Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulator wysokiego ciśnienia
Autor Wiadomość
Arek2397
Lexia, C Service Box


Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Gru 2019
Posty: 83
Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 20 Październik 2021, 14:43   Regulator wysokiego ciśnienia

Siema, problemem jest sporadyczne czkawki na biegu jałowym, a najbardziej to jak gaszę samochód, to długo się gasi.

Wymieniłem regulator ponad rok temu i dalej tak samo, dziś wymontowałem go i zauważyłem przytarcia przy uszczelnieniu (załącznik) i teraz pytanie, jak to dokładnie działa.
Moim zdaniem, to co jest przytarte, to jest obudowa i to się nie rusza, jedynym elementem, który się rusza jest iglica w środku.
Mam rację?



20211020_151804.jpg
2
Plik ściągnięto 21 raz(y) 756,77 KB

20211020_151742.jpg
1
Plik ściągnięto 13 raz(y) 626,54 KB

 
 
Arek2397
Lexia, C Service Box


Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Gru 2019
Posty: 83
Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 22 Październik 2021, 20:51   

To może inaczej, z jaką siłą dokręca się regulator?
5, 10, 15 a może 20 NM?

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 10 Listopad 2021, 17:21   

Tam chyba idą śruby M6? Zatem w granicach 10Nm

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Arek2397
Lexia, C Service Box


Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Gru 2019
Posty: 83
Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 10 Listopad 2021, 20:00   

Robiłem różnie 17Nm a nawet 4Nm bez różnicy i tak czkawka, pomogło zdjęcie wężyków wraz z regulatorem i przedmuchanie sprężonym powietrzem.
Zaraz po tym jeden wtrysk odmówił i nie podawał paliwa przy 2tyś obr.
Wtrysk już wcześniej był podejrzany.
Dziś po sprawdzeniu i regeneracji 2 wtryskiwaczy chodzi, jestem ciekawy na jak długo.

Znając życie to i tak problem z nieprzyjemnym szarpnieciem dodając/ujmując "gaz", będę się zmagał do końca tego auta.

 
 
Arek2397
Lexia, C Service Box


Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Gru 2019
Posty: 83
Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 21 Listopad 2021, 09:40   

Aktualizacja
Objawem kczawki był "nowy" regulator 1,5 roku miał.
Pytanie skoro regulator jest podmieniony, pompa w baku wymieniona, wtryski sprawdzone/regenerowane, obudowa filtra paliwa wraz z filtrem na oryginał. Zostało jeszcze pompa wysokiego ciśnienia i czujnik ciśnienia paliwa na listwie. Czy warto zaryzykować i podmienić czujnik ciśnienia aby objaw walenia dodaj/odejmij gaz znikł?
Dodam że raczej jest to do zrobienia, bo każda ingerencja w układ pomaga na chwilę uspokoić objaw, tylko nie wiem co i gdzie.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA