Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Błędy katalizatora / lambda
Autor Wiadomość
kowalski_michal

Mój samochód: XSARA
Poj. silnika (cm3): 1,8
Paliwo: PB/LPG
Wersja:: FULL
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 01 Paź 2020
Posty: 2
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 11 Sierpień 2021, 07:53   Błędy katalizatora / lambda

Witajcie - mam ogromny problem. Podczas powrotu z wakacji wyskoczył mi check engine - a tam:

- P0420 Sprawnosc kata za mała
- P0138 Obwód sondy lambda - sygnał za wysoki (bank 1 sonda 2)
- na wykresach sonda 1 i 2 szły prawnie równolegle.

mechanik stwierdził że katalizator się skończył zalecił emulator. Zamówiłem Emulator Lepard na 2 sondę (producent zapewnia ze w 100% pasuje do mojego modelu - mają sprawdzone)

po założeniu kolejny check engine:

- P0130 czujnik tlenu B1S1
- P0136 czujnik tlenu B1S2

....
Ktoś ma jakiś pomysł??

 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 11 Sierpień 2021, 11:59   

U mnie, C5 2.0i, za P0420 odpowiadała nieszczelna plecionka - łącznik elastyczny jest u mnie przed drugą sondą. Jeśli druga sonda podobnie jest u Ciebie, zaczałbym od kontroli plecionki.

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 11 Sierpień 2021, 21:33   

Nie ma zadnego znaczenia gdzie jest druga sonda. Zawsze jakakolwiek nieszczelnosc ukladu wydechowego mocno zaburza prace sond. Wyskakuja bledy sond, zestarzenie kata i itd... Dodatkowe czasteczki tlenu w wydechu mocno znieksztalcaja obraz skladu mieszanki w systemie. Robie czesto badanie skladu spalin na przegladach AU i jak tylko slychac jakakolwiek nieszczelnosc , badanie nie przechodzi. Radze przyjzec sie wydechowi, stanowi swiec zaplonowych, filtrowi powietrza, a dopiero potem zabierac sie za naprawe. Zakladanie emulatora to jest oszustwo, niebezpieczne dla silnika, grozace wypaleniem zaworow, no i silnik wytwarza nieczyste spaliny, nie spelniajace deklarowanej normy spalania.
Dlaczego mechanik poleca stosowanie rozwiazan oszukanczych, zamiast poszukac problemu w ukladzie? Moze powinien wrocic do szkoly? To nagminne, ze czesto wymieniane sa sondy jako uszkodzone, a przyczyna tkwi w calkiem innym miejscu. Blad sondy nie oznacza, ze jest ona uszkodzona, no ale latwiej ja wymienic, a potem dalej trwa wojna...

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA