Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Blad P0420
Autor Wiadomość
tomsson

Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 1.0
Paliwo: Benzyna
Wersja:: C1
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 17 Kwi 2018
Posty: 3
Skąd: Ełk
Wysłany: 17 Kwiecień 2018, 20:46   Blad P0420

Witam

Bylem dzisiaj na przegladzie Citroenem C1 1.0 benzyna i nie przeszedl przegladu z powodu miedzy innymi bledu

P0420 - swieci sie kontrolka.
I emisja CO jest = 0,4 gdzie producent deklaruje 0,37

Podlaczylem cytryne do laptopa i potraktowalem programem i oto takie wyniki wyszly, w zalaczeniu obrazki

Mam do Was w zwiazku z tym pytaniem, czy to na pewno katalizator ? auto ma przejechane 175.000 i tlumik koncowy nie jest oryginalny i jest glosny ale diagnosta nie stwierdzil przedmuchow czy jakis problemow z wydechem.

pzdr



p0420.jpg
p0420
Plik ściągnięto 438 raz(y) 43,71 KB

c1.jpg
c1
Plik ściągnięto 196 raz(y) 37,75 KB

_________________
C1 maly a jaki szybki :D
 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 18 Kwiecień 2018, 21:03   

tomsson, u mojej lejdi ten błąd rozświetla deskę od około 50k km. Nic z tym nie robię, przegląd przechodzi.

Nie przeszedłeś badania przez ten błąd czy przez złą analizę spalin?

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
tomsson

Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 1.0
Paliwo: Benzyna
Wersja:: C1
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 17 Kwi 2018
Posty: 3
Skąd: Ełk
Wysłany: 18 Kwiecień 2018, 22:09   

Z powodu analizy spalin

_________________
C1 maly a jaki szybki :D
 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Czerwiec 2019, 18:28   

tomsson, rozwiązałeś problem? Sposób Rafal_93, nie jest rozwiązaniem.

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
tomsson

Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 1.0
Paliwo: Benzyna
Wersja:: C1
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 17 Kwi 2018
Posty: 3
Skąd: Ełk
Wysłany: 7 Czerwiec 2019, 18:35   

Niestety. Jezdze tak z tym bledem, moze wymiana katalizatora by cos dala, ale nie stac mnie na to

_________________
C1 maly a jaki szybki :D
 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Czerwiec 2019, 18:52   

Mam podobnie, jeżdżę. Zauważyłem jednak większe spalanie i nierówną pracę silnika. Chciałem ostatnio rozwiązać problem. Potwierdziłem nawet, że to katalizator (nie sondy) i doszedłem dlaczego "padł" przy 150 000 km. Prawdopodobnie przeciągnąłem wymianę świec... Tzn. moja wina, bo nie zleciłem mechanikowi, a mechanik nie wpadł na to, że po 45 tys. km warto to zrobić...
Teraz jest problem tego typu, że specjalistyczna firma od wydechów nie podejmie mi się nawet wymiany katalizatora z dwóch powodów:
1) nie ma dostępnych tych elementów, nawet gdybym chciał wydać 2400zł za sztukę...
2) mogli by zregenerować na wysokiej klasy wkładzie, ale nie podejmą się ze względu na lokalizację katalizatora. Mówią, że może być konieczny demontaż silnika... :shock:

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Czerwiec 2019, 20:18   

Wybacz tomsson, że w twoim wątku, ale w związku z tematem...

Nie dało mi to spokoju i przyjrzałem się fiszkom z service.citroen.com



Mam dwa katalizatory i oba są pomiędzy sondami lambda. Inaczej niż powiedział mi dziś mechanik... Stwierdził, że sonda 2 jest za katalizatorem na kolektorze, przed dopalającym... To nieprawda.
Po oględzinach mechanik stwierdził, że do wymiany jest pierwszy katalizator - na kolektorze. Ocenił, że demontaż będzie bardzo kłopotliwy, a być może konieczny będzie "demontaż" silnika.

Pytania:
1) Czy do wymiany tego katalizatora konieczny jest demontaż silnika?

2) Czy wymieniać jeden katalizator (pierwszy), czy od razu oba?

3) Co sądzicie o ofertach na znanym portalu aukcyjnym z kolektorami ze stali nierdzewnej i katalizatorami JMJ, BM?
Przykłady:
https://allegro.pl/oferta/katalizator-citroen-c5-1-8-2-0-16v-2004-6654149091
https://allegro.pl/oferta/katalizator-citroen-c5-2-0i-16v-2008-2010-8121857417

4) Czy lepiej zdemontować kolektor i oddać do regeneracji sam katalizator? Koszt regeneracji ok. 1500zł.

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 11 Czerwiec 2019, 08:07   

Znacie przypadki takich sensownych napraw na zamiennikach?

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 13 Czerwiec 2019, 11:32   

Widzę, że jak katalizator do wymiany po 140-200 tys. km to wszyscy emulują... ;)
No bo nie jadą do ASO, żeby wydać 4800 zł ;)

Znalazłem magika, który jest w stanie ogarnąć temat. Jego rada to tylko regeneracja poprzez wymianę wkładu.
W ASO też mi potwierdzili, że wymienia się przedni katalizator - na kolektorze. Drugiego katalizatora nawet nie mają w cenniku pracochłonności.
Dotyczy EW10A 2.0 16V.

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
endriugto


Mój samochód: Citroen C8
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna / LPG
Wersja:: SX
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 28 Sty 2019
Posty: 4
Skąd: Skórzewo
Wysłany: 12 Lipiec 2021, 11:47   

Cześć, @Jarulis. Czy udało się Tobie ostatecznie ogarnąć temat. Mam ten błąd w C8 i zastanawiam się co dalej robić.
Pozdrawiam

 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Lipiec 2021, 12:26   

Cześć, udało, ale nie tak jak opisywałem wcześniej...
Przez przypadek podjechałem do zwykłego mechanika, którego chciałem zapytać o wyjęcie kolektora z katalizatorem, co było warunkiem regeneracji.
Mechanik zauważył uszkodzenie plecionki, czyli tego elastycznego połączenia w układzie wydechowym. Ponieważ była przed drugą sondą, uznaliśmy komisyjnie, że to może mieć związek z nieprawidłowymi wskazaniami i tym samym wyskakujacym błędem.
To był strzał w 10. Błąd dotąd nie powrócił.

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
endriugto


Mój samochód: Citroen C8
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna / LPG
Wersja:: SX
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 28 Sty 2019
Posty: 4
Skąd: Skórzewo
Wysłany: 12 Lipiec 2021, 12:33   

jarulis napisał/a:
Cześć, udało, ale nie tak jak opisywałem wcześniej...
Przez przypadek podjechałem do zwykłego mechanika, którego chciałem zapytać o wyjęcie kolektora z katalizatorem, co było warunkiem regeneracji.
Mechanik zauważył uszkodzenie plecionki, czyli tego elastycznego połączenia w układzie wydechowym. Ponieważ była przed drugą sondą, uznaliśmy komisyjnie, że to może mieć związek z nieprawidłowymi wskazaniami i tym samym wyskakujacym błędem.
To był strzał w 10. Błąd dotąd nie powrócił.


U mnie też plecionka uszkodzona. Zacznę więc od tego. Wielkie dzięki za odpowiedź.
Niestety u mnie zauważyłem też spalanie oleju więc pewnie na tym się nie skończy. Tak czy inaczej od czegoś trzeba zacząć.

 
 
__Robert__
Aktywny



Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 1409
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29 Marzec 2022, 18:44   

endriugto napisał/a:
jarulis napisał/a:
Cześć, udało, ale nie tak jak opisywałem wcześniej...
Przez przypadek podjechałem do zwykłego mechanika, którego chciałem zapytać o wyjęcie kolektora z katalizatorem, co było warunkiem regeneracji.
Mechanik zauważył uszkodzenie plecionki, czyli tego elastycznego połączenia w układzie wydechowym. Ponieważ była przed drugą sondą, uznaliśmy komisyjnie, że to może mieć związek z nieprawidłowymi wskazaniami i tym samym wyskakujacym błędem.
To był strzał w 10. Błąd dotąd nie powrócił.


U mnie też plecionka uszkodzona. Zacznę więc od tego. Wielkie dzięki za odpowiedź.
Niestety u mnie zauważyłem też spalanie oleju więc pewnie na tym się nie skończy. Tak czy inaczej od czegoś trzeba zacząć.



Czy temat błędu P0420 został rozwiązany??

_________________
Zapraszam na diagnostykę komputerową - LEXIA
Pozdrawiam
Robert
 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 29 Marzec 2022, 21:28   

endriugto, no właśnie, czy to była plecionka?

ps. U mnie w zeszłym miesiącu pojawił się P0420 po ok. 2,5 roku...
Pojechałem na kontolę plecionki, oczywiście dziurawa i sztywna. Serwis wydechów zamontował nową markową.

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA