Wysłany: 25 Kwiecień 2021, 13:34 Opornica czy moduł wentylatora chłodnicy
Koledzy. Mam problem z wentylatorem chłodnicy. Nie działa jak trzeba i w korkach przegrzewa się silnik. Lexia pokazuje błędy P0692, P0495.
W teście wentylatora uruchomił się na dużej prędkości z podpisem obwód pośredni.
Szukałem na chłodnicy gdzie jest jakiś rezystor (opornica) ale nic takiego nie ma. Tylko przekaźnik pod pokrywą. Czy to możliwe że mam wentylator sterowany modułem?
Auto to C5 X7 2.0 Bioflex.
Nr VIN VF7DCXFXF 76428249.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 25 Kwiecień 2021, 15:23
Czytaj odnośnie błęduP0495 oraz błędu P0692 Sprawdź klemy i po odłączeniu wtyczki czujnika temperatury silnika wentylator powinien wystartować awaryjnie,może być też wadliwy czujnik temperatury.Zaczął bym od tanich rzeczy..
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 25 Kwiecień 2021, 19:39
W tym modelu masz wszystko z przodu na pasie przednim pod zderzakiem. Jest tam puszka plastykowa, gdzie sa trzy przekazniki. najprawdopodobnie zasniedzialy nozki przekaznikow. Wszystko jest do oczyszczenia, sprawdzenia. Jest tam rowniez opornica. W nowszym modelu FL sterowanie jest w silniku wentylatora i bardzo awaryjne z czasem. U Ciebie jest tania wersja i do ogarniecia dla kazdego.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 25 Kwiecień 2021, 21:39
Pinker, Nie wiem gdzie jest w C5,ale weź pod uwagę sugestie kolegi wyżej z jego doświadczeniem:)A odpięciem wtyczki sprawdzisz raczej moduł bo wykryje brak danych o temperaturze jak się nie mylę..i uruchomi wentylator
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 26 Kwiecień 2021, 07:22
W tej C5 nie ma zadnego modulu. Wentylatorem steruje sterownik silnika przez przekazniki. Zle kontakty na nozkach przekaznikow sa najczesciej problemem.
Czyli powinienem zacząć od odpięcia wtyczki od czujnika. Jak uruchomi się wentylator to jest on sprawny jak też jego sterownik. Dalej sprawdzić wtyczkę od przekaźnika?
Dziękuję.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 26 Kwiecień 2021, 18:35
Pinker, To co kolega pisze ,poczyść przekaźniki ,styki -to co jest w pasie przednim a z alarmów kodów jakie zapodałeś zwróć uwagę na stan wiązki i jaki stan jest naładowania akumulatora oraz stan ładowania alternatora-zwykły miernik Wentylator Pisałeś że Ci się włączył z Lexii więc działa .Mnie kiedyś w xsarze nie działał nawet jak mu podałem bezpośrednio 12v -przyczyna była taka że szczotki silnika utkwiły w rdzy obudowy-efekt taki jak by się skończyły.
Dzisiaj odpiąłem wtyczkę czujnika temperatury na pracującym silniku. Komputer pokazał zbyt wysoką temperaturę ale wentylator nie uruchomił się. Zaskoczył gdy nim zakręciłem śrubokrętem. Czy oznacza to awarię wentylatora ?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 1 Maj 2021, 10:08
Pinker, Może jest problem że szczotkami silnika wentylatora...ruszyłeś to coś zatrybiło.;) Odepnij wtyczkę /kable co idą do wentylatora i jak ponownie zrobisz tryb awaryjny to zobacz na tych kablach czy jest 12 V,jak jest napięcie to sterowanie masz ok ,a winny jest wentylator.
Niestety mój mechanik rozkłada ręce i nie chce się podejmować naprawy.
Zwyczajnie nie chce mu się zdjąć zderzaka by się dostać do wentylatora..
Mówi że bez wyjęcia wentylatora nie wie jaki trzeba ewentualnie kupić i że NR VIN nie jest pomocny.
Normalnie załamałem ręce. Poradził bym zapytał w internecie. No masakra jakaś.
Czy ktoś z was zna nr wentylatora by nie kupić czegoś co nie będzie pasować?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 10 Maj 2021, 21:01
Pinker, W xsarze wymieniłem sam wentylator jak tylko maskownice zamka odkręciłem(to nad chłodnicą u xsary)..cieżko było ale bez zdejmowania czegoś więcej.A robiłe to dwa razy bo pierwsza używka chodziła ale xsara robiła za wibrator jak się włączył.Znalazłem wtedy zamiennik ale nowy.
Pinker, W xsarze wymieniłem sam wentylator jak tylko maskownice zamka odkręciłem(to nad chłodnicą u xsary)..cieżko było ale bez zdejmowania czegoś więcej.A robiłe to dwa razy bo pierwsza używka chodziła ale xsara robiła za wibrator jak się włączył.Znalazłem wtedy zamiennik ale nowy.
W mojej C5 nie jest tak łatwo. Górną maskownice owszem da się odkręcić i wypiąć z zatrzasków ale bez zdjęcia zderzaka i tak nie można jej wyjąć bo blokuje się i reflektory.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum