Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen C3 1.4L L4 SOHC 8V FWD Silnik do remontu?
Autor Wiadomość
architects

Mój samochód: C3
Poj. silnika (cm3): 1360.00
Paliwo: Lpg
Wersja:: Bivalent skrzynia biegów 5AT
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 22 Lut 2021
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 22 Luty 2021, 23:53   Citroen C3 1.4L L4 SOHC 8V FWD Silnik do remontu?

Witam serdecznie.

Od kilku tygodni jestem szczęśliwą posiadaczką citroena C3 1.4i automat z 2003roku.

Moje nieszczęście zaczęło się od chęci zaoszczędzenia na regulacji zaworów w serwisie.

Za namową sąsiada, który coś tam reperuje przy swoim samochodzie, dałam się skusić na jego

pomoc - oświadczył, że wyreguluje mi luz zaworowy nieodpłatnie. Zgodziłam się na to i pod moim

okiem - przyglądałam się temu zabiegowi z ciekawości. Z pomocą poradnika ze

strony:http://prostyporadnik.blogspot.com/2015/07/regulacja-luzu-zaworowego-dla-tu3jp-14.html

sąsiad przystąpił do działania.

Z powodu utrudnionego dostępu do środkowej śruby koła pasowego, za pomocą klucza 16 w celu

ustawienia zaworu wydechowego cylindra pierwszego przy pomocy klucza nasadowego sąsiad kręcił

śrubą od wałka zaworów, po ustawieniu zaworów na 1 i 3 cylindrze, czyli tak jakby po dwóch krokach,

wałek zaworów zablokował się, a z powodu utrudnionego dostępu ( śruba od łapy silnika) kluczem

nasadowym musiałam podjechać do sklepu po klucz oczkowy nr 16. Odpaliłam normalnie i

pojechałam do sklepu zakupić klucz oczkowy. Umówiliśmy się na dzień następny. Następnego dnia

przystąpiliśmy do regulacji ponownie. I od początku czy.i najpierw 1 potem 3,4 i 2 zawór w tej

kolejności był regulowany luz zaworowy https://i.imgur.com/3PAxNRx.png. Dodam, że aby przekręcić

ten wałek zaworów, sąsiad używał sporo siły, aż czerwieniał. Potem wsiadłam, przekręciłam kluczyk i

rozrusznik kręcił, ale nie odpalił, przy

demontażu cewki zapłonowej ściągane były fajki, bo nie mógł założyć tej cewki z powrotem i

probował z włożonymi fajkami do otworów na świece i później cewka, ale tak też nie szło jej włożyć,

po którejś próbie się udało z założonymi fajlami na cewkę.

Co mogło się stać przy kręceniu tym wałkiem zaworów? Czy uszkodzenie może być poważne? Z

wywiadu telefonicznego z mechanikiem - stwierdził, że najprawdopodobniej przestawiony został rozrząd i spotkały

się tłoki z zaworami i że naprawa będzie bardzo droga, bo silnik do remontu. Proszę was o pomoc we

wstępnej diagnozie i w poleceniu rzetelnego i uczciwego specjalisty od Citroena w Krakowie, który nie

zedrze ze mnie za naprawę i w miarę szybko upora się z problemem.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA