Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
gaśnie w czasie jazdy przy depnięciu
Autor Wiadomość
maveric

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 1990
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 29 Lip 2018
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10 Sierpień 2020, 11:54   gaśnie w czasie jazdy przy depnięciu

Witam,

Przy dłuższej (ponad 50km) jeździe jak jest gorąco (tylko latem) jak mu depnę to potrafi zgasnąć. Nie ma problemu z odpaleniem, i można jechać dalej.
Odczytałem takie błędy (Program Delphi, ale mam też chińską Lexię) - akurat Delphi miałem szybko pod ręką

P1112 - Informacja o ciśnieniu paliwa;wykrycie nieszczelności układu wysokiego ciśnienia
P0100 - Czujnik przepływu masy powietrza, obwód otwarty/zwarcie do uziemienia
P0340 - Sygnał prędkości silnika, niespójna wartość
P0221 - Sygnał pedału przyśpieszenia;zgodność między przewodem 1 i 2

Pompa paliwa w baku - niskiego ciśnienia wymieniona.Po wymianie filtra paliwa tak samo się działo. Jak jadę bez szaleństw, to jest OK. Teraz robię tak, że na trasie co jakiś czas lecę na luzie, to pomaga.
Macie pomysł, jak to ugryźć ?

Pozdrowienia
Irek



Xantia.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 328 raz(y) 265,62 KB

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 10 Sierpień 2020, 12:57   

maveric, Nie wiem jaką masz obudowę filtra ale podobny objaw miałem że 130/h silnik gasł bo brakowało paliwa z powodu wadliwych zaworków w obudowie filtra,kopał bym daleko a pomógł dejnekomirek że tam może być problem ,za co mu dzięki :-) PS. wymiana pompy paliwa u mnie pomogła tylko częściowo bo była bardziej wydajna..link do tematu

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Sierpień 2020, 16:23   

Witam. Zrob probe przelewowa wtryskiwaczy, mozliwe, ze tu lezy problem. Rowniez przelew na obrotach. Zbyt duzy przelew moze znacznie obnizyc wydajnosc pompy CR. Rowniez zaworek w obudowie filtra paliwa - jego uszkodzenie tez moze dawac objawy uszkodzonej pompy CR.
Mozliwe tez uszkodzenie czujnika polozenia walu korbowego, ale to tylko blad chyba.Silnik gaslby po nagrzaniu w roznych momentach.
Zobacz w Lexii , jak zachowuje sie cisnienie paliwa w czasie jazdy. Spadek cisnienia bedzie wylaczal silnik. Sadze, ze wtryski zaczynaja sie konczyc i duze przelewy zanizaja cisnienie paliwa.

 
 
maveric

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 1990
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 29 Lip 2018
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11 Sierpień 2020, 06:45   

Obudowa filtra to Bosh taki jak na zdjęciu.
Gdzie znajdę te zaworki ? Lub regulator ciśnienia ?

Ogarnę sobie pozostałe auta, abym miał czym jeździć i wezmę się za sprawdzenie przelewów.

Ma ktoś linka jak podłączyć poprawnie te przelewy ? Odłączam od jednego wtryskiwacza , a to co idzie do drugiego to zaślepiam ?

Pozdrawiam
maveric



20200811_065943 (Średni).jpg
Plik ściągnięto 19 raz(y) 197,63 KB

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 11 Sierpień 2020, 07:30   

Obudowa filtra jak w mojej xsarze,według mnie tylko wymiana,ja kupiłem cały za około 100 zł,regulator ciśnienia masz pewnie też Bosch i jest na pompie CR,koszt nowego ponad 300 zł

 
 
maveric

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 1990
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 29 Lip 2018
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Sierpień 2020, 11:11   

a to na zdjęciu "coś" co jest na przewodzie paliwowym zasilającym to co takiego ?

Pozdrowienia
maveric

P.S.
Chcę zrobić próbę przelewową, ale boję się wyciągnąć te króćce przelewowe z wtrysków.
Mogę je swobodnie wyciągnąć (po usunięciu zawleczek oczywiście) ? Czy mogą się ułamać, pęknąć ?
Czy od razu muszę się zaopatrzyć w uszczelki ? Czy jeśli nic nie cieknie to zostawić stare ?



20200811_195204 (Średni).jpg
Plik ściągnięto 26 raz(y) 245,39 KB

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Sierpień 2020, 16:12   

Witam. To co pokazujesz na zdjeciu pierwszy raz widze w silniku Xantii. Wyglada na jakis regulator cisnienia paliwa w zaleznosci od podcisnienia w rurze dolotowej - raczej w benzynie takie cos mialoby zastosowanie. W zadnym dieslu nie widzialem nic podobnego. Duzy znak zapytania?
Odnosnie proby przelewowej - sciagamy wszystkie koncowki ( mozna pomoc sobie malym srubokretem, gdyz bardzo latwo mozna urwac krocce od wezykow). Uszczelki warto wymienic na nowe, bardzo latwo jest je uszkodzic przy montazu. Do kazdego wtryskiwacza wkladam w miejsce odplywu strzykawke lekarska bez tloka ( dobierz wielkosc strzykawki do otworu we wtrysku), tak aby polaczenie bylo szczelne. Trzeba tez zaslepic wezyk odplywu , po odczepieniu zespolu koncowek, czesto uzywam swiecy zarowej - dobrze pasuje.
Odpal silnik i obserwuj przyrost poziomu paliwa w strzykawkach. Po okolo 2 min powinno pojawic sie okolo 30 ml paliwa w kazdym wtryskiwaczu. Jesli gdzies napelnia sie szybciej , wyraznie wiecej , to ten wtryskiwacz trzeba naprawic, albo wymienic na dobry. Mozesz te sama probe powtorzyc na obrotach ( okolo 2 tys obrotow i zobaczyc , czy czasami na ktoryms wtrysku wyraznie przyrasta ilosc paliwa, wnioski , jak wyzej. Do tej proby warto rowniez dolaczyc parametr korekcji wtrysku. Jesli proba przelewowa pokrywa sie z korekcjami na plus , tym bardziej swiadczy to o uszkodzeniu danego wtrysku.
Pamietaj, ze te proby sa tylko wstepne, prawdziwy stan wtryskow okresli dopiero badanie na specjalnej maszynie do wtryskow . Jesli te proby wykaza uszkodzenie wtryskow, warto wymontowac wszystkie i dac do sprawdzenia, ktore okresli prawdziwy stan wtryskow i w zaleznosci od wynikow podjac decyzje o wielkosci naprawy.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 13 Sierpień 2020, 19:32   

maveric, W hdi tego nie mam w xsarze...wygląda to oryginalnie..

 
 
maveric

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 1990
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 29 Lip 2018
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Sierpień 2020, 21:42   

to cos nie jest do czegokolwiek podłączone. Wisi na przewodzie paliwowym

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 14 Sierpień 2020, 06:42   

Walczyłem ostatnio z ojca hdi, objawy trochę podobne z tym że on jeszcze ciężko palił. Winne było parę elementów, przepływomierz, regulator ciśnienia paliwa był zasyfiony, filtr był zapchany...

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 14 Sierpień 2020, 20:11   

maveric, Może to zawór zwrotny paliwa.. :roll: ?

 
 
maveric

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 1990
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 29 Lip 2018
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16 Sierpień 2021, 08:38   

Witam,
Koledzy, problem z gaśnięciem cały czas aktualny. Wymieniłem cały filtr paliwa, usunąłem "te cós" (tłumik ciśnienia paliwa) na dopływie paliwa, odkręciłem i wyczyściłem to "cos" na pompie paliwa (fuel presure regulator), ale nie pomogło.
Podpowiecie co jest czym w tym układzie ?
Na pompie (BOSH) jest ten właśnie regulator i na górze jeszcze jakiś czujnik. Dodatkowo na listwie paliwowej ją jakieś dwa lub trzy czujniki.
Możecie zasugeorwać co warto na początek jeszcze podmienić ?
Zmierzyłem przelewy, nie jet źle, więc podejrzewam najbardziej ten regulator.

Problem występuje tylko przy "depnięciu", jak jak potrzeba więcej mocy.

 
 
alvarinio

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2.2
Paliwo: Diesel
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 40
Skąd: lubin
Wysłany: 16 Sierpień 2021, 11:15   

Obstawiam zawór zwrotny paliwa na pompie

 
 
alvarinio

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2.2
Paliwo: Diesel
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 40
Skąd: lubin
Wysłany: 16 Sierpień 2021, 11:17   

Właśnie jak depniesz potrzebujesz więcej mocy a to oznacza że potrzebuje więcej paliwa musisz pod kompa podpiąć nie falują ci obroty na wolnym ?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 16 Sierpień 2021, 17:51   

maveric, Czytam pompa Bosch,to masz 2.0hdi ?Bo opis masz mniej? Mnie tak robił jak obudowa filtra paliwa szwankowała i zamiast na pompę szło paliwo z powrotem do baku.też brakowało mocy ,potem gaśniecia się zdarzały albo check.Taką wymieniałem

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA