Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z weryfikacja usterki uszczelka Głowicy/Chłodnica
Autor Wiadomość
Rogal107

Mój samochód: Citroen C2
Poj. silnika (cm3): 1.4
Paliwo: Benzyna
Wersja:: C2
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 31 Mar 2021
Posty: 2
Skąd: Kostrzyn Nad Odrą
Wysłany: 1 Kwiecień 2021, 09:21   Problem z weryfikacja usterki uszczelka Głowicy/Chłodnica

Witam Mam Mały problem z weryfikacją usterki zacznijmy od początku.
Żona jadąc po mieście usłyszała dziwny dźwięk bulgotanie niczym wody jak to opisuje.
Zrobiła tak 50 km na trasie w domu poinformowała mnie o tym sprawdziłem tą C2 w domu no płyn chłodniczy z olejem ( nie plamy czy oka tylko stała maż wywaliło zbiornikiem. Auto normalnie odpaliłem zweryfikowałem czy ze zbiornika nie wydobywa się dymek i bąble. Nic takiego nie wystąpiło. Auto Odpala i ma moc więc z mojej wiedzy to 75 % objaw chłodnicy oleju. Z autem pojechałem do 2 różnych mechaników oboje bez otwarcia maski stwierdzili ze skoro to Citroen C2 z aluminiowym blokiem to na 100 % uszczelka pod głowicy. Ponieważ to wada fabryczna tych silników 1.4 benz KFV. Spowodowana utlenianiem się aluminium.
Uszczelka wcale nie pasuje mi do tych objawów i do przebiegu auta 115 tys km.
W Citroenach jestem nowicjuszem więc nie wykluczam żadnej opcji i dlatego proszę o pomoc specjalistów (miłośników).

 
 
Piasek
Aktywny



Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 536
Skąd: CRA
Wysłany: 1 Kwiecień 2021, 19:41   

Mieli rację, to UPG.
Wstaw to do speców od francuzów którzy wiedzą co i jak zrobić oraz jakich materiałów użyć aby za 20 tyś problem się nie powtórzył.
Koniecznie należy wymienić przy okazji uszczelki pod tulejami cylindrowymi. Bez tego - szkoda roboty i pieniędzy na taki "remont".

 
 
Rogal107

Mój samochód: Citroen C2
Poj. silnika (cm3): 1.4
Paliwo: Benzyna
Wersja:: C2
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 31 Mar 2021
Posty: 2
Skąd: Kostrzyn Nad Odrą
Wysłany: 9 Kwiecień 2021, 18:39   

Ok jestem po naprawie uszczelka ok ale już wymieniona. Uszkodzony był termostat zaklinowany na amen i korek płynu chłodniczego. To co uważałem za olej okazało się być mocno wypracowanym płynem chłodniczym miałem problem z doczyszczeniem tulei cylindrycznych i obiegu wodnego taki szlam w silniku konieczne było płukanie dużą ilością benzyny ekstrakcyjnej.
Teraz jestem po zrobieniu 20-30 km jutro ponowna wymiana płynu z resztek tego szlamu.
Zastanawia mnie radiator chłodnicy nie uruchomił się jeszcze fakt faktem temperatura w normie 3 kreski na przedziałce a pewnie zaskakuje na 4-5 czyli 85-95 stopni Celsjusza ?? Nie chciałem się bawić w podłączanie OBD.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA