Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy bać się zakupu diesla (silnika HDI)?
Autor Wiadomość
Tanin

Mój samochód: Peugeot 407
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna + LPG
Wersja:: przedliftowa
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 20 Maj 2020
Posty: 65
Skąd: Katowice
Wysłany: 25 Listopad 2020, 11:02   Czy bać się zakupu diesla (silnika HDI)?

Trochę ogólne pytanie.
Generalnie ogarniam sobie jakiś samochód. Mam niezbyt majętny budżet, bo ok 30-35 tyś zł. Na upartego poczekam miesiąc i mogę do tego dołożyć 5 koła.
Szukam na siłę czegoś pod LPG (ale w miarę nowego, takiego co najwyżej 7 letniego), bo takie mam naciski ze strony osób w rodzinie i znajomych, chociaż większość sama jeździ dieslami...
Niestety praktycznie nie ma już nic. Zostają auta miejskie albo takie z nieadekwatnie słabymi silnikami do masy pojazdu. Jednak planujemy zakup czegoś większego. Jakieś kombi lub większy hatchback. Zastanawiam się więc czy jest sens na siłę kupować coś pod gaz co będzie irytować swoim brakiem mocy. Jednak auto miałoby być bardziej pod jakieś dalsze wyjazdy.
Wszyscy straszą że diesel to zło, że koszmarne wydatki jak coś się zepsuje, ale nie słyszałem za bardzo żeby ktoś jeździł dieslem i żeby mu faktycznie się coś tak psuło. Jedynie o dwumasie słyszałem i czasem o DPFie, a tak to ludzie mają 10-15 letnie auta z przebiegami w okolicach 400 i jeżdżą...
Więc jak to jest z taką awaryjnością ? Pytam teraz konkretnie o silniki HDI 1.6 (ten ze 115 km) i HDI 2.0 (ten 140 km). Jak taki HDI 1.6 sprawuje się np w takim C4 ?
Albo HDI 2.0 w C5 ?
Jakie realne spalanie trasa/miasto ?

Widziałem też parę ofert C5-tek diesel 9-10 letnich z przebiegiem ok 130-150 tyś km niesprowadzanych, chociaż jakoś nie chce mi się w to wierzyć, że ktoś tak mało by jeździł....

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 25 Listopad 2020, 21:14   

Podstawowy diesel 90 km ,2.0hdi, jazda już 10lat i powiem że w trasie z powodu silnika oraz w zasadzie w całej karierze w moim posiadaniu...po lawetę nie dzwoniłem :-D teraz do pracy 6-7 km pali 7litrów/100 ,trasa latem bez wariacji 5-5.5 litra ,wpis do myślenia bo szukasz młodszych aut;) a co do benzyn to nie mają może pomp wtryskowych ale już potrafią mieć dwumase,kosztowne cewki ,koła zmiennych faz rozrządu że głowa boli bardziej jak w dieslu;) tyle że już diesla zaczynają nie wpuszczać do miast ale benzyny już też zaczną gnębić w swoim czasie.. ;-)

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1223
Skąd: Puławy
Wysłany: 25 Listopad 2020, 23:31   

Co byś nie kupił z pewnością będziesz podwójnie zadowolony
Po za tym przy zakupie myśl już o odsprzedaży za te dwa, trzy,cztery lata
Chyba że planujesz oddać prosto na złom,jak teraz najczęściej bywa

_________________
KK
 
 
Tanin

Mój samochód: Peugeot 407
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna + LPG
Wersja:: przedliftowa
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 20 Maj 2020
Posty: 65
Skąd: Katowice
Wysłany: 26 Listopad 2020, 07:36   

Sasun co do trwałości niedoładowanych diesli to slyszalem ze jednostki nieśmiertelne ale czy taka 90cio konna jednostka będzie jakotako się zbierać ?
Jezdzilem niedawno chyba 16letnim focusem dieslem tam wiecej niz 115 KM nie bylo i chyba 1.8 pojemnosci. Oprócz tego ze dość głośne to zarabiscie się nim jeździło, przyjemniej reagował na pedał gazu. Porównując do 2letniej auriski benzyny 1.6 132 km to przepasc na niekorzysc toyoty... jakbym nie wiedzial powiedziałbym ze toyota ma duzo slabszy silnik bo hmm nie czuć na plecach reakcji na pedal gazu, chyba ze pokrece powyzej 5 tys obrotow wtedy doppiero nabiera mocy. Ale nie lubie kręcić.
Porównywaem też turbobenzynę 1.4 140km w oplu (2015r) astrze do wolnossacego 2.0 140km w peugeocie 407 którego niestety trzeba bedzie naprawić i sprzedać. Spodziewalem się ze jesli masy pojazdow ppdobne lub nawet opel lzejszy to turbonenzyna bedzie zwawsza. Jazda oplem mocno rozczarowała bie wiem jak to mozliwe ale pedal w ppdlodze trzymalem a to auto się ledwo zbieralo w dodatku glośne. Wiec przesiadajac się z 12 letniego peigeota na tego 5 letniego opla nie bylbym zadowolony... ;) no chyba ze ten egzemplarz mial jakaś usterkę i dlatego tak jeździł...

 
 
Tanin

Mój samochód: Peugeot 407
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna + LPG
Wersja:: przedliftowa
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 20 Maj 2020
Posty: 65
Skąd: Katowice
Wysłany: 26 Listopad 2020, 10:21   

Ten ford to miał 90 km jak się dowiedziałem :-)
A więc lepszy diesel 90 KM niż benzyna 130 km :mrgreen:

 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26 Listopad 2020, 19:05   

Żona kupiła Citroena C4 II Fl z silnikiem 1.6 BlueHDi. W środku wygląda jak DS4, na zewnątrz jak C4.
Baliśmy się wszystkiego. Pierwszy diesel.
Odpukać tylko sonda w układzie SCR i 30 tys. km za nami.
No, ale do typowych bolączek HDi musisz w BlueHDi dołozyć układ odazotowania.
Mimo to polecam.

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 27 Listopad 2020, 21:40   

Tanin, Zdrowy 60km aby mocy ford escort 1.8 diesel ze zdrowym silnikiem bez turbo też się dobrze zbierał do swojej masy bo xsara 400kg cięższa,co do xsary ja odzyskałem nawet moc niedawno po wymianach obudowy filtra paliwa(winne zaworki) ,nowej pompie w baku i umytym aby przepływomierzu :-P .U mnie xsara to muł roboczy a nie bolid formuły jeden,jak trzeba to wiezie 300kg płytek i po to jest to auto,jak chce śmigać to przekraczam te 2000 obrotów :mrgreen:

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 3 Grudzień 2020, 19:08   

Też podchodziłem jak do jeża z tymi silnikami. HDI mają już po 400kkm nakręcone i o dziwo jeszcze jeżdżą ;) Ja mam już 3x HDI i odpukać przy silnikach od 6 lat nie grzebałem. Tylko oleje i rozrządy. No i 2x tłumki końcowy. Wytrzymały oryginały 13 i 15 lat ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Piasek
Aktywny



Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 536
Skąd: CRA
Wysłany: 5 Grudzień 2020, 20:18   

Obecnie jedyny NORMALNY silnik nadający się pod LPG to silnik z SsangYong. 1.6e-XGI.
Pojemność 1600cm3
Wolnossący
Moc: 128KM
Hydraulika zaworowa
Rozrząd na łańcuchu

 
 
Tanin

Mój samochód: Peugeot 407
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna + LPG
Wersja:: przedliftowa
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 20 Maj 2020
Posty: 65
Skąd: Katowice
Wysłany: 12 Styczeń 2021, 10:27   

No ponoć jest jeszcze przedostatnia genereacja megane i i30 w których też jest 1.6 wolnossące.
Dlatego pozostaje kupno znów auta 10letniego, albo odejście w ogóle od benzyny.
Nie mam zamiaru jeździć takim motorem i ostatni startować na światłach.

 
 
Piasek
Aktywny



Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 536
Skąd: CRA
Wysłany: 12 Styczeń 2021, 10:41   

Tak, tam jeszcze mają ale to były sztuki z `18 i chyba `19r jeszcze. One miały normalne silniki 1.6 itp.
Od `20 a teraz `21 już żaden producent nie ma niczego "normalnego". Jedynie SsangYong jak pisałem i może Hyundai jak się jakiś salonowy z lat ubiegłych zachował.
I chyba Dacia Doker miała jeszcze poczciwe 1.6 8-zaworowe, dobrą starą konstrukcję z Renaulta. Bo te 16-tki to już nissanowski shit nie nadający się pod LPG.

 
 
Tanin

Mój samochód: Peugeot 407
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna + LPG
Wersja:: przedliftowa
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 20 Maj 2020
Posty: 65
Skąd: Katowice
Wysłany: 12 Styczeń 2021, 11:25   

Ewentualnie kupić benzynę z bezpośrednim wtryskiem i liczyć na to że w najbliższych latach opanują instalacje dedykowane (stanieją i nie będą wysoce awaryjne); ale to chyba próżne marzenie. DI w benzynie istnieje przynajmniej od 7 lat i do tej pory nikt nic sensownego nie wymyślił. Albo drogi bifuel ciągnący oba paliwa, albo zajebiście drogi wtrysk w fazie ciekłej (11 tyś zł) mega awaryjny.
A w ogóle są jakieś dobre silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem ?

 
 
Piasek
Aktywny



Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 536
Skąd: CRA
Wysłany: 12 Styczeń 2021, 12:14   

Z lektury portali gazowniczych dzisiaj ponad połowa montaży to już tylko wtrysk bezpośredni bo nic innego na rynku nie ma...
Technologia już dość dobrze znana i opanowana - oczywiście przez najlepsze i renomowane gazownie.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA