Witam wszystkich Mam problem z autem Citroen C5 benzyna 2005 nie odpala zrobiłem wczoraj scan lexia pisze ze kalkulator silnika zablokowany transponder rozpoznany
BSI dopasowany do kalkulatora sterującego silnikiem
Na lexi błędów brak
Ale jak zrobię skan przez bluetooth OBD elm przez telefon to pokazuje błąd P1613
czy to znaczy że eprom sie uszkodził co dalej z tym można zrobić ma ktoś może jakis pomysł lub może mi to naprawić ?
Witam wszystkich aktualizacja tematów włożyłem zestaw startowy od Peugeota 307 CC podłączyłem kleme od razu załączył się wentylator od chłodnicy na maksa pochodził z 3 minuty z 5 i odpaliłem auto od razu z pierwszego zaskoczył pracuję jeździ wszystko okej wydaje mi się że jest mocniejszy niż na tamtym sterowniku tylko nie włącza mi się Klimatyzacja nie wiem dlaczego A wcześniej wszystko normalnie był sprawne I druga sprawa to jak chce odpalić auto to teraz włącza mi się wentylatory chłodnicy na minutę na 2 i później się wyłącza nie wiem dlaczego wcześniej Nigdy nie miałem żadnych problemów z wentylatorem z klimatyzacją wiem że jak się coś koduje to się włącza wentylator czy może coś wie o co chodzi ?
Powrót do góry
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 22 Lipiec 2020, 15:30
Wyglada na to, ze jednak pinologia nowego zestawu nie pasuje do C5 i Twojego silnika. Klimatyzacja jest podlaczona do sterownika silnika (sterowanie wentylatorem tez ) i cos nie dziala prawidlowo. Podejzewam, ze sam sterownik ma inne wyprowadzenia pinow (oczywiscie, nie wszystkich) . Radze skonsultowac sprawe z kims , co ma do czynienia z naprawa sterownikow, a napewno znalesc pinologie jednego i drugiego sterownika i zobaczyc czy pokrywaja sie wyprowadzenia. Mozliwe, ze sterownik nie widzi teraz temp. silnika i to jest powodem wlaczania wentylatora, cos w tym stylu przychodzi mi do glowy.
A zauważyłem jeszcze ze wentylator się włącza Jak otworzę jakiejkolwiek drzwi nawet bez zapłonu , lub stary kluczykiem co kiedyś odpalałem zblize do antenki immobilizera lub włączę zapłon to wtedy na Maxa chodzi wentylator chłodnicy a jak odpale auto przestaje Zastanawiam się czy tego BSI nie podłożyć na próbę Starego nie wiem który komputer steruje w ogóle klimatyzacją ? I czym steruję bsi w tym aucie ?
Może podłożyć na próbę stare bsi i zobaczyc czy odpali czym wogóle zadzadza bsi ? Czy Jak się przekłada zestaw startowy to czy musi być z innego auta kpl, czy może być bsi i ECU każdy element z innej parafii, czy da się jakoś tego co mam doprogramować wie ktoś może coś bo ja swiezak jestem
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 23 Lipiec 2020, 08:47
Teraz dopiero doczytalem: BSI tez zmieniles. Otoz w BSI ustawia sie wiele rzeczy, rowniez wyposazenie auta. Wlozenie starego BSI przywroci stare ustawienia, ale musisz znac kod Twojego pojazdu, aby odblokowac immo. Istotne tez jest , aby BSI i BSM mialy takie same numery.
To w końcu jak to jest BSI musi być sparowane z ECU czy BSM nie mogę starego założyć BSI teraz ? O jakim kodzie mówisz do kluczyku A nie można tego nowego od Peugeota przeprogramować jakoś na razie jestem w delegacji więc nie mam dostępu do auta Jak wrócę to będę dalej coś robił tylko jeszcze na razie nie mam pomysłu Nie wiem co
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 23 Lipiec 2020, 21:35
Nowe BSI, jesli jest identyczne mozna przeprogramowac, ale musisz znac ustawienia starego . Jest to troche skomplikowane, nie wszystko pokrywa sie w zrozumialym jezyku. Tlumaczenie na polski pozostawia wiele do tlumaczenia. Do wielu ustawien potrzebujesz kodu Citroena, on jest pieciocyfrowy inny dla Citro i inny dla Peugeota. Najlepiej najpierw zapisac sobie ustawienia w starym BSI, a dopiero pozniej zmienic w nowym. Sprobuj , moze dasz rade , potrzebna jest Lexia.
No wiesz co kolego dziwna sprawa bo dzwoniłem do trzech autoryzowanych serwisów i dopytywał m się szczegółowo o kody do bsi i twierdzą że są tylko dwa kody do radia i do kluczyka do transpondera i nie ma żadnych innych kodów do bsi ażeby jakieś funkcje pozmieniać to zrobić kiedy kodowanie to wystarczy tam wejść w komputerem i i można to zrobić bez żadnych kodów więc ja już sam nie wiem
No wiesz co kolego dziwna sprawa bo dzwoniłem do trzech autoryzowanych serwisów i dopytywał m się szczegółowo o kody do bsi i twierdzą że są tylko dwa kody do radia i do kluczyka do transpondera i nie ma żadnych innych kodów do bsi ażeby jakieś funkcje pozmieniać to zrobić kiedy kodowanie to wystarczy tam wejść w komputerem i i można to zrobić bez żadnych kodów więc ja już sam nie wiem
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Lipiec 2020, 12:15
No wiec daj sobie spokoj z pytaniami na forum. Przeciez serwis wie lepiej. A najlepiej oddaj do nich auto. jestem ciekaw Twojego wyrazu oczu, gdy dostaniesz rachunek i odpowiedz, ze jest im przykro, ale wszystkiego nie da sie zrobic.
Robilem juz pare naprawde skomplikowanych rzeczy w Citroenach i czesto nic nie zrobisz bez tego kodu. Oczywiscie , musisz tez miec Lexie, no i znac sie na jej obsludze. A ja zaluje, ze sie odezwalem. Szkoda mojego czasu i tlumaczenia , jak koniowi pod gore. Nadgorliwosc gorsza od faszyzmu. Wychodzi na to, ze chcialem wkrecic kolege na mine. Dziekuje za uznanie, bardzo dziekuje. Dalej radz sobie z serwisem! Autoryzowanym! Wkurzylem sie, naprawde...
Kolego wyluzuj mechanik mi tak powiedział że potrzebuję kody z serwisu więc dzwoniłem do serwisu a serwis jest nie udolny albo cwany raczej to drugie bo w 4 serwisie powiedzieli mi że żadnych kodów na zewnątrz nie udostępniają, mogę przyjechać do nich i spróbują zrobić ale nie gwarantują A jeśli się coś uszkodzi to nie biorą odpowiedzialności na siebie bo to nie ich komputery i tak dalej i żadnej gwarancji i mnie nie dadzą, ale kupiłem swoją lexie i będę sam próbował sił Czytałem gdzieś na innych forach o francuzach to mówili że te kody są albo 5albo 4 cyfrowe zależy w jakim aucie Citroen Czy Peugeot
Czy wie ktoś może na forum jak w lexi zrobić ustawienia fabryczne sterownika ecu reset
Tomasz1964
Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017 Posty: 84 Skąd: Gliwice
Wysłany: 27 Lipiec 2020, 18:45
Nie da się. Jeśli nowsza wersja DB wnosi jakąś aktualizację do danego sterownika to można go zaktualizować.Jeśli producent auta uznał że wszystko jest w porządku to dostaniesz informację że oprogramowanie jest aktualne. Tak jak kolega wyżej,daj sobie z tym spokój.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum