yogi8848
Mój samochód: Citroen C4 Grand Picasso
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: diesel
Wersja:: Van
Rok prod.:: 2014
Dołączył: 01 Maj 2019 Posty: 3 Skąd: Chodzież
Wysłany: 1 Maj 2019, 14:50 Citroen C4 picasso II stuki w tylnym zawieszeniu
Witam , przerabiał może ktoś problem z zawieszeniem w c4 Picasso II produkcja od 2013r, chodzi o to że nagle zaczęło coś stukać - trzeszczeć w tylnej belce , jest to takie nawet bardziej strzelanie . Jakby powstawały jakieś naprężenia , tylko przy kołysaniu autem na boki , jeśli pracuje równo cały tył jest ok. Samochód ma przejechane 64 tyś km, zero luzów .. Wsłuchając z kanału strzela dosłownie na środku w belce/osi zawieszenia , jedyny taki przypadek jaki znalazłem w internecie to podobnie jak u mnie , komuś takie coś objawiło się przy przebiegu koło 60tyś km. Koleś opisywał że niby dzwonił do ASO , tam powiedzieli że mogą to naprawić , gdy zapytał co będzie wymieniane i jaki koszt .. odp była że nic nie wymieniają tylko w tą właśnie belkę trzeba zaaplikować jakąś piankę koszt 900zł.. że to niby taka procedura stosowana przez ASO. Na tym ta wypowiedź się skończyła , brak dalszych rozwiązań problemu. Wydaje mi się że nagle pojawia się taki odgłos przez to że belka pracuje , skręca się lekko , powstają naprężenia i tak dziwnie strzela . Może tą pianką to wygłuszają . Przerabiał ktoś taki temat ? Z góry dziękuję.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Maj 2019, 17:03
yogi8848, Pianka w budowlanym kosztuje ze 20 zł. Tryskaj do woli i tak nie przekroczysz 900 zł
A tak na poważnie to ciekawa sprawa... Ja mam starego pikusia więc problem mi obcy...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4243 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 1 Maj 2019, 19:23
Jak jest belka to się łożyskowanie skończyło i zatarło.Ten sam efekt w Xsarze miałem i oprócz tego obciążona towarem podnosiła się jak ręką w górę podniosłem.A ta cena to koszt wymiany belki bo 900 zł płaciłem w tamtym roku za belkę plus wymianę .Belka regenerowana przez Antałex..Przy wymianie zdaje się starą belkę-moja miała nalatane 300 tyś +.Belkę wymieniałem u partnera Antałexu .Potrzeba szukać w okolicy.wymiana u mnie to trwało 2.5 godziny.Tylko ja się upewniłem stetoskopem jak ktoś kołysał autem że to belka a nie mocowanie amortyzatorów lub łożyska kół / hamulce.Tylko jak patrze w necie to inna konstrukcja i jedyne co tam się może popsuć to chyba amortyzatory,hamulce mogą trzeszczeć(do przejrzenia) i ewentualnie tuleje gdzie mocowana jest belka(zawias) bo podobne jak belka w punto co miałem
yogi8848
Mój samochód: Citroen C4 Grand Picasso
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: diesel
Wersja:: Van
Rok prod.:: 2014
Dołączył: 01 Maj 2019 Posty: 3 Skąd: Chodzież
Wysłany: 1 Maj 2019, 22:37
Tam już nie ma łożysk , zwykłe tuleje gumowo metalowe , belka to taki dość masywny profil zamknięty pusty w środku. Samochód ma przejechane 64 tyś , jest prawie jak nowy , zero luzów. Gdy bujam całym tyłem góra-dół , jest cisza , tylko jeśli rozkołyszę na boki to stuka/strzela. Czyli ewidentnie dźwiek ten pojawia się podczas lekkiego skrętu belki , bo bujając na boki taki za pewnie występuje. Jak pisałem to strzelanie słychać na środku z samej belki , pierwszy raz mam taką sytuacje.
takie coś znalazłem:
" Posiadam citroena grand picasso II rocznik 2014 kiedy przejechałem ok 60000 km zaczęło coś piszczeć skrzypieć w tylnym zawieszeniu . Zadzwoniłem do stacji ASO i powiedzieli mi , że gwarancja już minęła i , że naprawią to za ok 900 zł . Zapytałem czy jest coś do wymiany powiedzieli mi że nie , ale muszę zostawić pojazd na dobę aby , wstrzyknąć w nawiercone otwory piankę w belkę tylnego zawieszenia , i potem gdy ona wyschnie będzie dobrze. Chciałbym wykonać to samemu ale nie wiem z jakiej pianki może kleju skorzystać i gdzie te otwory wywiercić . Sprawdzałem wielokrotnie tą piankę ale natknąłem się tylko na numery katalogowe bez parametrów .Może ktoś mi poradzi ."
"Miroslaw | ML Autotech Services
Radzyminska 212, Warszawa
wierci sie cztery otwory po bokach , nastepnie apilkuje pianke po wyschnieciu otwory zaslepiamy korkami wcisnietymi na klej. procedura ta nie zawsze pomaga , jesli nie pomoze wtedy belka do wymiany na belke ze zmieniona konstrukcja. pianka i zatyczki dostepne w aso.
w PL i tak samo w UK jest stosowana ta sama metoda naprawy..
Autotech."
Widać że jakaś wada fabryczna , belka po jakimś czasie zaczyna "strzelać" , ta pianka pewnie ma to wygluszyć.. Pytanie czy jest to jakaś specjalna , czy zwykła poliuretanowa Jutro dzwonie do ASO , zobaczę czy coś na ten temat wiedzą .
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4243 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 2 Maj 2019, 07:48
Może zgrzewy gdzieś puszczają,ale przy bujaniu polecam użyć stetoskop gdzie dokładnie strzela bo może być ze na tulejach metalowo- gumowych.Stetoskop dla mechanika to koszt 20-40zł na Aledrogo;)Ps kiedyś miałem hałasy koło belki tylniej a okazało się że trzaski pochodziły z linki hamulca ręcznego która tarła w mocowaniach,dopiero posmarowanie tego nastała cisza..Tylko że wykryte stetoskopem bo ,,na ucho'' to niosło się rozlegle..A pianka pewnie wytrzyma jakiś czas i na pewno jedna z droższych niskorozprężnych
yogi8848
Mój samochód: Citroen C4 Grand Picasso
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: diesel
Wersja:: Van
Rok prod.:: 2014
Dołączył: 01 Maj 2019 Posty: 3 Skąd: Chodzież
Wysłany: 2 Maj 2019, 20:41
Dzisiaj byłem u kolegi na kanale , posiada stetoskop , jak na złość właśnie u niego nagle się wszystko uciszyło.. Później trochę zaczęło strzelać , ale jakoś ciszej trudno zlokalizować. Dzwoniłem do ASO w Poznaniu , nic nie wiedzą o procedurze z pianką , pani jeszcze sprawdziła po nr vin czy na moje auto jest jakaś akcja serwisowa , bo kojarzy że coś było z tylnym zawieszeniem. Niestety na mojego Citroena jedyna akcja serwisowa ,to tylko wymiana napinacza paska osprzętu.
Nie wiem , może mimo że na tulejach brak luzów , mają jakąś wadę że po czasie hałasuje coś w nich, i niesie na środek belki ,belka jest dość masywna pusta w środku idealna konstrukcja do przenoszenia odgłosów.
To nie są takie typowe tuleje gumowo/metalowe , z tego co widać jest tuleja/obudowa która jest wciskana w belkę , w niej pracuje mniejsza tuleja z jakiegoś jasnego twardego tworzywa coś jak teflon , i to pracuje przy kołysaniu dość mocno na boki w tej metalowej obudowie , może właśnie tam robi się jakieś tarcie i strzela. Dopiero w tej tulei z tworzywa znajduje się część gumowa , przez którą przechodzi metalowy płaskownik przykręcany karoserii.
Zacznie znów mocniej strzelać , jeszcze raz na kanał , jak się nie upewnie co to jest to pojadę do ASO niech patrzą . Nie chciałbym wymieniać tulei , i czasem problem nie zniknie ..
_________________ yogi8848
Makatanka
Mój samochód: Citroen C4 Grand Picasso II
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2015
SKYPE - login: jarek1210@tlen.pl
Dołączył: 05 Maj 2021 Posty: 10 Skąd: Szczecin
Wysłany: 5 Maj 2021, 08:02
Hej i co uporałeś się z tym problemem? Mam Grand Picasso z końca Grudnia 2014 1.6 benzyna 156KM przebieg 58 tys (Polski salon, ASO w chwili przyjęcia na serwis nie stwierdzili hałasu...) i też pojawiły się u mnie opisywane przez Ciebie trzaski i stuki przy bujaniu autem. Trafiłem tak samo jak Ty na ten poprzedni temat i na Twój. Naprawiłeś może to? Lub czy może dowiadywałeś się, czy można z tym jeździć i nie wpływa to z czasem na prowadzenie auta? Dodam iż w środku nic nie słychać, gdyby nie otwarta szyba lub jakby mi ktoś nie powiedział to bym się chyba nawet nie zorientował. Ale z zewnątrz stuki są dość mocno słyszalne. 2mc auto przeszło przegląd z tymi stukami i nikt do niczego się nie przyczepił... Z góry dzięki za odpowiedź!
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4243 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 5 Maj 2021, 20:54
Makatanka, Tak po czasie.W peugocie 207 żony na wybojach były trzaski,zlokalizowałem je na klapie bagażnika ,a niosło się po całym aucie kiedy się było w środku niczym trzeszczące plastyki,dla ciekawości nie był to zawias a suche siłowniki klapy,coś na wd40 dało rade,po spryskaniu tłoczyska cisza;) a peugeot też wtedy nie był jeszcze stary;) Może to duperel typu tłumik i okolice..W punto II powodem stuku był zużyty amortyzator z jednej strony na zwykłej belce a nie jego zawias .
Makatanka
Mój samochód: Citroen C4 Grand Picasso II
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2015
SKYPE - login: jarek1210@tlen.pl
Dołączył: 05 Maj 2021 Posty: 10 Skąd: Szczecin
Wysłany: 15 Maj 2021, 10:50
Hej to jest coś takiego, nagrałem specjalnie filmik. Opis pod filmem.
Makatanka
Mój samochód: Citroen C4 Grand Picasso II
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2015
SKYPE - login: jarek1210@tlen.pl
Dołączył: 05 Maj 2021 Posty: 10 Skąd: Szczecin
Wysłany: 18 Maj 2021, 07:57
Byłem w ASO i są dwie opcje: 1. Wygłuszenie pianką 1200zł lub 2. Wymiana belki o zmienionej konstrukcji (pozobawionej "wady fabrycznej") 4000zł... Po prostu belka musiała zostać źle zaprojektowana, a że nie jest to zamknięty profil tylko są spawy/zgrzewy po jednej stronie wzdłuż całej belki więc podczas jej pracy tam właśnie dochodzi do naprężeń i powstają tego typu strzały/trzaski. Według mnie jakiekolwiek nawiercanie belki w 4 miejscach w celu aplikacji tej pianki zwyczajnie dodatkowo ją osłabi a i otwory jak nie będą dobrze zabezpieczone to mogą zacząć korodować -jakby mija się z celem, no ale nie wywale teraz 4 koła na nową;/ nie przy takim przebiegu (59 tys) może jak dojadę do 100 tys to ją wymienię teraz po prostu szkoda. Ale chyba zabawy w wygłuszanie też sobie odpuszczę, gdyż ogólnie rzecz biorąc samo wygłuszenie dźwięku sprawy nie załatwi. Ale jaja niby takie wypasione auto (b. drogie w zakupie jako nowe), mały przebieg a tu takie cyrki
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 18 Maj 2021, 21:41
Tak teraz wszyscy produkuja auta. Nawet MB potrafi tak zaprojektowac , ze bledy konstrukcyjne niszcza silnik. Jak zdarzy sie to na gwarancji to pol biedy, ale krotko po gwarancji wymiana silnika na koszt wlasciciela. Walka w sadzie to wojna z wiatrakami. Citroen tez ma pare kwiatkow na tej lace. Lancuchy rozrzadu w silnikach 1.6, przepustnice powietrza w 1.6 hdi, przednie zawieszenie w C4 i tylne belki , oraz wiele innych. Placa klienci...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum