Witam, borykam się od tygodnia z problemem z citroenem nemo (1.4 HDI 2009 rok skrzynia selespeed). Byłem w ASO CITROEN - to uznali, że go nie robią bo.. to Citroen który jest kopią fiata na szczęście (o ile można tak powiedzieć) wyżej był fiat - więc tam pojechałem. W Fiacie mi powiedzieli, że oni tego też nie robią, bo mają interfejs pod fiata i nie odczyta tych błędów... mechanicy (mimo, iż to chyba nie jest awaria skrzyni selespeed jaką mam) - jak tylko słyszą, że auto je ma - nie chcą go robić "to do specjalisty trzeba"...
Wracając do sedna sprawy - po udanych kilkuset kilometrach, dojeżdżając do ronda skrznia w trybie auto zaczęła szarpać i przy zatrzymaniu samochodu - zgasł - wystkoczył komunikat FUEL CUT-OFF UNAVAILABLE i zapalił się taki wykrzyknik na desce oraz jednorazowo "CHECK TRANSMISSION SEE HANDBOOK"
Nie było możliwości odpalenia - dopiero po jakimś czasie - jakby ostygł - odpalił. Przejechałem 2-3 km i to samo - tym razem jechałem w trybie manual, więc nie zgasł - doszło po prostu do braku reakcji na pedał gazu (obroty wzrastały) i nie miałem możliwości zmieniać biegów. Po kilku godzinach dotarłem do domu tą metodą. Komunikat bez zmian "FUEL CUT-OFF.... " trochę drążę ten temat skrzyni i go przywołuję, bo podczas komunikatu FUEL CUT OFF - świeciła się ikonka skrzyni biegów, i nie było możliwości zapiąć żadnego biegu.
Auto wczoraj zostało podpięte do kompa - chyba nie skutecznego - i wykryło w silniku:
P0409 - Permanentny - Sprzezenie zwrotne z zaworu EGR uklad otwarty
P0490 - Sporadyczny - Niewystarczające działanie EGR, zawór za bardzo zamknięty w stosunku do wartości odniesienia
145900 --- Nieznany kod usterki
U0422 Sporadyczny Wykrycie kolizji, licznik nieprawidłowy
U1309 Sporadyczny Komunikacja magistrali CAN - Skrzynia biegów
U1118 Sporadyczny CAN: błąd komunikacji BSI
Auto miało kolizję, ale niegroźną i przejeździło już 2 tyś km od tamtej pory
A skrzynia biegów pokazała
P1795 --- Nieznany kod usterki
U1213 --- Nieznany kod usterki
U1208 --- Nieznany kod usterki
U1213 --- Nieznany kod usterki
U1213 --- Nieznany kod usterki
U1213 --- Nieznany kod usterki
U1000 --- Nieznany kod usterki
U1003 --- Nieznany kod usterki
po skasowaniu błędów "od razu" powrócił:
P1795 --- Nieznany kod usterki
reszty póki co nie ma.
Mechanik ze mnie żaden, ale mam wrażenie, że prędzej sam popróbuję to i owo aniżeli mi pomoże jakiś mechanik.
Wyczytałem, że warto sprawdzić w szczególności poziom płynu selespeed - zbiorniczek znajduje się chyba pod akumulatorem w nemo, i gdzieś w czeluściach internetu wyczytałem, że ktoś miał podobną sytuację i padł mu czujnik położenia wału - natomiast błędy silnika wskazują bardziej na EGR.
Wstępnie planuję wykręcić akumulator, sprawdzić "co słychać" w selespeed i wymienić zawór EGR na nowy. Na allegro są zaślepki, ale nie wiem czy wystarczy ją wkręcić i już zaślepione, czy trzeba jeszcze modyfikować oprogramowanie albo robić jakieś obejścia elektryczne.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 26 Lipiec 2021, 09:33
Witam. Pierwsza uwaga: do diagnozowania Citroena uzyj Lexii albo diagboxa! Kazde inne testery moga wykrzywiac obraz usterki. W finale nameczysz sie , wsadzisz kupe kasy , a okaze sie, ze problem byl calkiem inny , prosty.
Wnikajac w to co napisales wydaje mi sie, ze to jednak blad EGR jest przyczyna Twoich problemow. Tyle, ze blad z EGR nie da sie wyeliminowac zaslepka. Trzeba wymienic zawor, on musi byc sprawny elektrycznie. Inaczej bledy beda dalej. Zaslepianie nawet sprawnego zaworu tez sieje bledami, a do tego rozwala regulacje cisnienia doladowania. Natomiast bledy skrzyni wygladaja na problem z komunikacja skrzyni z silnikiem. Bledy w silniku sa powodem zlej pracy skrzyni.
Zacznij jednak od testu Lexia , wtedy mozesz dopiero byc pewnym poprawnosci zglaszanych bledow. Dopiero potem decyzja , co nalezy zrobic. Pewnie EGR padl , wiec wymiana, nie zaslepka, a potem uczenie EGR (jesli trzeba) i sprawdzenie poprawnosci pracy skrzyni. W tych skrzyniach czesto duze problemy dotycza konczacego sie sprzegla (nic nie wiem o przebiegu auta i stanie sprzegla).
Przede wszystkim, dziękuję Ci za jakieś wskazówki !
Jestem właśnie na etapie zamawiania zaworu EGR firmy delphi - są tańsze, są też droższe czy taki zawór będzie "ok" czy nie ma sensu przepłacać i brać jak najtańszy ?
Zawór mogę zawsze odesłać do 7 dni, więc jak lexia potwierdzi EGR - to bym podjął się wymiany. Jestem też na etapie zakupu servicebox'a - mam nadzieję, że znajdę tam instrukcję wymiany EGR
Taka wersja tez wystarczy, generalnie to to samo. Sam uzywam takiej wersji i dziala dobrze. Jesli interesujesz sie troche mechanika i masz ochote dluzej uzywac Citroena zakup Lexii jest dobra inwestycja. A jesli jeszcze masz znajomych z pojazdami PSA to szybko okaze sie, ze pieniadze zwroca sie szybko.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum