Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
|Akumulator....
Autor Wiadomość
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 24 Październik 2021, 18:45   |Akumulator....

Temat rzeka....
Nasuwają się pytania:
1. Jaki wybrać?
2. Jaki najlepszy?
3. Jak sprawdzić czy już trzeba go wymienić czy może tylko doładować?

Na pytanie nr 1. znajdziecie w specyfikacji danego modelu.
Na pozostałe jest odpowiedź na YT

Ważne są trzy parametry, które możesz sprawdzić sam:
1. Napięcie jałowe - minimum 12.5V
2. Napięcie pod obciążeniem - minimum 8.5V
3. Napięcie ładowania - minimum 14V do 14.4V



W skrócie wygląda to tak:



napięcie ładowania.JPG
napięcie ładowania
Plik ściągnięto 22 raz(y) 58,5 KB

napięcie przy rozruchu.JPG
napięcie przy rozruchu
Plik ściągnięto 7 raz(y) 58,93 KB

napięcie spoczynkowe..JPG
napięcie spoczynkowe
Plik ściągnięto 11 raz(y) 62,16 KB

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 24 Październik 2021, 18:53   

Ja korzystam z TESTER MIERNIK DO AKUMULATORÓW 12V Konnwei KW600 dziś cena 170zł-ja kupiłem za 120zł kiedyś..Nie potrzebuje zasilania-korzysta z prądu akumulatora

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 29 Październik 2021, 04:24   

Wykonuję podstawowe pomiary: napięcie spoczynkowe, ładowanie, napięcie podczas rozruchu, pobór prądu przez instalację.
Podmieniam na inny i wiem czy jest sprawny czy nie.
A kupuję zawsze najtańsze dziadostwo bo już nie ma znaczenia czy Centra, Warta, Bosh czy 4MAX. Wszystkie po kilku latach nadają się na złom.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Listopad 2021, 11:54   

Ja na razie w Xsarze mam akku od 6 lat i nie widać objawów zmęczenia ;)
Samochód teraz głównie jeździ w koło komina. Nie doładowuję zimą. Zatem ma raczej trudne warunki. Zimą pali na tzw. tyk. Zdaje się, że wystarczy pół obrotu korbą i silnik gada. Może to jest główna przyczyna, że akumulator jest trwały? Dodam, że rozrusznik regenerowany był już drugi raz na 200kkm ;) Strasznie słabe te rozruszniki teraz robią...

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA