Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
LPG - Nierówna praca silnika na biegu jałowym. Na PB ok
Autor Wiadomość
KFR

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB/LPG
Wersja:: VAN
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 65
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Listopad 2020, 20:03   

dejnekomirek cały weekend bawiłem się interfejsem. " Wartosci bierzace " w PCMSCAN jest pod zakładką "Widok danych". Jest dokładnie jak piszesz. Zaznaczam parametry jakie chce odczytać i następuje odczyt.
W ten weekend miałem dziwne odczyty co do obrotów silnika. Obroty wahały się od ok 200 do prawie 8000 gdzie silnik chodził na biegu jałowym i nie było słychać żadnych większych wahań. Nawet wartość parametru "On board diagnosticsystem type" zmieniał się:
- Unknown ENM Value
- EOBD
- Heavy duty vehicles EURO IV B1

Poniżej screeny z pomiarów.


Dla sprawdzenia poprawności wykonywania pomiarów podłączyłem interfejs do swojego drugiego auta: Skoda Octavia II 1.8 TSI. 2012r. W skodzie był możliwy odczyt większej ilości parametrów. Oczywiście związane jest to z tym że skoda młodsza od xsary o 10 lat więc i czujników więcej.
Poniżej screeny z skody


Dlatego wydaje mi się ze zakładka "Widok danych" to jest ta zakładka ;-) . Dalej zastanawia mnie fakt dlaczego w xsarze nie udaje się odczytać więcej parametrów tylko:
- obroty silnika
- "Number of emission - related DTCs stored in this ECU"

Oraz zastanawia mnie fakt z dzisiejszych pomiarów tzn dlaczego wartość obrotów silnika tak wariowały w poprzednich połączeniach z autem tak się nie działo. Obroty były na poziomie 700-730.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Listopad 2020, 21:55   

ELM uzywalem i uzywam do wielu samochodow i zawsze znalazlem to co potrzebowalem. Z Citroenem C5 MkI , MkI FL i C5 x7 nie mialem zadnych problemow (takie auta mialem z gazem lpg). Dlaczego z Xara masz problemy nie mam najmniejszego pojecia, byc moze trzeba cos zmienic w ustawieniach (inna szyna, albo inny protokol) , ale nie mialem nigdy takiego przypadku w moich samochodach. Teoretycznie, jesli polaczy sie to test powinien zadzialac. Moze jest ktos na forum, co mial wiecej do czynienia z ELM i Xara?
Zdjecia , ktore zalaczyles nie otwieraja sie. Pozdrawiam

 
 
KFR

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB/LPG
Wersja:: VAN
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 65
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Listopad 2020, 12:33   

dejnekomirek dziękuje za odpowiedź. Próbowałem różnych ustawień bawiłem się interfejsem dość długo na weekendzie i jak pisałem bez powodzenia. Może ktoś miał już podobny problem i pomoże ;-)

Co do zdjęć to proszę kogoś jeszcze o sprawdzenie. U mnie na telefonie jak i na innym laptopie wszystko się otwiera. Jak problem będzie dalej występował to umieszczę zdjęcia jeszcze raz.

 
 
KFR

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB/LPG
Wersja:: VAN
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 65
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Marzec 2021, 13:28   

Witam,
temat dalej aktualny. Tym razem miałem możliwość pobawić się interfejsem diagnostycznym i o to wyniki.
1. Bieg jałowy, odbiorniki wyłączone
https://youtu.be/Ql5W0qhdVm0
2. Bieg jałowy, odbiorniki włączone (światła, AC, ogrzewanie tylnej szyby)
https://youtu.be/0-Qvg8sSW1A
3. Silnik wyłączony
https://youtu.be/m0H3JYsulKM

Ktoś coś zaobserwował?? Bo mi te odczyty nic nie mówią ...

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Marzec 2021, 17:11   

Mnie tez nic nie mowia : film prywatny, niedostepny

 
 
KFR

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB/LPG
Wersja:: VAN
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 65
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Marzec 2021, 18:43   

ups nie zauważyłem...
już zmienione

 
 
KFR

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB/LPG
Wersja:: VAN
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 65
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Marzec 2021, 09:27   

Witam to znowu ja ;-)

Zabawy z XP ciąg dalszy.
Po raz kolejny bawiłem się PCMscan aby odczytać mapy i jak na załączonym obrazku niestety nie mogę odczytać - w konsoli mam komunikat
- not supported SEA.SPARKADV
- not supported SEA.MAP
- not supported SEA.LONGFT1
- not supported SEA.LOAD_PCT
- not supported SEA.SHRTFT1

I gdzie leży problem? w urządzeniu OBD czy w jakiś ustawieniach programu?

Zastanawia mnie jedna sprawa.
Auto po nocy odpala bez problemów (nie ważne czy jest +20 czy -20). Po odpaleniu chodzi równo i ma podwyższone obroty (ok 900) aż do momentu uzyskania temperatury roboczej. W tym czasie jak włączę klimatyzację czy ogrzewanie tylnej szybo to nic niepokojącego się nie dzieje tzn obroty nie falują. Zjawisko dopiero występuje jak silnik się nagrzeje i obroty spadają do ok 750.
Więc jeżeli na zimnym silniku komputer dostaje sygnał żeby podnieść obroty (od czujnika temperatury czy jeszcze jakiś innych) i podnosi je skutecznie bez problemów to dlaczego nie jest w stanie podnieść ich (stabilnie) jak dostanie sygnał o włączonej AC lub ogrzewaniu szyby?

I czy jak na zimnym silniku obroty są skutecznie podnoszone to czy nie eliminuje jakiś podejrzeń np: cewka, przepustnica, jakieś inne czujniki czy nieszczelności?

Kolejna sprawa to mapy paliwa (czy korekty). Znalazłem gdzieś w internecie że można je zresetować tzn odłączyć na chwilę aku i później odpalić silnik i pozostawić aż do włączenia wentylatora chłodnicy a po tem przejechać się 15-20km żeby sterownik dobrał odpowiednie wartości i je zapisał (oczywiście wszystko na PB). Zrobiłem tak ale bez rezultatu. Nie wiem czy to jest dobra metoda na reset ale innej nie znalazłem.

Pozdrawiam



mapy.PNG
Plik ściągnięto 7 raz(y) 57,12 KB

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 8 Marzec 2021, 18:35   

Po tym co piszesz widac, ze nie sledzisz forum. Juz ze trzy razy pisalem jak mozna zresetowac silnik i jak przy gazie jest to istotne dla poprawnej pracy silnika. Pisalem tez, ze ELM podgladam tylko korekcje dlugoterminowe. Jesli sa powyzej + - 20% jest bardzo zle zestrojony gaz. Idealne sa + - 5 % i jesli taka jest w Twoim silniku gaz jest dobrze zestrojony. Reset silnika robisz Leksja i jest to cala procedura opisana w Lexi oczywiscie. Po resecie warto pojezdzic troche na benzynie (ca 200 km ) i dopiero potem sprawdzac ustawienie gazu, oczywiscie najlepiej u gazownika. Zle ustawienie gazu znowu rozwali mapy i cykl sie powtorzy.
W Twoim silniku odpowietrzanie silnika jest realizowane membramowym zaworem nadcisnienia i to czesto sprawia duze klopoty wlasnie z wolnymi obrotami. Sprawdz, czy na pracujacym silniku mozesz bez problemow otworzyc korek wlewu oleju i czy czasami nie zmieniaja sie wolne obroty po otwarciu korka. Duze podcisnienie w silniku i duze pogorszenie wolnych obrotow sa objawem uszkodzenia membramy i konieczna jest wymiana pokrywy zaworow, tej z ktorej wychodzi przewod odpowietrzenia. Juz w paru pojazdach tutaj to byl problem glowny w poprawnej pracy silnika. To moze tez byc powodem nie podnoszenia obrotow ze wzrostem obciazenia silnika np. klima. Moze to tutaj jest caly problem pogrzebany?

 
 
KFR

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB/LPG
Wersja:: VAN
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 65
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Maj 2021, 07:25   

Witam po długiej przerwie

Problem chyba rozwiązany - chyba ponieważ zrobiłem ok 400km autem (na włączonej klimie) i obroty ładnie się utrzymują tzn bez klimy ok 720 po włączeniu klimy ok 800 i obroty nie falują, silnik się nie dławi.

Problem był w śrubie regulacyjnej na przepustnicy była kilka obrotów wkręcona przez co "klapa" przepustnicy nie była w naturalnej pozycji. Nie wiem kto ją kiedyś wkręcił i dlaczego ale jak ją wykręciłem (nie całkiem tylko do pozycji neutralnej ;-) ) silnik zaczął normalnie pracować i obroty przestały wariować.

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi

 
 
KFR

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB/LPG
Wersja:: VAN
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 65
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Sierpień 2021, 21:25   

Witam to znowu ja ;-)

Proszę o wyrozumiałość że powracam z tematem -może nie tak do końca jak w pierwszym poście ale już nie chciałem tworzyć nowego tematu.

Obroty są już na w miarę zadowalającym poziomie ale chciałbym (jak pisał ) dejnekomirek zrobić reset silnika.

Czeka mnie wymiana wtrysków LPG i chciałbym pojechać na wymianę i późniejszą regulację z "dobrą" mapą paliwa PB.

Czy jest możliwość resetu mapy bez Lexie (odpięcie aku czy wypięcie jakiś bezpieczników)?
Jeżeli nie to czy jest jakiś warsztat (bądź ktoś z grupy) w warszawie lub okolicach co ma Lexie i umie wykonać taką operację?

Pozdrawiam

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA