Wysłany: 6 Kwiecień 2021, 08:26 Szarpnięcie na kierownicy
Witajcie.
Jestem szczęśliwym posiadaczem Cytrynki C4 Picasso (wersja 5 osobowa). Jak każdy używany samochód mój również ma kilka mankamentów 😉
Otóż przy zmianie biegów z 2 na 3 oraz z 3 na 4 (przy agresywniejszej jeździe) czuję na kierownicy lekkie szarpnięcie w lewą stronę. Myślałem, że to problemy z jakimiś drążkami czy coś w tym stylu ale podczas przeglądu nie stwierdzono żadnego luzu.
Macie może jakiś pomysł co jest powodem takiego zachowania?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 6 Kwiecień 2021, 13:16
Barti, No nikt nie jest wróżką
A tak na poważnie... Jaka wersja skrzyni? Manual, automat czy zrobotyzowana skrzynia?
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4266 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 6 Kwiecień 2021, 13:43
Jak możesz to sam obejrzyj zawieszenie,mocowania wahaczy ,sworznie..a dlaczego? Bo żona kiedyś wróciła z przeglądu a za trochę robiłem przy zmianie opon,luz jaki był na drążku kierowniczym było widać gołym okiem;) w rękach latało a dla diagnosty nówka nie śmigana
Domyślam się, że nie ma tu wróżek ale fachowców od cytrynki pewnie znaleźć można 😉 Skrzynia manualna 6 biegowa.
Również jedyny pomysł jaki miałem to zawieszenie ale diagnosta (w sumie kolega) zapewnił mnie, że wszystko jest git 😀
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4266 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 7 Kwiecień 2021, 20:59
Barti, Trzeba wierzyć że kolega fachowiec Ale przykład kolegi mam taki że trzech mechaników mówiło że zawieszenie ok i nie wiedzą co stuka i szarpie kierownicą..puki nie pojechał do szwagra z najazdem i brecha pokazała wyrwaną tuleje metalowo-gumową mocowaną w pozycji pionowej ze nie siedzi we wahaczu,szarpaki tego nie pokazały bo autem nie buja góra dół ..W tej pozycji jak ,,Oni''to robią tuleja grzecznie siedziała na swojej pozycji
Też bym stawiał na problem z jakimś elementem zawieszenia. Trzeba znaleźć chwilę wolnego czasu i dokładnie sprawdzić lewa stronę 😉 Jak coś odkryje to dam znać 😀
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 8 Kwiecień 2021, 07:15
Witam. Moim zdaniem wybita poduszka tylna lewego wahacza. W tych samochodach jej stan mozna okreslic tylko na wymontowanym wahaczu. Podobne objawy mialem ostatnio w C4 grand picasso i po wymianie wszystkich elementow gumowych w wahaczach zawieszenie wrocilo do stanu idealnego.
Tylnego zawieszenia ? Szarpnięcia na kierownicy może powodować tylne zawieszenie ? Dodam tylko, że tył mam pneumatyczny.
Wstępna diagnoza mechanika to uszkodzone lewe łożysko amortyzatora.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum