Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
XM Ingerl&Priller z fabrycznym webasto
Autor Wiadomość
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 8 Wrzesień 2020, 14:49   

A trafiłeś nastawnikiem w ten pierścień?

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 8 Wrzesień 2020, 15:16   

Tak trafione tylko jak skręcałem korpus gdzie przewody wychodzą krzywo się ustawił i pękł wałek od tego pierścienia i wymieniłem z innej pompy. Może jego źle ustawiłem. Ile jest wtyczek przy sterowniku silnika i ha do podłączenia i które to bo są 2 małe na 2 piny i nie wiem która ma być wpięta.

 
 
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 8 Wrzesień 2020, 16:53   

Chyba pomyliłem przewody od pompy do wtrysków. Cylinder 1 jest zamieniony z 4 czyli 2 górne przewody w wyjściu wysokociśnieniowym. Na yt jest filmik o tym silniku i tak wychodzi ze mam odwrotnie.

 
 
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 8 Wrzesień 2020, 18:11   

Źle podałem z tymi przewodami, chyba 3 z 4 cylindrem licząc od skrzyni. Wtryskiwacz 1 od rozrządu zalany jest jakby cofalo przez wężyk od nadmiaru ale to sprawdzę potem

 
 
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 9 Wrzesień 2020, 13:27   

Ok przewody dobrze ale na wyjętych wtryskach kręciłem czy paliwo leci i nic. Poruszyłem obudowę nastawnika w stronę skrzyni zaczęło lecieć przez wtryski. Czy źle ustawiony rozrząd może dawać nie równy ogłosi przy kreceniu bo kręcąc dłużej coś już palił i czuć lekko spalone ropę. Koła zębate jak słabo śruby trzymają mogą się przesunąć i przez to inny kat wtrysku jest a jeszcze koło zamachowe ustawiałem przez otwór przy półosi i jest 2 sposób koło rozrusznika.

 
 
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 10 Wrzesień 2020, 13:17   

Chyba znalazłem przyczynę nie odpalania. W kole zamachowym są 2 otwory do blokady na kołek 8mm. Po ustawieniu przy półosi i za rozrusznikiem jest ok ale obracając o 180 stopni te otwory też da się zablokować. Jak pasek był założony to obracając wałem o 180 te otwory w kole ustawiły się ale na walku te ucho było u góry o 180 stopni. Na pompie tak samo zamiast u góry otwór to na dole był.

 
 
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 13 Wrzesień 2020, 14:20   

Odpaliłem silnik winna pompa paliwa może ten wałek co zmieniłem jest trochę inny albo zaworek co odcina paliwo na wyjściu przed przewodami nie miał zasilania. Wyjeta pompe sprawdzę potem co jest źle a teraz składam resztę.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 16 Wrzesień 2020, 16:24   

mateusz25, Jakieś fotki bardzie przybliżą problem.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 17 Wrzesień 2020, 14:15   

Składam resztę sprzętu i jak skończę zrobię fotki kilku rzeczy co składałem jak pompa paliwa, lhm, konzektor i blok ha i tu ciekawostka gdzie są sprężyny to byly po 2 jedna szersza a w niej chudsza. W drugim bloku ha było po jednej sprężynie i tak złożyłem a podnoszenie to piorunem idzie.

Co do fotek muszę przy kompie na spokojnie bo trzeba zmniejszyć rozmiar żeby przesłać foty na forum.

 
 
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 23 Wrzesień 2020, 13:25   

Silnik odpala jeździ nie podnosi przód ale po wymianie przewodu siłownika od powietrze. Pompe ustawiam przesuwając nastawnik do lewej aby obroty niskie były i raz ładnie gaz dawał żwawo a jak ruszałem albo dokrecalem nastawnik to gaz dam i wolno spada i laluje. Złożę przód i jeszcze skrzynie zalać to ustawie pompe. Hamulce też odpowietrzać na zaciskach dla pewności?

 
 
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 1 Listopad 2020, 16:06   

Pompa paliwa już działa był zamieniony nastawnik kąta z innej pompy. Teraz odpala i trzyma obroty a podnoszenie przodu już działa zamieniłem 2 przewody od bloku ha na sankach przykręcony. Zostało wymienić wężyk powrotu z siłownika przód i wymienić urawna wtyczkę lampy pozycyjnej. Nie działa przełącznik świateł i klaksonu i to samo przestało działać jak zgasiłem silnik i dając na 2 pozycje stacyjki kontrolki nie świeciły co już zrobiłem odpinajac skrzynkę bezp. i może wina była zasniedzialy styków to muszę kilka wtyczek wyjąć tych co na bok skrzynki się zakłada i może tego przyczyną nie włączania świateł. Coraz bliżej końca remontu i pojeżdżę.

 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 592
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 4 Listopad 2020, 08:47   

Jak klakson i światła nie działają, to może coś przy kierownicy masz rozpięte, poluzowane?

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 6 Listopad 2020, 20:26   

Wtyczka biała jest sprawna o zrobiłem obejście na inny przycisk od świateł postojowych i mijania. Niby przełącznik nie łączy bo suwak może nie stykać blaszek ale jak rozpiąłem wtyczki od skrzynki bezp. i złożyłem potem to kontrolki zaczęły świecić na środkowym. Muszę sprawdzić te wtyczki idące od przegrody przy skrzynce zakładane. Większość usterek z elektryka to styki nie łącza ale nie ma kiedy sprawdzić przez remont pokoju.

 
 
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 23 Listopad 2020, 17:19   

Udało się z przełącznikiem, działa klakson i światła. Jak pamiętam jakis kabel wyszedł z wtyczki ale nie pomyliłem z włożeniem. Teraz przypadkiem zamienilem w Białej wtyczce 2 zielone kable i klakson trąbi. Jeszcze w przekaźnik od świateł przy lampie prawej ktoś grzebał w kablach i kabelki konektorem nie mają gniazda żeby przekaźnik zamocować. Po prostu kable wsunięte są na styki przekaznika i mimo zamiany 2 kabelków w Białej wtyczce musiałem przełożyć te z przekaznika. Teraz składam wyświetlacze i plastiki z tunelem. Na koniec fotele i na przegląd w piątek.

 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 592
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 23 Listopad 2020, 23:12   

Powodzenia na przeglądzie.

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA