Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
DODATEK DO FAP EOLYS
Autor Wiadomość
darbro

Mój samochód: Citroen C8
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: ON
Wersja:: EX
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 04 Wrz 2015
Posty: 54
Skąd: W-M
Wysłany: 22 Lipiec 2021, 21:57   DODATEK DO FAP EOLYS

Cześć. Tak się zastanawiam jak jest dozowany dodatek do Fap. Jest dodawany proporcjonalnie do ilości zatankowanego paliwa, czy jest to dawka stała bez względu na ilość tankowanego ON ? Pytam bo gdzieś wyczytałem że nie powinno się tankować małych ilości paliwa właśnie ze względu na duży wtrysk EOLYSA. Jak to jest?

 
 
Parabol

Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: Olej napędowy
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 24 Cze 2021
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Lipiec 2021, 12:01   

Mój mechanik niedawno też mi tak powiedział, że zawsze idzie ta sama porcja. Natomiast wydaje się to trochę bez sensu żeby zupełnie niezależnie od ilości paliwa to dodawał.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 23 Lipiec 2021, 12:58   

Raczej przelicza. Ale tu nie chodzi o to, że zawsze tyle samo leci, tylko o to, że przy tankowaniu np za 100zł jest to ok 10% zbiornika i przeliczenie tego pewnie jest obarczone dużym błędem. Zatem aby mniej zużywać ELOYS, to taka teoria, należy tankować co najmniej 50% baku.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
darbro

Mój samochód: Citroen C8
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: ON
Wersja:: EX
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 04 Wrz 2015
Posty: 54
Skąd: W-M
Wysłany: 23 Lipiec 2021, 20:43   

Z tego co kojarzę był temat (tematy) dotyczący zepsucia czujnika otwarcia klapki paliwa (układ przestawał dozować dodatek). Natomiast nikt nigdy nie skarżył się na za dużą, lub za małą ilość dodawanego płynu. Tak mi się wydaje że gdyby to było wyliczane to wcześniej czy później powstał by dla kogoś problem... :-/

 
 
Parabol

Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: Olej napędowy
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 24 Cze 2021
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Lipiec 2021, 23:45   

Tylko pytanie czy zbyt mała lub zbyt duża ilość płynu objawia się w jakiś zauważalny sposób w praktyce.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 24 Lipiec 2021, 18:14   

Zaleca się jechać do okolic rezerwy i tankować..Ostatnio miałem wycieczkę 50km w jedną stronę,że trasa to z 310 km do tankowania zrobiło mnie sie 430 km.Ale z powrotem już poczułem dwa razy zapaszek i szybko spadała możliwość przejechanych kilometrów więc chyba wypalało DPF.Szkoda że fabrycznie nie ma informacji o wypalaniu a nie zawsze z tyłu widać zasłonę dymną XD.W swoim czasie trzeba się będzie postarać o diodę z lusterka jeśli mam podgrzewane :roll:

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Lipiec 2021, 21:35   

Nie przesadzajmy z ta iloscia dodatku. W sumie nie odgrywa zadnej roli ilosc dodatku, nawet sladowe ilosci powoduja wypalanie w nizszej temp fapa. Mysle, ze zaleca sie tankowanie wiekszej ilosci paliwa z prostego powodu : zbyt duza ilosc dodatku powoduje szybsze zapelnienie filtra dodatkiem i zmniejsza jego pojemnosc czynna ( czestsze wypalanie), co powoduje wieksze zuzycie paliwa i szybsze zuzycie oleju w silniku. Ilosc wtryskiwanego dodatku jest regulowana iloscia paliwa dolanego, ale jednak przy czestym dolewaniu paru litrow blad jest zbyt duzy ze wskazaniem na wieksza ilosc dodatku sumarycznie.
Po zapchaniu filtra dodatkiem wskazane plukanie filtra woda, albo wymiana na nowy.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 25 Lipiec 2021, 08:07   

Mnie zaś zastanawiają dodatki do paliwa typu ,,czyści DPF'' Jak by ktoś miał z tym doświadczenie :) Przykładowa aukcjaDPF

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 25 Lipiec 2021, 09:45   

Te wszystkie cudowne srodki dzialaja troche podobnie do dodatkow mokrego filtra, stosowane przez PSA, VW , Volvo w latach do ca 2008 roku. To dziala jesli chodzi o wypalanie, ale problemem jest oczyszczenie filtra z odlozonych popiolow i osadzonego dodatku. W takim momencie wymienia sie filtr na nowy - wersja serwisowa , albo plucze sie na specjalnej maszynie z dodatkiem chemii. W przypadku filtrow mokrych mozna tez smialo czyscic czysta woda , ktora pieknie wyplukuje dodatek z popiolami.
Bardzo czesto niedomaganie systemu fapa jest powodem braku wypalania i niestety zadne srodki nie wspomoga wypalania, ktore po prostu nie wlacza sie. One moga wspomoc wypalanie , ale nic nie zrobia , gdy system nie dziala. Druga sprawa, to systemy fapa sa bardzo czule na opory filtra , a wiec stan jego zaladowania i przy przekroczeniu napelnienia sadzami wylaczaja wypalanie aby chronic silnik przed uszkodzeniem. W takim wypadku tylko plukanie filtra, albo jego wymiana.
Ta chemia dziala , ale tak jak i z innymi dodatkami bywa, nie w kazdej sytuacji pomaga.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 25 Lipiec 2021, 13:47   

dejnekomirek, Dziękuję:) Czyli system wypalania sprawny to coś tam pomoże ,ale jak sprawny to w zasadzie po co stosować..Chyba że wspomoże jazdę po mieście..

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 25 Lipiec 2021, 17:33   

Ta chemia pomoze gdy przegapimy pare wypalan, wylaczajac silnik wczesniej, przed ukonczeniem , co czesto zdarza sie, gdy auto jezdzi na krotkich dystansach. W momencie gdy przesadzimy do tego stopnia, ze zapchanie filtra blokuje wypalanie nie pomoze zadna chemia, po prostu do wypalania nie dojdzie.
Warto te chemie zastosowac, gdy mamy duzo popiolu w fapie i gdy po wypalaniu cisnienie roznicowe nie opada do niskich wartosci. Wtedy ta chemia moze lepiej oczyscic filtr, wspomoc wypalanie. Pamietajmy jednak, ze najlepsza metoda jest jednak profesjonalne plukanie filtra, albo wymiana na nowy. Wiele marek, czy tez modeli ma okreslone w parametrach km do wymiany filtra. Serwis po prostu wymienia, kasujac niemilosiernie, a mozna tylko wyplukac filtr na maszynie z dodatkiem chemii i uzyskac efekt nowego filtra.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 25 Lipiec 2021, 18:33   

dejnekomirek, U siebie widzę dwa punkty płukania filtra na maszynach w okolicy..Ale puki co na razie jest dobrze:)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA