Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Xsara Picasso esp i sonda lambda
Autor Wiadomość
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 31 Październik 2020, 22:11   Xsara Picasso esp i sonda lambda

XP 2,O PB/LPG automat 2004
Wyświetla błąd silnika,jednak nie wpływa to w sposób zauważalny na prace silnika
Po podłączeniu kompa pisze o uszkodzeniu ogrzewania sondy lambda tylnej P 0114
Pojawiły się awarie ESP co ma wpływ na pracę silnika,chodzi jak by na dwa cylindry
Po ponownym odpaleniu wszystko jest ok z ESP i silnikiem
Jednak doczytałem gdzieś że błąd silnika może mieć wpływ na awarie ESP
Komp pokazuje też przejściowy błąd czujnika przed. lewego koła
Moje pytanie,jak sprawdzić połączenia sondy,i jak sprawdzić czujnik koła

_________________
KK
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 1 Listopad 2020, 09:11   

Witam. W sumie juz sobie odpowiedziales. Blad grzalki sondy wywala blad EOBD, nie majacy wplywu na prace silnika , na jego moc. Sonda po prostu dluzej sie nagrzewa i uklad pracuje w petli otwartej, co skutkuje praca w/g mapy. Moze grozic troche podniesionym zuzyciem silnika i lampka EOBD. Jak sprawdzic? Wystarczy miernikiem zmierzyc opornosc grzalki (dwa biale przewody sondy). Brak przejscia - grzalka przepalona. Natomiast blad ESP moze byc spowodowany uwalonym czujnikiem, ktory przerywa nadawanie sygnalu obrotu kola, co moze byc wywolane jego uszkodzeniem, uszkodzeniem kabla i czasami uszkodzeniem sterownika. Wszystko mozna pomierzyc i sprawdzic miernikiem i oscyloskopem. Jesli czujniki sa magnetyczne - miernikiem , a jesli Hall to zostaje tylko oscyloskop. Nie wiem , jak rozwiazano w Xsarze wywolywanie sygnalow obrotu kola - jesli sa normalne pierscienie czesto powodem jest rdza, ktora podnosi pierscien w jakims miejscu i sygnal staje sie plywajacy, albo, gdy role pierscienia ma uszczelnienie lozyska w postaci pierscienia magnetycznego w lozysku, czesto uszkodzenie sciezki magnetycznej tez wywoluje nierownomierny sygnal i w efekcie blad czujnika. Tak wiec sprawdz najpierw jaki masz typ czujnika, jaki pierscien i dopiero potem podejmij odpowiednia technike naprawy. Sadze, ze w tym modelu powinny byc czujniki magnetyczne i normalne pierscienie metalowe, a wiec obcja pierwsza i pomiar opornosci czujnika. Przy Hallu niestety oscyloskop, mozna tez podejrzec w parametrach predkosci pokazywane w Lexii, ale w wielu systemach nie jest to miarodajne. Pozostaje tylko wymiana czujnika Halla w ciemno i ewentualnie wymiana lozyska.
Zgadza sie, ze czesto przejscie silnika w stan awaryjny powoduje zla prace ESP z powodu braku dostepu sterownika ESP do sterownika silnika w tym wypadku (tryb awaryjny powoduje blokade polaczenia), ale tutaj nie masz trybu awaryjnego i usterke czujnika kola. Zycze powodzenia

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 1 Listopad 2020, 10:02   

Najgorsze jest to
"Pojawiły się awarie ESP co ma wpływ na pracę silnika,chodzi jak by na dwa cylindry"
i trzęsie,szarpie coś jakby z tylnych kół
W dodatku jeszcze skrzyn.automat i robi się młyn
Trzeba się zatrzymać ,odpalić od nowa i wszystko jest OK. do czasu
Co do ESP,chyba pobiera sygnał chyba z czujnika ABS,a ten jest tak jak w Xantii pierścień zębaty(mój wygląda na nowy)
Czy ESP może wpływać na prace silnika
Czy ESP można wyłączyć Lexią
Dodam że wymieniali mi rozrząd i olej w skrzyni,czy mogli coś namieszać w tym temacie

_________________
KK
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 1 Listopad 2020, 11:50   

ESP moze niezle rozrabiac w samochodzie, wlacznie z silnikiem. Co gorsza moze nie pojawiac sie zaden blad. Mialem ostatnio taki przypadek z BMW E91 - w czasie jazdy po paru kilometrach spadala moc silnika, zapalala sie lampa ESP i spadala preedkosc do wrecz zatrzymania pojazdu. Po wylaczeniu ESP wszystko w porzadku. W sterowniku zadnych bledow - problem tylko w korozji pod pierscieniami, w niektorych miejscach tak spuchly, ze ocieraly o czujnik. Po wymianie pierscieni wszystko wrocilo do normy - temat znany w BMW. Wymien najpierw czujnik ( obejrzyj dokladnie pierscien, moze cos odkryjesz ) , albo wylacz ESP ( jak nie ma wylacznika, to wyciagnij bezpiecznik od ABS) i zobacz, czy dalej sa problemy.
Jeszcze jest mozliwosc, ze po prostu konczy sie sterownik ABS w Twoim aucie i trzeba go wymienic na inny. Mozna uzyc z takiego samego auta, czasami trzeba troche pobawic sie Lexia.

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 1 Listopad 2020, 17:45   

Wyjechałem na próbną jazdę ,zobaczyć czym dzisiaj zadziwi mnie autko
Zrobiłem z 15 km ,miasto,poza miastem,szybko,wolno z ostrym hamowaniem i bez
Cudo nic się nie dzieje
Wracam wolniutko ok.60,prosta droga,bez kręcenia i hamowania i znowu walnął z niczego ESP
Stanąłem wyjąłem bezpiecznik ABS,ruszam licznik nie pokazuje prędkości i nie nabija przebiegu
Czy można w takim stanie jeździć
Skrzynia jak by wolniej się zbiera
Założyłem bezpiecznik,dojechałem do domu
Podłączyłem Lexie,z ABS nie chciała się połączyć
W ESP pokazała przelotne błędy złego sygnału z silnika,zużytych okładzin h-ca
Poprzednio pokazywała awarie czujnika abs lewego przodu
Tylne lewe koło zagrzane ,spróbuje wymienić tylne klocki,przednie widziałem ładne są
Zachciał mi się picusia,długo się będę uczył tego auta

_________________
KK
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 1 Listopad 2020, 20:31   

Oj chlopak , widze, ze masz problem z wiedza. ABS i ESP to jedno, w zaleznosci od zlozonosci , stopnia zaawansowania masz ABS, albo ESP , jesli auto ma kontrole trakcji. Jesli masz ESP to system ABS jest wbudowany. Oczywiscie licznik km i predkosciomierz dzialaja z czujnikow ABS i odlaczenie ich powoduje brak wskazan. Jezdzic mozesz , o ile brak wskazan predkosciomierza nie przeszkadza. Dla celow diagnostycznych mozesz pojezdzic, aby okreslic, czy nie pojawia sie problemy z napedem przy nieczynnym ESP. Sadze , ze musisz dokladnie obejrzec koronki ABS przy wszystkich kolach i czujniki, ze zwroceniem uwagi na odstep miedzy czujnikiem a koronka. Mozliwe, ze ktorys pierscien juz jest pekniety i to tez moze powodowac bledy w sygnalach czujnikow. Z bledami tak juz jest, ze jak juz pisalem blad czujnika nie musi za kazdym razem sie pojawiac, a ESP bedzie wariowac (mialem tak w BMW ostatnio).
Bardzo czesto problem z grzaniem sie kola spowodowany jest uszkodzeniem zacisku, albo rdza w miejscach styku klockow z prowadnica, czasami nie odbijajaca linka recznego. A pikus to przeciez rozwiniecie Citroena ZX mechanicznie z dodaniem elektroniki z Xsary, pierwszego samochodu Citroena z multiplexem pod deska rozdzielcza. BSI w miejsce skrzynki bezpiecznikow. Dosc latwe w naprawach.

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 22 Listopad 2020, 21:54   

Klocki przejrzałem bez demontażu,dobre są
Za sugerowałem się linką ręcznego, że jakby nie odbijała
Jak jej pomagałem ręcznie cofała się dalej
Dojrzałem zaczepy na sprężynki,jednak sprężynek brak w obu kołach
Poszukałem znalazłem w trzecim sklepie,dwa pierwsze mówiły że nie występują
Na wadliwe koło założyłem,cofa się lepiej,jednak problemu nie rozwiązało do końca
Próbowałem z górki ,toczy się,jednak dalej się grzeje ,mniej i bardziej w środku jakby bliżej piasty
Widzę że bez rozebrania zacisku się nie obejdzie
Czeka mnie chyba odwiedzenie warsztatu,bo pod domem niema już warunków pogodowych
Tymczasem tyle

_________________
KK
 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 29 Marzec 2021, 21:10   

By uzupełnić temat
Koło tylne lewe grzało się,jak mechanik stwierdził ,linka h-ca ręcznego była nie prawidłowo,nie równo założona
Poprawił koło się nie grzeje
Z ESP się poprawiło na tyle że jego awaria zdarza się teraz sporadycznie
Ostatnio przejechałem 150 km zdarzyła się raz,mniej więcej w połowie,bez żadnych konkretnych powodów

_________________
KK
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA