Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
BłądP0380
Autor Wiadomość
maveric

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 1990
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 29 Lip 2018
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29 Sierpień 2020, 22:49   BłądP0380

Witam,
Po sprawdzeniu przelewów, zaczął mi się pojawiać błąd
P0380 - Additional heating circuit; short circuit to positive
Gdzie szukać przyczyny ?
Silnik odpala na "dotyk", ale jest ciepło.Czy to może być problem z dogrzewaniem świec ?

Pozdrowienia

 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 30 Sierpień 2020, 00:24   

Odłączona kostka od dodatkowego ogrzewacza. W niektórych HDI'kachb jest taki blok na wejściu do nagrzewnicy. Obstawiam to, lub brak zasilania na przekaźniku świec żarowych

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 30 Sierpień 2020, 10:00   

Ten blad dotyczy swiec zarowych, przerwa do plusa oznacza brak kontaktu, albo uszkodzenie jednej , wielu swiec. Generalnie swiece w tym silniku potrzebne sa tylko do zmniejszenia ilosci tlenkow azotu przy zimnym starcie. Bzdura jest mowa mechanikow o wplywie na rozruch zimnego silnika. HDI to wtrysk bezposredni i jakiekolwiek zaburzenia rozruchu zwiazane sa ze zlym stanem wtryskow (ukladu paliwowego), albo zla kompresja w cylindrach (rowniez zle ustawionym rozrzadem). Smialo mozesz to olac. Moja Xantia odpalala w Norwegii, przy temp. ponizej -20 bez zadnych problemow. Czasami lepiej jezdzic z padnietymi swiecami, niz miec problem z urwana swieca. Pozdrawiam.

 
 
maveric

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 1990
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 29 Lip 2018
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30 Sierpień 2020, 12:18   

Po podłączeniu Lexi
Usterka trwała, obwód przekaźnika wstępnego-przedłużonego grzania.Zwarcie z plusem.

Być może któraś ze świec, faktycznie.

 
 
maveric

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 1990
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 29 Lip 2018
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30 Sierpień 2020, 16:15   

Po przekręceniu kluczykiem pojawia się 4V,
po odpaleniu silnika 12V.
Zmierzyłem oporność całęgo ciągu - 4 Mohm.
Odłączyłem jedną świecę i brak przejścia.
Wygląda tak, jakby wszystkie świece padły.
Tylko wszystkie naraz tak od razu ?\
Coś mogło się wydarzyć złego że padły ?

Pozdrawiam

P.S
U mnie nie ma dodatkowego dogrzewania. Zrobione jest to na dogrzewaczu spalinowym

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 30 Sierpień 2020, 18:04   

21 lat samochod i chcesz miec wszystkie swiece sprawne? Tym bardziej, ze nie ma to zadnego wplywu na prace silnika i zadnej kontrolki awaryjnej. Kontrolka podgrzewania w tym silniku wlacza sie na krotka chwile tylko przy temp. ponizej +4 stopnie. Sprawna swieca powinna miec opornosc okolo 0.6 Ohma. Przy czterech jest to praktycznie prawie zwarcie.
Stare swiece mozesz sprobowac poluzowac na goracym silniku. Jesli siedza mocno , sprobuj podlac CocaCola przez pare dni. Jesli dalej nie rusza sie lepiej zostaw, bo urwana swieca bez specjalistycznego sprzetu jest nie do usuniecia, a pozostawienie urwanego zarnika w gniezdzie moze zniszczyc silnik. Wybor nalezy do Ciebie.

 
 
maveric

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 1990
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 29 Lip 2018
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30 Sierpień 2020, 21:35   

Brak dogrzewanie to nie problem.
Zastanawia mnie tylko co mogło się stać, że wszystkie padły od razu.
Bo tydzień temu podpinałem OBD i nie było błędów. Chyba że jak chociaż 1-na działa to jeszcze nie pojawia się błąd do czasu uszkodzenia wszytkich.

Odnoście sterowania, to chyba dogrzewanie świec włącza się za każdym odpaleniem silnika.
To o czym piszesz dejnekomirek to (chyba) dotyczy dogrzewacza spalinowego (EBERA). On się włącza poniżej 4stC.
Aczkolwiek nie mam tutaj pełnej wiedzy.
Zresztą tak jak umnie jest, po uruchomieniu silnika pojawia się napięcie na świecach,
co by wskazywało że dogrzewa za każdym odpaleniem.
Pewnie po nagrzaniu silnika wyłącza się, ale tego nie zmierzyłem.
0,6 Ohma to nie za mało ? Świece połączone są równlogle, co przy 12V daje 20A na świecę, a przy 4 rech 80A. Przewód którym są podłączone świece nie wskazują na taką obciążalność.
Chyba że sterowanie ma ograniczenie prądu, ale w to wątpię.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 31 Sierpień 2020, 18:54   

Kolego , Xantia to samochod dobry, ale to jeszcze z czasow, gdy CAN byl dopiero w projektach. Zadnej kontroli stanu swiec te auta nie mialy. Jestem zdziwiony, ze wywalilo ten blad. Byc moze przy spaleniu ostatniej swiecy pojawia sie blad , ale nigdy sie z tym nie spotkalem. Pierwsze w pelni monitorowane uklady podgrzewania pojawily sie dopiero z silnikami 1.6 HDI i rowniez pierwsze problemy z wypalaniem FAPa przy spalonych swiecach.
Kontrolka swiec zalacza sie bardzo krotko dopiero przy niskich temperaturach. Tak naprawde to w mojej Xantii nigdy jej nie widzialem, nawet przy mrozach. Opornosc swiec jest orientacyjna na zimno, po wzoscie temp. wzrasta. Jakim wzorem obliczyles 20A na swiece?
Swoja droga to gratuluje badania samochodu pod OBD. Na pewno dostales bardzo tresciwe wiadomosci

 
 
maveric

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 1990
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 29 Lip 2018
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31 Sierpień 2020, 23:57   

I=U/R
I=12/0.6=20A (choć nie chce mi się wierzyć aby taki prąd płynął, bo przewód zasilający ma ok 3~5 mm, więc do takiego obciążenia daleko mu. Chyba że zasilanie świec odbywa się niższym napięciem np 4V tak jak mi miernika pokazuje. Wtedy to by było 7A na świecę.


Z ciekawości podłącze se żarówkę i zobaczymy, albo zainwestuję w jakąś używane świecę, drogie nie są.

Nie ma co ciągnąć dalej tego wątku. Może się zdecyduję wymienić świece, albo podłącze inną w celu sprawdzenia, to wtedy dam znać.

Dziękuje wszystkim za pomoc i ciekawą dyskusję.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA