Andrzej_milczek
Mój samochód: C5 2,0i 16V
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb
Wersja:: HATCHBACK
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Mar 2015 Posty: 34 Skąd: małopolskie
Wysłany: 8 Czerwiec 2015, 23:04
Witam
Masz rację Kolego, ale podana przez Ciebie procedura odnosi się do przypadku MM6LP.
U mnie jest starszy kalkulator, tzn MM48.
Jak wymusiłem połączenie z MM6LP - to owszem, procedura jak opisałeś, jednakże wypluło informację w stylu, że ustawienia mogą nie być prawidłowe przez błędny wybór kalkulatora.
Jak połączę się z MM48, to procedura autoadaptacji przebiega tak, że najpierw jest komunikat-inforamcja ogólna, potem komunikat by włączyć silnik i zgasić zapłon na kilka sekund. I Jak tak zrobie - to zrywa komunikacje. Jak najpierw kliknę "zatwierdź", to po prostu wychodzi z funkcji i nie wiem czy ta adaptacja się dokonała czy nie..
Przy teście funkcji - zarówno krokowy przepustnicy jak i EGR działają i nie zgłaszana jest usterka. Zatem cholera już nie wiem, czy ta adaptacja mi się zrobiła, czy nie....
Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 32 razy Dołączył: 01 Lut 2014 Posty: 1409 Skąd: Szczecin
Wysłany: 10 Sierpień 2018, 20:13
jacek779 napisał/a:
A nie wiesz jak zrobić adaptacje programem delphi ds 150 E ?
Nie da się, do Citroena tylko Lexia
_________________ Zapraszam na diagnostykę komputerową - LEXIA
Pozdrawiam
Robert
BeerBefore
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: I FL
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 28 Lis 2014 Posty: 140 Skąd: Otwock
Wysłany: 28 Styczeń 2020, 15:39
witam
Miałem na przeglądzie 6x za wysokie CO w spalinach i wyszło mechanikowi, że zaczniemy od EGR.
Tylko on nie ma Lexii.
Czy da się jakoś adaptować EGR procedurą, jazdą itp, żeby pracował jak należy i dopalał te spaliny zgodnie z przeznaczeniem?
Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97 Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 514 Skąd: Brzeg
Wysłany: 28 Styczeń 2020, 18:48
BeerBefore napisał/a:
witam
Miałem na przeglądzie 6x za wysokie CO w spalinach i wyszło mechanikowi, że zaczniemy od EGR.
Tylko on nie ma Lexii.
Czy da się jakoś adaptować EGR procedurą, jazdą itp, żeby pracował jak należy i dopalał te spaliny zgodnie z przeznaczeniem?
Najpierw należy określić przyczynę. Gdy to EGR - zaświeci żółta ikonka silnika.
Zgodnie z normami europejskimi - każde, uniwersalne narzędzie diagnostyczne podłączone do OBD2 powinno zdiagnozować sterownik oraz czujniki z zespołami wykonawczymi silnika i niekoniecznie MUSI to być DEDYKOWANY.
Multidiag powinien to ogarnąć.
Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97 Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 514 Skąd: Brzeg
Wysłany: 30 Styczeń 2020, 13:00
BeerBefore napisał/a:
nie wiem, czy zawsze przy egr zapala się kontrolka sinika?
Ikonka silnika (żółta) zawsze zaświeci gdy dotyczy to podstawowego osprzętu silnika - EGR, przepływomierz, turbo, wtrysk paliwa, czujniki zapłonu czy wtryski, czujniki temperatury na wydechu i jeszcze parę.
Kasowanie błędów, ponowne uruchomienie i ponowny odczyt błędów po zgaszeniu silnika - powtórzenie procedury sprawdzenia. Jeżeli błędy dalej są - znaczy że usterka trwała i do takiego elementu będziemy podchodzić sprawdzając najpierw poprzez uruchomienie elementów wykonawczych - każdy osobno. To powinny posiadać kompy diagnostyczne "multidiagnostyczne".
Aby adoptować - tylko lexia lub diagbox(zależnie od wieku autka).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum