Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Economy mode active zaraz po zgaszeniu silnika
Autor Wiadomość
Parabol

Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: Olej napędowy
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 24 Cze 2021
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Październik 2021, 23:43   

Ostatecznie dwa tygodnie temu wymieniłem akumulator, bo podobno był już słaby. Wsadziłem 78Ah 750A. Od tamtej pory auto może 4 razy odpalone. Otwarte do 10 razy. Przejechało ok 10km. Stoi w garażu podziemnym. Wczoraj wsiadłem i włączyłem zapłon. Po chwili economy mode. Krew mnie zalała bo auto cały czas stoi w warsztacie, a każda wizyta to grube tysiące i teraz jeszcze ten akumulator kiedy już niby miało być ok. Zmierzyłem napięcie i zaraz po otwarciu auta spada do 12,3V by potem wzrosnąć do ok. 12,6V. Potem wpiąłem w szereg amperomierz i po zamknięciu samochodu i odczekaniu krótkiej chwili prąd spada do 13-26mA. Wartość zmienia się cyklicznie 13mA i po ok. 5s 26 i następnie znowu 13mA. Dramatu chyba nie ma ale może nie jest też zupełnie ok skoro ten tryb economy się włącza, a napięcie aku chyba trochę niskie zwłaszcza że jest nowy. Czekałem trochę i kwestia prądu cały czas wygląda tak samo. Czy takie zachowanie jest ok? Co mogę jeszcze sprawdzić, Dodam, że akumulator ma oczko do sprawdzania i na razie jest zielone, więc niby ok.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 16 Październik 2021, 09:35   

Parabol napisał/a:
Wsadziłem 78Ah 750A. Od tamtej pory auto może 4 razy odpalon


Nowy akumulator nie oznacza akumulator naladowany! Czy sprawdzales stan naladowania tego nowego? Zastanawiam sie, dlaczego czesto nie czyta sie instrukcji? Czyz nie pisalo , ze nalezy zamontowac i pojezdzic, albo doladowac baterie do stanu pelnego naladowania??Nowe baterie sa w pelni uformowane, ale nigdy nie sa w pelni naladowane. Napiecie 12.3V swiadczy o bardzo niskim rozladowaniu i grozi zasiarczeniem plyt.
Sumujac: jak najszybciej prostownik w lapke i ladowc nowa baterie. Inaczej za pare dni ta nowa bateria bedziue do wyrzucenia!

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy

Wysłany: 16 Październik 2021, 11:25   

"Normalny mieszczący się w standardzie, wynik, jaki powinien wskazywać miernik poboru prądu postojowego, nie powinien przekraczać wartości 0,02 A - 0,05 A"

Wszystko jest jednak uzależnione dodatkowo od stanu akumulatora - czy nie jest zbyt zmarznięty (wtedy maleje jego pojemność użytkowa), czy nie jest zasiarczony

_________________
KK
 
 
Parabol

Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: Olej napędowy
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 24 Cze 2021
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Październik 2021, 13:00   

Na rachunku po kupnie było napisane, że aku ma 13,7V i oczko świeciło się na zielono. Zresztą nadal się świeci. Akumulator wymienili w warsztacie, więc założyłem że wiedzą co robią. Chciałem uniknąć przekładania samemu bo jest dosyć mocno zabudowany.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 16 Październik 2021, 16:09   

Parabol, A co to za cudo ten akumulator? bo mnie centra po 6 latach też świeciła na zielono a co rusz na ładowarkę bo napięcie spadało,przyrząd pokazał zużycie i napis do wymiany ;-)

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 16 Październik 2021, 18:17   

Parabol napisał/a:
było napisane, że aku ma 13,7V


Dlugo juz zyje w samochodach, ale takiego napiecia spoczynkowego akumulatora kwasowego jeszcze nie widzialem. Super bateria powinna trzymac 12,6 - 12.7 V . Napiecie nie powinno spadac ponizej 12,5 , gdyz od tego napiecia wlacza sie economy mode w Citroenie.
Mysle, ze nikt majacy pojecie o elektrotechnice nie napisalby takich wartosci, no ale takie mamy szkolnictwo i rzadza nami ludzie nie potrafiacy prostych czynnosci, nie mowiac o wiedzy. Normalnie w takim sklepie, czy tez warsztacie powinni powiedziec, ze nalezy po zalozeniu nowej baterii pojezdzic i to kilka dobrych godzin, albo po prostu doladowac baterie prostownikiem do pelnego stanu. Pewnie jednak nawet takiej wiedzy nie maja ludzie po gimnazjum.

 
 
Parabol

Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: Olej napędowy
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 24 Cze 2021
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Październik 2021, 18:10   

Akumulator to TAB Magic 78Ah 750A. W sklepie twierdzili, że będzie lepszy od Varty 77Ah, więc go wziąłem. Jaki by nie był to powinien przez jakiś czas być ok. Szkoda że nie zmierzyłem napięcia zaraz po wymianie. Dziś jechałem 1,5h, więc miał szansę trochę się podładować. W tygodniu sprawdzę jak wygląda kwestia napięcia i economy mode. Jak nadal będzie problem to wyjmę go i naładuję prostownikiem. Jak to nie pomoże to nie mam pomysłu, bo ten prąd spoczynkowy jest w sumie ok chociaż gdyby był niższy nie zaszkodziłoby, ale może ten model tak ma. Zastanawia mnie tylko to cykliczne podnoszenie i opadanie tego prądu.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 17 Październik 2021, 20:44   

Samochody z CAN zachowuja sie troche inaczej niz stare pojazdy. Po zamknieciu auta potrzebuja troche czasu na uspienie, niektore nawet 20 min. C5 potrzebuje troche mniej, ale ca 10 min jest normalne. Jesli faktycznie uzyskales w pomiarze 13 mA to jest to dobry wynik, o ile to faktycznie tyle bylo. Skakanie natezenia swiadczy tylko o tym, ze system nie byl jeszcze calkiem w spoczynku. Poczekaj dluzej to prad ustabilizuje sie.

 
 
Parabol

Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: Olej napędowy
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 24 Cze 2021
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Październik 2021, 00:30   

Czekałem dosyć długo ale nie z zegarkiem w ręku. 5-10min było. Dało się też zauważyć ten moment kiedy po zamknięciu coś jeszcze się dzieje i nagle prąd spada do podanych wartości i to uznałem za "zaśnięcie" auta. Następnym razem poczekam dłużej dla pewności. Prąd zmierzyłem poprawnie dobrym miernikiem na zakresie 200mA. Natomiast następnym razem zrobię to trochę lepiej czyli bez rozłączania obwodu. Doczytałem, że można przed zdjęciem klemy spiąć ją amperomierzem z biegunem akumulatora. Trochę mało wygodne ale obwód pozostanie zamknięty cały czas. Swoją drogą zastanawiam się czy wymianę akumulatora trzeba jakoś odnotować w komputerze. Widziałem tam, że była wpisana pojemność aku 75Ah, więc w zasadzie ok.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 18 Październik 2021, 09:53   

Niby nie trzeba programować wymiany ale można dać mu zmierzyć i wpisać jaki jest aku.
W diagbox jest taka opcja jak przygotowanie pojazdu chyba i tam jest akumulator

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Parabol

Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: Olej napędowy
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 24 Cze 2021
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Październik 2021, 10:14   

W jakim sensie dać mu zmierzyć?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Październik 2021, 17:02   

Nie wiem jak Picasso..ale w C4II diesel coś pobuczy jak wyłącze a potem słychać przekaźnik jak puknie i wtedy wzrasta wartośc na akumulatorze,jak nie zamykam z pilota to dłużej a jak zamkne to za trochę słychac ,,PYK''

 
 
Parabol

Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: Olej napędowy
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 24 Cze 2021
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Październik 2021, 22:40   

U mnie jest jakoś podobnie chociaż sekwencji dźwięków nie pamiętam. Ostatecznie prąd spada do tej pulsującej wartości 13-26mA i to wyglądało na docelowy odczyt. Nie sądzę żeby coś jeszcze się zmieniło, ale następnym razem poczekam dłużej żeby mieć już pewność jak to wygląda.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 19 Październik 2021, 09:42   

Parabol napisał/a:
W jakim sensie dać mu zmierzyć?

Komputer ci powie że masz przekręcić kluczyk, potem wyłączyć kkuczyk, zapalić światła na 2 minuty potem q0 minut przerwy i zmierzyć prąd na aku miernikiem a wynik wpisać do komputera

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Parabol

Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: Olej napędowy
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 24 Cze 2021
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Październik 2021, 13:40   

Ciekawa procedura. Zmierzyć prąd czy napięcie? Pytanie po co się to robi i pewnie jeśli już to wypadałoby to zrobić na w pełni naładowanym akumulatorze. Kroki sugerują, że chodzi o ocenę stanu akumulatora, ale na wynik będzie miał wpływ poziom jego naładowania.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA