzanym aucie sobie tak skoczyła prawie od minimum do prawie czerwonego pola, więc nie sądzę, żeby to było coś innego.

Może sobie sam to zamówię, tylko nie chce jakiegoś bubla kupić, polecicie skąd mogę kupić oryginał lub dobry zamiennik ?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 19 Czerwiec 2020, 14:51   

A moim zdaniem to masz problem miedzy sterownikiem silnika a zegarem w kabinie. Mozliwe, ze masa sterownika jest niedokrecona. Gdyba tak wariowal czujnik, wlaczalby sie wentylator. Gdybys mial Lexie , moglbys podejrzec wartosc temp. widziana przez sterownik silnika. Swoja droga to wroc do mechanika, niech posprawdza wszystkie miejsca odkrecane do wymontowania skrzyni. Jedna luzna sruba od masy, czy tez niedopieta dobrze wtyczka moze niezle nabroic.
Co gorsza przycisnieta gdzies wiazka do metalu tez moze dawac podobne objawy ( kabel od temp. silnika zwierany do masy tez bedzie powodowal skakanie temp na zegarze )
Odlaczenie czujnika wywoluje skok temp. , ale tez i wlaczenie wentylatora.

 
 
Tanin

Mój samochód: Peugeot 407
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna + LPG
Wersja:: przedliftowa
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 20 Maj 2020
Posty: 65
Skąd: Katowice
Wysłany: 19 Czerwiec 2020, 15:52   

Dziś sobie obejrzałem auto.

Misa jest sucha.
Zdziwiło mnie że wczoraj czy przedwczoraj na bagnecie patrzyłem i było ok połowy na bagnecie a dziś patrzę i jest 3/4. Wczoraj na ciepłym dziś na zimnym silniku. No chyba że stoi lub wtedy stało auto jakoś krzywo.
Płynu z chłodnicy tyle ile było.
Obstawiam że paliwo się nie dostało, bo przecież mam LGP które załącza się w tym okresie bardzo szybko.

No i też co mnie zdziwiło obok silnika, na skrzyni biegów w zagłębieniu obudowy był olej. Przetarłem to z góry. Zobaczę później czy znów się tam zebrał. Ale kurcze skąd tam olej i to jeszcze nie na bocznych częściach obudowy tylko na górze.

 
 
Tanin

Mój samochód: Peugeot 407
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna + LPG
Wersja:: przedliftowa
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 20 Maj 2020
Posty: 65
Skąd: Katowice
Wysłany: 22 Czerwiec 2020, 08:55   

Z bagnetem wyjaśniło się. Wtedy co wyszło na nim więcej auto stało na pochyłym podłożu.
W innym miejscu sprawdziłem to poziom był ok.
Zaolejona skrzynia biegów - to chyba stary olej z poprzednich wycieków, bo w sumie był nazbierany w dziwnych miejscach, że raczej niemożliwe żeby to szło z góry - być może przy nieszczelnym wale tak porozrzucało olej że teraz tam jest. To co mogłem powycierałem i będę obserwował. Na bagnecie po 500 km też nie widzę ubytku, ale też będę obserwował.

Okazało się że uszczelniacz wału miałem wymieniany nie raz, a 2 razy, z czego ten 2 raz przez ostatniego mechanika (tego który stwierdził że jest wyciek z łączenia bloku, ale co on tam porobił, że uszczelniacz był wciśnięty do środka to ja nie wiem... Będę musiał dać jeszcze komuś do sprawdzenia inne miejsca które on uszczelnił.

 
 
Tanin

Mój samochód: Peugeot 407
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna + LPG
Wersja:: przedliftowa
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 20 Maj 2020
Posty: 65
Skąd: Katowice
Wysłany: 7 Lipiec 2020, 15:33   

Co do wątku tematu.
Potwierdziła się usterka czujnika cieczy.
Skoki do wysokich temperatur na zegarze, czasem problemy z odpalaniem i gaśnięcie na zimnym.
Czujnik wtedy pokazywał -18 stopni C.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 7 Lipiec 2020, 16:47   

-18 i gasniecie silnika przez bogate ssanie. Sam teraz widzisz, ze czasami drobiazgi umilaja zycie. Gdybys mial Lexie , juz dawno wiedzialbys, gdzie problem.

 
 
Tanin

Mój samochód: Peugeot 407
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna + LPG
Wersja:: przedliftowa
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 20 Maj 2020
Posty: 65
Skąd: Katowice
Wysłany: 8 Lipiec 2020, 12:44   

Nie da się ukryć. Choć oby tylko takie usterki już teraz dotykały to auto :-D

Myślałem kiedyś nad zakupem lexi, żałuję, że nie kupiłem jej wcześniej.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA