Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
C4 Cactus problem z czujnikiem NOX oraz awaria układu UREA
Autor Wiadomość
kwoka2

Mój samochód: C4 Cactus 1.6 HDI / C3 1.4 HDI
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: C4 Cactus / C3
Rok prod.:: 2016
SKYPE - login: kwoka2
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 34
Skąd: PMI
Wysłany: 18 Kwiecień 2021, 11:31   C4 Cactus problem z czujnikiem NOX oraz awaria układu UREA

Witam wszystkich.

Mam problem z Cactusem jak w temacie. Rok 2017 1.6 Blue HDI 100KM.

Pojawiła się usterka P2A00 00, P2202 00, U059E 81.
Auto używane przez małżonkę, max dziennie robi 10km w trybie przerywanym.
Przegoniłem wczoraj auto 70km po autostradzie przy predkości max 170/180km/h ( wiem trochę niebezpieczne). Myślałem, że pomoże to w czymś ale niestety bez zmian, nawet nie załączyło się wypalanie filtra cząstek stałych ( ostatnie wypalanie 780km temu).
Co do błędu z UREA to pokazuje, że za 1100km zostanie zablokowana możliwość uruchomienia auat ( awaria układu oczyszczania spalin ).
Auto działa normalnie, nie ma żadnych objawów utraty mocy itp. Spalanie na normalnym poziomie.
Załączam zdjęcia z wczorajszych pomiarów DIAGBOXEM.

Proszę o porady, pomoc co można z tym zrobić.

Z góry dziękuję za wszelkie pomocne pomysły.



6.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 69,32 KB

5.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 52,04 KB

4.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 63,66 KB

3.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 67,82 KB

cactus.rar
Wszystkie zdjęcia z pomiarów
Pobierz Plik ściągnięto 25 raz(y) 1,15 MB

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: citroen xsara 2Hdi/Citroen c4 16HDI
Poj. silnika (cm3): 2.0/1.6
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3413
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Kwiecień 2021, 12:22   

Szpecem nie jestem ale może sonda? Czynnik jest czy brak? Kolega ma toyote,sonde wymieniał ze 3-4 lata temu i niedawno zaś check silnika,dwóch elektroników się poddało bo przecie sonda prawie nowa..na swoje ryzyko kazał kupić i wymienić sonde,wtedy alarmy pogasły i auto jeździ..Dziwi mnie tylko że elektronicy nie potrafili określić awarii sondy.Dodam ze to benzynka i normalnie jeździła ,też przegonił po autostradzie i nic to nie dało.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna + LPG
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 123 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 1908
Skąd: Duisburg
Wysłany: 18 Kwiecień 2021, 17:32   

Witam. Malo mialem do czynienia z systemem AdBlue w Citroenach, ale nie podoba mi sie blad sondy Onyx - usterka podgrzewania. Oznacza to uszkodzenie grzalki sondy , co niestety dyskwalifikuje sonde (do wymiany) i moze prowadzic do zablokowania silnika. Konieczna wymiana sondy .
Mysle, ze uzywanie tego samochodu na takim dystansie jest sporym bledem, prowadzacym do czestych problemow z ukladem oczyszczania spalin. Diesel z AdBlue powinien byc uzywany na wiekszych przebiegach. Wazna jest temperatura pracy silnika i ukladu wydechowego.

 
 
szafka
szafka

Mój samochód: Citroen C4GP
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: C4 Grand Picasso
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2019
Posty: 125
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18 Kwiecień 2021, 18:47   

Może się wymądrzam, ale dlatego kupiłem c4 z benzyną. Pomimo tego,że relatywnie wiecej pali. Nie ma też filtra DPF. Mój roczny przebieg to ok 13 tysi. To nie rekord. :-)

 
 
kwoka2

Mój samochód: C4 Cactus 1.6 HDI / C3 1.4 HDI
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: C4 Cactus / C3
Rok prod.:: 2016
SKYPE - login: kwoka2
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 34
Skąd: PMI
Wysłany: 5 Maj 2021, 21:02   

Cytat:

Dziękuję za informacje.
Masz może doświadczenie większe w tej kwestii? Chodzi mi o to co powinienem zrobić? Wymienia się jaki s konkretny element, czy cały moduł?
Jak się do tego zabrać?

Ostatnio zmieniony przez kwoka2 5 Maj 2021, 21:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: citroen xsara 2Hdi/Citroen c4 16HDI
Poj. silnika (cm3): 2.0/1.6
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3413
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 5 Maj 2021, 21:40   

kwoka2, Jak padła grzałka sondy to cała sonda do wymiany -to element sondy.Może być kilka wersji więc lepiej spisać z oryginału numer fabryczny. Przeważnie potrzebny dedykowany klucz do sondy ze względu na kable idące z sondy,z dostępem bywa różnie.Zależy jak i gdzie jest umiejscowiona na układzie wydechowym silnika.

 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 484
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Maj 2021, 22:03   

Zacznij od sondy.
Jeśli nadal będzie występował błąd UREA SERVICE i Check Engine + odliczanie,
zalej do zbiornika TUNAP 986.
W zasadzie, środek ten powinien być stale dodawany w naszym klimacie, więc proponuję go zakupić od razu i nie czekać. Tylko pomoże w przypadku kiepskiej jakości AdBlue, zarastania pompy, czy wtrysku.



IMG_20200707_164605.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 80,25 KB

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
kwoka2

Mój samochód: C4 Cactus 1.6 HDI / C3 1.4 HDI
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: C4 Cactus / C3
Rok prod.:: 2016
SKYPE - login: kwoka2
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 34
Skąd: PMI
Wysłany: 6 Maj 2021, 18:15   

Wczoraj wykasowałem błędy oraz zrobiłem inicjalizacje układu NOX + inicjalizecje po wymianie wtrysku NOX.
Jak narazie błąd się nie pojawia ale zamówiłem już Tunap 986 i zapodam doraźnie.
Wyczytałem też w internecie, że czasami zdarza się problem z kostką wiązki elektrycznej pod podwoziem od układu NOX. Nie mam najazdu ani kanału ale sprawdzę też ten temat.
Orientuje się ktoś z was ile może kosztować ( w najgorszym przypadku) wymiana wtrysku z grzałką NOX?

 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 484
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 6 Maj 2021, 19:09   

Wymieniłeś wtrysk, czy sondę? W pierwszym zdaniu piszesz o wymianie wtrysku, a w ostatnim pytasz o jego cenę...

EDIT:
1100 zł sonda w 2019r. Wymiana w ASO.
1300 zł wtrysk (jeśli dobrze pamiętam wycenę, bo wtrysk nie był wymieniany).
Za wymianę zbiornika w 2020 powiedzieli 4400 zł. Powód - pompa.
Niewłaściwe, za niskie ciśnienie. Ostatecznie nie wymieniałem zbiornika.
TUNAP jak dotąd robi robotę.
Silnik 1.6 BlueHDi w C4 z 2015r.

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: citroen xsara 2Hdi/Citroen c4 16HDI
Poj. silnika (cm3): 2.0/1.6
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3413
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 6 Maj 2021, 20:15   

U kumpla sonda silnika 450zł (koszt sondy) w toyocie, a za naprawę warsztat 300zł(podpięcie kompa i wymiana sondy) Sonda kojarzę wkręcana na paste(jak co ..mnie poprawić)

 
 
kwoka2

Mój samochód: C4 Cactus 1.6 HDI / C3 1.4 HDI
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: C4 Cactus / C3
Rok prod.:: 2016
SKYPE - login: kwoka2
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 34
Skąd: PMI
Wysłany: 7 Maj 2021, 19:58   

jarulis napisał/a:
Wymieniłeś wtrysk, czy sondę? W pierwszym zdaniu piszesz o wymianie wtrysku, a w ostatnim pytasz o jego cenę...

EDIT:
1100 zł sonda w 2019r. Wymiana w ASO.
1300 zł wtrysk (jeśli dobrze pamiętam wycenę, bo wtrysk nie był wymieniany).
Za wymianę zbiornika w 2020 powiedzieli 4400 zł. Powód - pompa.
Niewłaściwe, za niskie ciśnienie. Ostatecznie nie wymieniałem zbiornika.
TUNAP jak dotąd robi robotę.
Silnik 1.6 BlueHDi w C4 z 2015r.


Niczego nie wymieniałem.
Zrobiłem inicjalizacje DiagBoxem tylko ( bez wymiany sondy i wtrysku).
Jak narazie jest ok ale dziwne jest, że nie mogę DiagBoxem przeprowadzić żadnych pomiarów układu NOX. Wydajność pompy- brak wartości, ilość dozowania mocznika - brak wartości.
Gdy wykonuje test przekaźnika układu NOX, nie słychać pracy przekaźnika. W identycznym Cactusie( mam dwa takie same auta z takimi samymi silnikami, różnica tylko w roczniku 2016 i 2017) słychać pracę przekaźnika i są dane o ciśnieniu pompy, ilości wtrysku mocznika itd. Czy jest możliwe, że padł przekaźnik?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA