yekips
Mój samochód: Citroen Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1587
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Coupe
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 28 Maj 2021 Posty: 9 Skąd: Wejherowo
Witam
Dwa tygodnie temu podczas jazdy wypadł mi sworzeń i koło postawiło w bok. Zauważyłem że śruba trzymająca sworzeń była wgnieciona w miejscu styku i uznałem że to było przyczyną . Dziś pomimo że śruba była nowa ponownie wyrwało mi sworzeń a śruba znowu była wgnieciona w miejscu styku z sworzniem.
Co może być przyczyną takiego wyrywania sworznia?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4272 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 6 Lipiec 2021, 19:20
yekips, Nie odpowiednia śruba (wymiar-średnica jest zaniżona w miejscu sworznia lub przypada gwint a powinno być gładkie oraz twardość-minimum na łbie śruby 8.8 ) możliwe że po skręceniu sworzeń nadal luźny i stuka w śrubę aż ją przeleci bo za mały ścisk.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Lipiec 2021, 19:21
Moze problem jest w tym, ze otwor na sworzen jest za duzy? i sworzen trzymany jest tylko przez srube, a powinien byc trzymany zacisnieciem otworu. Sruba to tylko zabezpieczenie. Mysle, ze zwrotnica do wymiany.
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 6 Lipiec 2021, 20:59
dejnekomirek napisał/a:
Moze problem jest w tym, ze otwor na sworzen jest za duzy? i sworzen trzymany jest tylko przez srube, a powinien byc trzymany zacisnieciem otworu. Sruba to tylko zabezpieczenie. Mysle, ze zwrotnica do wymiany.
Też bym się ku takiej diagnozie przychylał
_________________ KK
yekips
Mój samochód: Citroen Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1587
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Coupe
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 28 Maj 2021 Posty: 9 Skąd: Wejherowo
Wysłany: 6 Lipiec 2021, 21:54
Jutro sprawdzę te śruby a co do zwrotnicy jest opcja zgnieść ja żeby był ścisk mocniejszy czy tylko wymiana zwrotnicy? Pytałem o nową zwrotnice ale to koszt od 500zł w górę.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Lipiec 2021, 21:57
Problem moze byc tez inny : po prostu byly modele , np. ZX, Berlingo ,... ze byly rozne srednice czopa sworznia. Moze w tej Xsarze tez tak jest i po prostu montowany jest nieprawidlowy sworzen. Xsara to przeciez pochodna ZXa.
yekips
Mój samochód: Citroen Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1587
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Coupe
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 28 Maj 2021 Posty: 9 Skąd: Wejherowo
Wysłany: 6 Lipiec 2021, 22:02
Zgadza się są dwa jednak w mojej jest największy przekrój i każdy inny by wypadł bez naruszenia śruby.
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 6 Lipiec 2021, 22:24
yekips napisał/a:
Jutro sprawdzę te śruby a co do zwrotnicy jest opcja zgnieść ja żeby był ścisk mocniejszy czy tylko wymiana zwrotnicy? Pytałem o nową zwrotnice ale to koszt od 500zł w górę.
yekips
Mój samochód: Citroen Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1587
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Coupe
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 28 Maj 2021 Posty: 9 Skąd: Wejherowo
Wysłany: 7 Lipiec 2021, 10:13
Więc tak śruby nie są oryginalne mechanik zamontował mi z pełnym gwintem a jak się wgniotła ja zamontowałem z połową gwintu ale część bez gwintu sięgała tylko do połowy sworznia obie nie mają oznaczenia twardości. Wymienię na twardą bez gwintu i przejadę kilka km jako test żeby zobaczyć czy wygniata bo to będzie oznaczać wymianę zwrotnicy.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4382 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 7 Lipiec 2021, 13:36
Musi być na łepku oznaczenie twardości, jak nie ma to jakieś dziadostwo. Kup 10.9 z ciałem tak żeby minęło gniazdo w sworzniu, nadmiar gwintu możesz obciąć.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 7 Lipiec 2021, 19:09
Swoja droga podziwiam. Dla proby montowac cos, co w kazdej chwili moze wyskoczyc? A moze lepiej wymontowac cala zwrotnice i sprawdzic, co tak naprawde jest przyczyna wyskakiwania sworznia? zaloze sie , ze gniazdo ma ksztalt owalny i sworzen ma spory luz. Prawdopodobnie ktos jezdzil na poluzowanej srubie i sily wystepujace na styku sworznia ze zwrotnica narobily spore szkody w tym polaczeniu. Niezbyt to rozsadne wsiadac do samochodu w ktorym w kazdej chwili moze odejsc kolo. Czy pomyslales co moze sie zdarzyc jak kolo odejdzie przy mijaniu sie z innym samochodem? Moze jeszcze cala rodzinke bedziesz wozil na przejazdzke kontrolna? Jakos nie przemawia do mnie zbyt miekka sruba - ona ma tylko zacisnac polaczenie, a sworzen ma byc zacisniety w otworze, a nie trzymany sruba. Kombinowanie z mocniejszym zacisnieciem sworznia tez jest niebezpieczne, mialem juz do czynienia z urwana czescia tego miejsca - ktos tez wymyslil sobie mocniejsze scisniecie tego polaczenia, material nie wytrzymal i skonczylo sie wypadkiem. Mozesz smialo uzyc tez uzywki po weryfikacji i ewentualnej wymianie lozyska kola. Miej troche wyobrazni i odpowiedzialnosci za swoje czyny. Nie ryzykoj czyjegos zdrowia, albo zycia. Ono tak krotko trwa.
yekips
Mój samochód: Citroen Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1587
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Coupe
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 28 Maj 2021 Posty: 9 Skąd: Wejherowo
Wysłany: 8 Lipiec 2021, 10:10
Zamontowałem obciętą 10.9 dziś testy. Prawdę mówiąc na miejscu dostać taką śrubę to jest duża sztuka. Trzy sklepy z częściami nie miały ale udało się dostać u trzeciego mechanika.
Edit
W sumie masz rację pojadę na diagnostykę niech mi szarpaka mi sprawdza czy dalej są luzy.
yekips
Mój samochód: Citroen Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1587
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Coupe
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 28 Maj 2021 Posty: 9 Skąd: Wejherowo
Wysłany: 8 Lipiec 2021, 11:30
No i na diagnostyce powyginali mi koła na wszystkie strony i stwierdzili że nie ma nawet minimalnych luzów a gdyby zwrotnica była do wymiany to luz by był widoczny i by go wyłapał.
Do zrobienia mam zbieżność ale to już inna bajka. Zrobię kilkadziesiąt km i znowu pojadę na przegląd żeby się upewnić że nic się nie dzieje ale jestem dobrej myśli .
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4272 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 8 Lipiec 2021, 20:31
yekips, Co do śruby kiedyś była swatygowana w jednym z aut w domu przy wymianie sworznia i to samo ,sklepy motoryzacyjne zero..pojechałem do sklepu części maszyn rolniczych i tam dostałem oczywiście twardą jak trzeba:) Od tej pory jak kupuje sworznie w necie to biorę te które mają komplet śrub w zestawie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum